تور ارزان گرجستان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در گرجستان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، طبیعت گردی در گرجستان

حرف از گرجستان که به میان می آید، احتمالا بیشتر شما به یاد مرکز آن تفلیس و یا شهر ساحلی باتومی می افتید. با اینکه این دو شهر بسیار مجذوب کننده و دیدنی هستند اما گرجستان پر جاذبه های گوناگون دیگری می باشد که خوب است آن ها را بشناسید. این کشور که در طول قدمتش از کشورهای اطراف مورد حمله های زیادی قرار گرفته، پر از قلعه های باستانی و دژ های تاریخی است. اما آن دسته از گردشگرانی که عاشق طبیعت گردی و کوه نوردی هستند، نگران نباشند. طبیعت گردی در گرجستان سرگرمی محبوبی است که اگر از افرادی که به این کشور سفر نموده اند بپرسید، این قضیه به شما ثابت می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید. برایتان چندین راستا بسیار عالی برای طبیعت گردی در گرجستان را معرفی نموده ایم.

تور ارزان گرجستان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

کشور گرجستان دارای 1100 کیلومتر از رشته کوه های قفقاز است. این کوه های شگفت انگیز، محل بسیار خوبی برای طبیعت گردان، کوه نوردان و هر کسی شده که عاشق نزدیک شدن و لمس طبیعت است. فرقی نمی نماید که شما یک طبیعت گرد حرفه ای هستید یا در این ورزش مبتدی محسوب می گردد؛ گرجستان پر از راستاهای گوناگونی است که برای همه مناسب است.

1- گذرگاه چاوخی | Chaukhi Pass

این راستا روستای جوتا در کازبگی را به خوسورتی یکی از منطقه ها قرون وسطاییِ گرجستان، متصل می نماید. با توجه به مجاورت این منطقه چشمگیر به هفت قله چسبیده به هم، این راستا بسیار هیجان انگیز است. یکی از دلایل اصلی این طبیعت گردی این است که از جوامع آرکوتی تماشا کنید، جایی که شما با دره های نفس گیر، آبشارهای زیبا و تنهایی کامل روبرو می شوید.

2- دریاچه های رنگارنگ آبودلائوری | Lakes of Abudelauri

برای طبیعت گردی در گرجستان در میان این دریاچه ها، ابتدا باید از تفلیس به روستای باریسکاهو در Kvesureti بروید و سپس از روستای روشکا، راستای را به سمت دریاچه های خوش منظر طبیعت گردی کنید. برای رسیدن به دو دریاچه اول، حدود 7 کیلومتر و برای رسیدن به آخرین دریاچه، نیم ساعت دیگر را باید طی کنید.

در این جا سه دریاچه با رنگ های مختلف می بینید: آبی، سبز و سفید. شما می توانید اگر تجهیزات کمپینگ دارید، یک شب را در کنار این دریاچه بمانید و اگر هم نمی خواهید در این منطقه شب مانی داشته باشید، به راحتی می توانید این سفر را یک روزه انجام دهید.

3- دریاچه بلک راک | Black Rock Lake

این دریاچه که در پارک ملی لاگودخی واقع است، جزو راستاهای شیب دار است، برای آن هایی که به پیاده روی در شیب عادت دارند. با این حال، چشم انداز هایی که پیش رویتان است، واقعا ارزش رفتن را دارند. لاگودخی، قدیمی ترین منطقه طبیعی حفاظت شده در گرجستان است که راستاهای متعددی را برای گردشگران دارا می باشد.

شما در این راستا از جنگل های بسیار زیبایی عبور خواهید کرد و اگر خوش شانس باشید می توانید حیواناتی نظیر گوزن، بز کوهی و یا شوکا را مشاهده کنید. دریاچه بلک راک حدود 3 هزار متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و به همین دلیل یک طبیعت فوق العاده کوهستانی اطرافش را گرفته است.

یک راستا رفت و برگشت و یک پناهگاه در سه کیلومتری دریاچه نیز در سال 2016 افتتاح شده است که می توانید به آن جا نیز بروید.

4- پارک برجومی-خاراگولی | Borjomi-Kharagauli Park

پارگ ملی برجومی-خاراگولی یکی از بزرگترین پارک ملی های گرجستان است که به خاطر منظره ها تماشای و حیرت انگیزش و بعلاوه حیات وحش خوبی که در آن می باشد، مشهور است. این پارک ملی راستاهای متعددی برای هر فردی با سطح توانایی مختلف، فراهم نموده است. این راستاها 9 مورد می باشند که در سرتاسر پارک معین شده هستند.

در میان آن ها یکی از محبوب ترین ها را می توان راستا اندرو نامید که علاوه بر چشم اندازهای فوق العاده ای که برایتان در این راستا وجود دارد، دسترسی به بلندترین قله این منطقه یعنی Sametskhvario نیز به وسیله این راستا، امکان پذیر است. شما می توانید در پناهگاه ها با هزینه بسیار کمی بمانید، پس نیازی نیست که با خود برای شب مانی چادر حمل کنید و این کار شما را راحت نموده است.

5- دریاچه توباوارچخیلی | Tobavarchkhili Lakes

نام این دریاچه به زبان مگرلیان (یکی از زبان های گرجی که در منطقه سامگرلو صحبت می گردد) است و ترجمه آن دریاچه های نقره ای می باشد.

این دریاچه ها در قلب کوه های اگریسی واقع هستند و منطقه اسوانتی و کم ارتفاع را از هم جدا می نمایند. در میان راستاهای طبیعت گردی در گرجستان این مورد یکی از سخت ترین ها می باشد. برای رسیدن به دریاچه سه روز پیاده روی و کوهنوردی ضروری است که در پایان به چشم اندازی خواهید رسید که ارزش این سختی را دارد.

این راستا بعلاوه یکی از خطرناک ترین راستاهاست، پس پیشنهاد می گردد که با یک راهنما به دریاچه بروید.

6- مستیا به اوشگولی | Mestia to Ushguli

یکی از محبوب ترین منطقه ها تماشای برای کوله گردها و طبیعت دوستان مستیا می باشد. این شهر تماشای در ارتفاعات بالایی واقع شده است که حتی در تابستان هم هوای سردی دارد. اما یکی از برترین و زیباترین راستاهای طبیعت گردی در گرجستان راستای است که روستای مستیا را به روستای کوچکی به نام اوشگولی می رساند.

این راستا دارای جاذبه های طبیعی و بعلاوه تاریخی می باشد و راستا کوتاهی نیز دارد. بسته به سرعت و توانایی بدنتان حدود 2 تا 4 روز در راه خواهید بود. می توانید برای اقامت علاوه بر کمپینگ در خانه های روستایی نیز بمانید.

7- اومالو به شتیلی | Omalo to Shatili

اومالو مرکز منطقه توشتی می باشد. راستا اومالو به شتیلی و یا برعکس از راستاهای جالبی است که در آن می توانید معماری قرون وسطی و سنت های باستانی را مشاهده نمایید. از اومالو که آغاز می کنید، از کنار روستاهای دوست داشتنی توشتی می گذرید و هر چه جلوتر می روید، جمعیت منطقه ها کمتر و کمتر می شوند.

در بخش اول این راستا طبیعت گردی در گرجستان، شما از میان یک دره بدون ساکن عبور می کنید و در طول سفرتان ممکن است گله های گوسفندی که به طبیعت حس و حال خاصی می دهند را ببینید. بعلاوه احتمالا افراد دیگری که در این راستا در حال طبیعت گردی هستند نیز در کنار شما دیده خواهند شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1879

به "تور ارزان گرجستان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید