طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده یا مرغ، سوسیس یا سویا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، کوکو ماکارونی یکی از آن دسته غذاهایی است که هم بچه ها دوستش دارند و هم بزرگترها. کوکوی ماکارونی یک غذای بسیار سریع و آسان و خوشمزه است و هم در فر و هم در ماهیتابه به راحتی تهیه می شود. کوکوی ماکارونی یکی از انواع غذای نونی ساده و سریع و خوشمزه برای شام و ناهار است. طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده یا مرغ و همچنین با سوسیس یا ژامبون یا به صورت گیاهی با سویا را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده یا مرغ، سوسیس یا سویا

طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده

مواد لازم

ماکارونی رشته ای یا فرمی: 2 لیوان فرانسوی دسته دار

گوشت چرخ کرده: 100 گرم

پیاز: 2 عدد نگینی خرد شده

پودر سوخاری: 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر: 1 قاشق چایخوری

پودر آویشن و کاری: روی هم 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ: 4 عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه: نصف یک عدد نگینی خرد شده

طرز تهیه

برای درست کردن کوکوی ماکارونی با گوشت چرخکرده ابتدا ماکارونی ها را طبق دستور روی بسته در آب جوش خوب بپزید. بعد با آب سرد آبکش کنید. سپس ماکارونی های آبکش شده را در چرخ گوشت یا غذاساز و میکسر خوب میکس کنید تا صاف و یکدست شوند.

پیازها را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و با فلفل، نمک و زردچوبه تفت دهید.

ماکارونی چرخ شده را با همراه گوشت چرخکرده، تخم مرغ، پودر سوخاری، پودر سیر، پودر پیاز، پودر آویشن، آبلیمو و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را با هم مخلوط کنید و مایه کوکو را درست کنید.

بهتر است مایه کوکو ماکارونی را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا مواد خوب به خورد هم بروند و مزه دار شوند. سپس در یک ماهیتابه روغن را داغ کنید و کوکوها را درست کنید. می توانید تمام مایه کوکوی ماکارونی را در ماهیتابه بریزید و یک طرف که نیمه سرخ شد و تخم مرغ خودش را گرفت برش بزنید و برگردانید تا دو طرف کوکو سرخ شود. یک روش دیگر هم این است که با قاشق کوکوها را یکی یکی در ماهیتابه بگذارید و به ته قاشق سطح روی آن را صاف کنید.

برای درست کردن کوکوی ماکارونی به جای گوشت چرخ کرده از مرغ ریش ریش شده و پخته شده، سویا، سوسیس یا ژامبون مورد علاقه تان به همین ترتیب می توانید استفاده کنید و مایه کوکو را درست کنید. سویا را به همین سبک گوشت چرخ کرده سرخ کنید اما سوسیس و ژامبون را نیاز نیست سرخ کنید و به همان صورت خرد کنید و در مایه کوکو بریزید.

کوکوی ماکارونی پنیری هم خوشمزه است. در صورت تمایل مقداری پنیر پیتزا یا پنیر گودا یا چدار و یا هر پنیر دیگری که طعمش را دوست دارید به مایه کوکوی ماکارونی اضافه کنید.

به جای چرخ کردن ماکارونی می توانید ماکارونی را خیلی ریز خرد کنید و ماکارونی پخته شده را در مایه کوکو با دست ورز دهید تا له شود. مقاله طرز تهیه کوکو سبزی در ماهیتابه و فر را هم بخوانید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1075

به "طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده یا مرغ، سوسیس یا سویا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکوی ماکارونی یا پاستا با گوشت چرخکرده یا مرغ، سوسیس یا سویا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید