منبع کانادایی: سرویس های اطلاعاتی غرب فرضیه سرنگونی هواپیمای اوکراینی را رد کردند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یک منبع امنیتی کانادایی بر این باور است که ارزیابی اولیه سرویس های اطلاعاتی غربی نشان می دهد هواپیمای مسافربری اوکراینی که در ایران سقوط کرد، با موشک سرنگون نشده است.

منبع کانادایی: سرویس های اطلاعاتی غرب فرضیه سرنگونی هواپیمای اوکراینی را رد کردند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع امنیتی کانادایی که نامش فاش نشده است، گفت: ارزیابی و برآورد اولیه سرویس های اطلاعاتی غربی نشان می دهد هواپیمای مسافربری اوکراینی که در ایران سقوط نموده است، با موشک سرنگون نشده است.

وی اضافه کرد: سرویس های اطلاعاتی بر این باورند که بوئینگ 737 با یک نقص فنی روبرو شده و در نهایت سقوط نموده است.

هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین لحظات کوتاهی پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) سقوط کرد و همه مسافران و خدمه آن کشته شدند.

این فاجعه لحظاتی پس از حملات موشکی ایران به دو پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق به وقوع پیوسته و بعضی رسانه های غربی سعی کردند با تبلیغات رسانه ای بی پایه و اساس تا این دو موضوع را به یکدیگر ارتباط بدهند.

این منبع مطلع توضیح داد: ارزیابی اولیه سرویس های اطلاعاتی غربی این است که هواپیمای اوکراینی با یک موشک ساقط نشده است. هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

سرویس های اطلاعاتی معتقدند که نقص فنی عامل اصلی این سانحه هوایی بوده و بعضی اسناد و شواهد نشان می دهد موتورهای هواپیما بیش از حد داغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 540

به "منبع کانادایی: سرویس های اطلاعاتی غرب فرضیه سرنگونی هواپیمای اوکراینی را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع کانادایی: سرویس های اطلاعاتی غرب فرضیه سرنگونی هواپیمای اوکراینی را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید