شیلات هرمزگان پیشگام در تحویل گیری موج شکن ها

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با کوشش و پیگیری های اجرا شده مراحل پایانی تحویل گیری 23 موج شکن های مردمی در حال اجرا است.

شیلات هرمزگان پیشگام در تحویل گیری موج شکن ها

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: خوشبختانه با کوشش و پیگیری های انجام شده مراحل پایانی تحویل گیری 23 موج شکن های مردمی در حال اجرا است.

عبدالرسول دریایی در نشستی که با حضور کارشناس بنادر و اعضای تحویل گیری موج شکن های مردمی سازمان شیلات ایران، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس گروه مدیریت بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، رئیس شیلات شهرستان جاسک و کارشناسان اداره فنی و مهندسی شیلات هرمزگان برگزار گردید، با اشاره به ظرفیت های ویژه صید و صیادی در استان هرمزگان گفت: این استان را با بهره مندی از چهار هزار و 530 فروند شناور صیادی،بالغ بر 32 هزار نفر صیاد،285 هزار تن صید سالیانه و 22 بندر صیادی می توان به اسم قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.

وی اضافه نمود: در جنوب کشور از مجموع 49 فقره موج شکن مردمی وجود دارد که 23 موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

دریایی اعلام نمود: با همکاری سازمان شیلات ایران ،اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و کوشش شیلات هرمزکان واگذاری این موج شکن ها به شیلات استان در مراحل پایانی قرار داد.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: از این اندازه موج شکن واگذار شده به استان هرمزگان، 11 موج شکن در غرب استان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن در جزیره قشم است.

وی با بیان این که این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند گفت: خوشبختانه این موج شکن ها میتوانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است داشته باشند.

دریایی اظهارکرد: استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر 113هزار تن فراوری ماهی در قفس عظیم ترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است که بی شک این موج شکن های مردمی نقش مهمی در پشتیبانی و خدمات دهی به مزارع پرورش ماهی در قفس استان دارد.

لازم به ذکر است درسالهای اخیر با پیگیری شیلات ایران و استان و کوشش سرمایه گذاران استان هرمزگان به اسم عظیمترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1665

به "شیلات هرمزگان پیشگام در تحویل گیری موج شکن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیلات هرمزگان پیشگام در تحویل گیری موج شکن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید