سورن پلاس TU5 پلاس به فراوری رسید؛ پیش به سوی گذشته!
به گزارش مجله فوتبال دوستان، مطابق اخبار منشتر شده، نمونه ای از خودروی سورن پلاس TU5 پلاس به فراوری رسیده است. این در حالی است که چندی پیش مدیر عامل ایران خودرو ، توقف فراوری این خودروی قدیمی در آینده نزدیک را وعده داده بود. مشخصات پیشرانه و گیربکس محصول را بخوانید.

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: چراغ های جلو و عقب سورن پلاس از گرافیک به روزی استفاده می نمایند و داخل کابین آن هم به روزرسانی شده ، و دارای نمایشگر لمسی است. اما این خودرو در واقع همان سمند است که از پلت فرم بسیار قدیمی و ناایمن پژو 405 استفاده می نماید. در حالی که چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو از توقف فراوری سورن پلاس در آینده نزدیک خبر داده بود، حالا اما نسخه ای از سورن پلاس TU5 پلاس به فراوری رسیده است!
ظاهرا این خودرو که تا به امروز با پیشرانه های EF7 و XUP به فراوری رسیده است، حالا با پیشرانه TU5 پلاس نیز فراوری خواهد شد. بعلاوه، برنامه فراوری این خودرو با پیشرانه EF7 توربو گازسوز که این خودرو را به قوی ترین خودروی ساخت داخل تبدیل می کرد وجود داشت و حتی نسخه ای از آن نیز معرفی گردید. اما این پروژه بنا به دلایل نامعین تا به امروز اجرایی نشده است.
معینات فنی سورن پلاس TU5 پلاس
سورن پلاس TU5 پلاس همانطور که از نام اش پیدا است از پیشرانه 1.6L چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی استفاده می نماید که توان فراوری حدود 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتون متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به طور مشترک در تارا و پژو 207 اتوماتیک نیز استفاده شده است.
گیربکس این خودرو از نوع پنج یا 6 سرعته دستی است که هنوز معین نیست ایران خودرو کدام گیربکس را برای این خودرو درنظر دارد.
امکانات سورن پلاس
هنوز امکانات این خودرو معین نیست، اما به نظر می رسد تهویه مطبوع الکتریکی، نمایشگر لمسی، صندلی برقی راننده و همنشین، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کشش، فرمان برقی و… از جمله امکانات سورن پلاس TU5 پلاس باشند.
آیا یک قلب تازه پیکر این پیرمرد را احیا می نماید؟
مشکل محصولات ایران خودرو پیش از اینکه قوای محرکه باشد، پلت فرم و کیفیت ساخت و مونتاژ است. چنان که دیدیم پیشرانه های توربوشارژر قوی EF7 یا طراحی تازه ریرا هم نتوانستند رضایت مشتریان ایران خودرو را تامین نمایند. حالا هم سورن پلاس پیر که حذف آن از چرخه فراوری می توانست دست کم یک شوآف خوب برای مدیریت خصوصی ایران خودر باشد، قرار است با یک پیشرانه تازه به حیات خود ادامه دهد.
در مدت زمان حدود 6 ماهه استقرار مدیریت تازه ایران خودرو، انتظار معجزه نبود. اما پیش بینی می شد دست کم یکی دو محصول قدیمی این شرکت از رده خارج، و برای آنها جایگزین تازه و مناسب معرفی گردد.
منبع: بیت ران