مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، میراث فرهنگ تاثیرگذار لیون در موزه هنرهای زیبای این شهر نمایانگر فرهنگ غنی این شهر است. این موزه معمولا بهترین موزه هنرهای زیبای کشور فرانسه پس از موزه مشهور لوور به شمار می رود. در میدان Place des Terreaux نزدیک تالار شهر، می توانید این کاخ موزه ارزشمند قرن 17 میلادی را پیدا می کنید. موزه هنرها زیبا در شهر لیون در فرانسه یکی از عظیم ترین مجموعه های هنری اروپا شامل عتیقه جات، نقاشی ها، مجسمه ها و هنرهای تزئینی از مصر باستان تا عصر حاضر را به معرض نمایش گذاشته است. تعداد زیادی اثر مشهور از استادان اروپایی همچون رامبراند، روبنس، پائولو ورونز، تئودور ژریکو و هنرمندان مشهور دیگری در این موزه به چشم می خورد.

مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

این محله از یادگارهای قرون وسطا در شهر لیون و در شمال کلیسای جامع است. این دو محله به شدت آرام و زیبا هستند.

شروع تاریخچه و حیات شهر لیون را باید در تپه های فورویرر و در بقایای شهر باستانی لاگدوموم که به معنای شهر روشنایی است، جستجو کنیم. به رسم و رسوم قدیمی این شهر هر روز عصر در بیش از صد نقطه این شهر طبق رسمی قدیمی، چراغ هایی روشن می گردد. امروزه در این شهر معماری عصر رنسانس بیش از همه شهر های فرانسه قابل مشاهده است. در اواخر قرن 15 میلادی شهر لیون که به واسطه بازارهای عظیم و صنعت ابریشمی خود همانطور که گفتیم، مشهور شده بود، به همین علت تبدیل به شهری پر هوادار و محل تجمع تجار و جویندگان مدرنیته شده بود.

با این که شمال فرانسه زمستان های سرد و تابستان های غیر قابل پیش بینی وجود دارد اما جنوب این کشور اقلیمی مدیترانه ای شامل زمستان های معتدل و تابستان هایی گرم در خود دارد. شهر لیون در فرانسه در مرکز شرق این کشور قرار گرفته است و معمولا زمستان هایی با دمای منفی دارد. بهار و پاییز در لیون فصل های بسیار دلپذیری هستند و خوشبختانه در این مدت این شهر مانند ماه های جولای (10 تیر تا 9 مرداد) و آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور) که با وجود گرم بودن شلوغ هستند، جهانگرد خیلی زیادی را در خود نمی بیند. سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر) شهر لیون را باید مرطوب ترین ماه سال دانست و در هر زمانی امکان دارد باران ببارد. لیون در کل دارای آب و هوای نیمه قاره ای همراه با زمستان هایی سرد است.

منبع مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید

انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1781

به "مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید