سونی از یک دسته ویژه برای ناتوان های جسمی رونمایی کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در جریان کنفرانس سونی در رویداد CES 2023، این شرکت از یک کنترلر نو با نام رمز پروژه لئوناردو رونمایی کرد که این کنترلر میخواهد دسترسی پذیری فراوانی را برای افراد با معلولیت یا ناتوانی های جسمی فراهم کند تا آن ها با این کنترلر بتوانند تجربه راحت تری از بازی ها داشته باشند.

سونی از یک دسته ویژه برای ناتوان های جسمی رونمایی کرد

پلی استیشن در یک نوشته تازه در سایت رسمی خود اعلام نمود که با حامیان دسترسی پذیری بیشتر برای افراد معلول یا دارای نقص جسمی به بازی های ویدیویی مانند AbleGamers و SpecialEffect مشورت نموده است تا بتواند کنترلری که بسیار قابل تنظیم و شخصی سازی است و با بسیاری از لوازم جانبی دسترسی پذیر شرکت های شخص ثالث هم کار می نماید، خلق کند.

کیت لئوناردو دارای دکمه های اصلی و تریگرهای پلی استیشن 5 است که می توان آن ها را در اطراف یک گیم پد دایره ای عریض جابه جا کرد و بعلاوه یک جوی استیک که می توان آن را نسبت به گیم پد تغییر مکان داد. این محصول بعلاوه با لوازم جانبی در شکل ها و مقدار های مختلف عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند با توجه به قدرت، برد حرکتی و نیازهای فیزیکی خاص خود، آن را تهیه نمایند و دارای چهار جک 3.5 میلی متری برای وصل کردن لوازم جانبی دسترسی پذیر شرکت های شخص ثالث، مشابه مایکروسافت آداپتیو کنترلر (Adaptive Controller) باشد.

پروژه لئوناردو می تواند به عنوان یک کنترل نماینده مستقل، به عنوان جفت یا در هماهنگی با کنترلر بی سیم دوال سنس کنسول پلی استیشن 5 استفاده گردد و آن را برای طیف وسیعی از نیازهای دسترسی پذیری بیشتر سازگار می سازد. قابلیت های شخصی سازی فیزیکی لئوناردو با گزینه های نرم افزاری آن مطابقت دارد. لئوناردو به بازیکنان این امکان را می دهد تا عملنمودها را به دکمه های مختلف نگاشت نمایند و سه پیکربندی مختلف را به عنوان پروفایل ذخیره نمایند تا استفاده آسان گردد.

در این چند سال اخیر استودیوهای داخلی پلی استیشن برای بازی های بزرگ تراز اول خود سعی نموده اند که گزینه های متعددی را در زمینه دسترسی پذیری بیشتری فراهم نمایند تا افراد بیشتری توانایی تجربه این بازی ها را داشته باشند. نتیجه کار هم بسیار مثبت از آب عایدی و بسیار افرادی که دارای معلولیت یا نقص های جسمی بوده اند، توانستند این بازی ها را تجربه نمایند. حتی دو بازی لست آو آس پارت 2 و گاد آو وار رگناروک در مراسم گیم اواردز جایزه برترین بازی با بیش ترین دسترسی پذیری را هم دریافت کردند. با این وجود، در زمینه سخت افزار سونی گزینه مناسبی را برای این موضوع در اختیار نداشت و این در حالی است که مایکروسافت چند سال است که دسته ویژه ای به نام آداپتیو کنترلر را معرفی و عرضه نموده است. اکنون پلی استیشن می خواهد با پروژه لئوناردو در این مسیر قدم بگذارد. قطعاً افزایش گزینه های دسترسی پذیر و سخت افزارهایی که انجام بازی ها را برای طیف گسترده تری از مخاطبان امکان پذیر می نماید، اتفاق بسیار خوشایندی است.

این پروژه همچنان در دست توسعه واقع شده است و هنوز تاریخ عرضه پروژه لئوناردو معرفی نشده است.

منبع: The Verge

دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل DUALSENSE CFI-ZCT1W

3,120,000 تومان

مشاهده و خرید

دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل DUALSENSE Star-Light

3,169,000 تومان

مشاهده و خرید

دسته بازی پلی استیشن 5 سونی مدل DUALSENSE Nova

3,250,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2143

به "سونی از یک دسته ویژه برای ناتوان های جسمی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از یک دسته ویژه برای ناتوان های جسمی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید