فارس من، 3 روز مانده تا مهر، از اینترنت رایگان دانشجویی چه خبر؟، واکسیناسیون احتمال آموزش حضوری را بالا برده است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در سه ترم تحصیلی اخیر، به علت شیوع پاندمی کرونا، آموزش ها به صورت مجازی بود و بر همین اساس بسته اینترنت رایگان برای آموزش مجازی تخصیص پیدا کرد؛ اما در آستانه سال تحصیلی نو، واکسیناسیون دانشجوها، اساتید و کارکنان دانشگاه، شرایط را متفاوت نموده و ابهاماتی را درباره ادامه آموزش مجازی و احتیاج به اینترنت رایگان ایجاد نموده است.

فارس من، 3 روز مانده تا مهر، از اینترنت رایگان دانشجویی چه خبر؟، واکسیناسیون احتمال آموزش حضوری را بالا برده است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، در سه ترم تحصیلی اخیر، به علت شیوع پاندمی کرونا، آموزش های دانشگاهی و مدرسه ها قطعا به صورت مجازی بود. همه گروه های درگیر با آموزش در کشور از جمله دانش آموزان، معلمان، دانشجوها، استادان، طلاب و استادان حوزه احتیاج به اینترنت داشتند و بر همین اساس بسته های اینترنت رایگان برای آموزش مجازی تخصیص پیدا کرد؛ اما در چهارمین ترم مجازی، شرایط کمی متفاوت شده است.

قبلا، در آموزش مجازی، بسته هدیه 60 گیگ اینترنت برای دانشجویان و طلاب به مدت 6 ماه فعال شده بود که تا سرانجام ترم، قابل استفاده بود و اکنون که ترم نو در حال شروع است، دانشجوها بار دیگر درخواست دریافت اینترنت دارند.

اما سال جاری شرایط متفاوت شده است. در آستانه سال تحصیلی نو، اساتید، کادر آموزش و پرسنل دانشگاه ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند و واکسیانسیون دانشجویان هم اعلام شده که تا به امروز تعداد زیادی از دانشجوها هم برای دریافت واکسن مراجعه نموده اند.

این تغییر شرایط نسبت به ترم های قبل، احتمالاتی را درباره برگزاری غیرحضوری کلاس های دانشگاه ها مطرح نموده است؛ اما از سوی دیگر هنوز تصمیمی برای حضوری شدن کلاس ها هم گرفته نشده است. زیرا برای مثال بسته اینترنت رایگان به گونه ای به دانشجوها و اساتید اختصاص پیدا می کرد که تا سرانجام ترم قابل استفاده باشد اما سال جاری گفته شده که احتمالا از نیمه ترم آموزش ها به صورت حضوری خواهد بود.

درخواست دانشجوها و طلاب برای دریافت اینترنت رایگان در سال تحصیلی نو

در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی نو، کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه ای درخواست تمدید بسته اینترنت دانشجویان و طلاب را مطرح نموده اند.

تعداد امضاهای این سوژه از 4 هزار و 500 امضا فراتر رفته است و پیگیری این مطالبه به وسیله خبرنگاران فارس اجرا شده است.

این کاربران اعلام نموده اند که با توجه به مجازی شدن ترم آینده تحصیلی دانشگاه و حوزه ها ضروری است مانند دوره گذشته بسته های اینترنت رایگان و بلندمدت برای محصلان کشور فعال گردد.

آنچه که تعیین این است که شروع ترم تحصیلی نو به صورت مجازی است اما اینترنتی برای این منظور تخصیص داده نشده است

تخصیص اینترنت رایگان به دانشجویان، مطالبه نمایندگان مجلس هم است

اما درخواست دانشجویان و طلاب برای دریافت اینترنت رایگان برای آموزش مجازی در سال تحصیلی نو در حالی ارائه شده که این مطالبه از سوی نمایندگان مردم در مجلس هم مطرح شده است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار، از نامه خود به وزیر ارتباطات برای تخصیص اینترنت به دانشجوها برای آموزش مجازی اطلاع داد و گفت: در سال گذشته، بسته اینترنتی رایگان به دانشجویان اختصاص یافت که با کاهش هزینه های این قشر، باعث تسهیل در امور تحصیلی و مجازی آنها شد؛ اکنون ضرورت دارد این خدمات در سال نو تحصیلی هم ارائه گردد.

جمعی از دانشجویان و اساتید، از نمایندگان مجلس خواسته اند اینترنت آموزش مجازی سال جاری را پیگیری نمایند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ترم تحصیلی نو دانشگاه ها به صورت مجازی برگزار می گردد، پیرو درخواست جمعی از دانشجویان و اساتید، اختصاص مجدد بسته اینترنتی به وسیله دولت مردمی سیزدهم، ضروری به نظر می رسد.

سال جاری از اینترنت رایگان دانشجویی چه خبر؟

چند روز پیش، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اینترنت رایگان گفته: اینترنت رایگان را در سه ترم گذشته داشتیم این ترم هم رایزنی هایی با وزارت ارتباطات شروع شده که امیدواریم این ترم هم انجام گردد.

اخیرا هم ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اقدامات برای اختصاص اینترنت دانشجویی در سال تحصیلی نو، گفته: با توجه به واکسینه شدن دانشجویان و اساتید، امکان ارائه اینترنت مانند سال گذشته از سوی سازمان های مربوط در دست آنالیز است و به محض نهایی شدن تصمیم ها، اطلاع رسانی انجام می گردد.

بسته اینترنت رایگان به گونه ای به دانشجوها و اساتید اختصاص پیدا می کرد که تا سرانجام ترم قابل استفاده باشد

3 روز مانده تا مهر، اینترنت سال تحصیلی نو، هنوز در بلاتکلیفی

تا لحظه انتشار این خبر، کوشش خبرنگار برای پیگیری بیشتر جزئیات موضوع از وزارت ارتباطات و معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه به طور مکرر بی نتیجه مانده است.

خبرنگار موضوع سوال درباره تکلیف بسته اینترنت رایگان سال جاری دانشجویان و طلاب با روابط عمومی وزارت ارتباطات و معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه مطرح نموده اما باوجود پیگیری های متعدد پاسخی نگرفته است

طرح سوال درباره تکلیف بسته اینترنت رایگان دانشجویان و طلاب با روابط عمومی وزارت ارتباطات و معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه راه به جایی نبرد و وعده ارائه اطلاعات به خبرنگار، محقق نشد تا بتوانیم جزئیات بیشتری را در آخرین فرصت های به جای مانده تا شروع سال تحصیلی نو به مخاطبان ارائه کنیم.

بنابراین در حالی که فقط 3 روز تا شروع مهر ماه به جای مانده، هنوز جزئیات تخصیص اینترنت برای آموزش مجازی مبهم است. تکلیف اینترنت نه تنها برای دانشجویان، طلاب و اساتید حتی برای دانش آموزان و معلمان هم روشن نشده است. این در حالی است که تا به امروز و طبق آخرین اطلاعات رسمی اعلام شده از سوی مسوولان دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش شروع سال تحصیلی نو به صورت مجازی خواهد بود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1743

به "فارس من، 3 روز مانده تا مهر، از اینترنت رایگان دانشجویی چه خبر؟، واکسیناسیون احتمال آموزش حضوری را بالا برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، 3 روز مانده تا مهر، از اینترنت رایگان دانشجویی چه خبر؟، واکسیناسیون احتمال آموزش حضوری را بالا برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید