مهارت های دیجیتال، برگ برنده اشتغال در 2025

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دنیای امروز با مهارت های دیجیتال گره خورده و همه مردم دنیا مجبورند برای ارتباط دریافت با دیگران از حداقل این مهارت ها برخوردار باشند. این موضوع در حوزه اشتغال نمود بیشتری دارد چراکه در سال های آینده که بحث حضور روبات ها و... در دنیای شغلی انسان ها به طور جدی مطرح است، تنها کارگرانی می توانند اشتغال مناسبی داشته باشند که مهارت های دیجیتال خود را تا سطح قابل قبولی ارتقا دهند.

مهارت های دیجیتال، برگ برنده اشتغال در 2025

این موضوع در آسیا - اقیانوسیه که کشورهایی همچون سنگاپور و کره جنوبی را با ظرفیت بالای فناوری های هوشمند و روبه رشد در خود جای داده، از اهمیت بیشتری برخوردار است به گونه ای که تخمین زده می گردد تا سال 2025 حدود 819 میلیون نفر در این منطقه در شغل هایی مرتبط با مهارت های دیجیتال فعالیت خواهند داشت درحالی که این رقم اکنون 149میلیون نفر است.

یک گزارش تحقیقی جامع

در دنیای دیجیتال امروز دسترسی به آموزش مهارت های تکنیکی به منظور حمایت از توسعه مالی کشورهای مختلف دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این موضوع در تازه ترین گزارش تحقیقی درباره منطقه آسیا اقیانوسیه به وضوح دیده می گردد.

سرویس وب آمازون(AWS) درتازه ترین گزارش خود با عنوان پتانسیل دیجیتال آسیا- اقیانوسیه: احتیاجهای دیجیتالی مهارت و روینمودهای سیاست که با همکاری کمپانی مشاوره و استراتژی های مالی AlphaBeta ارائه داده، به آنالیز و تحلیل میزان مهارت های دیجیتالی امروز کارگران این منطقه و همچنین مهارت های دیجیتالی که این افراد باید در 5 سال آینده به آن مجهز باشند تا با کمترین میزان مشکل روبرو شوند، پرداخته است.

در این گزارش، شش کشور آسیا- اقیانوسیه(APAC) ازجمله سنگاپور، استرالیا، هند، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند. همچنین باید گفت که در این گزارش، آنالیزها در سه بخش صورت گرفته است که نخستین مورد آن، ارزیابی میزان استفاده از مهارت های دیجیتالی مختلف در حوزه اشتغال در سال 2020 برای کشورهای مورد آنالیز است. شناسایی احتیاجهای احتمالی مهارت دیجیتال طی پنج سال آینده نیز بخشی دیگر از این تحقیق را شامل می گردد و سومین بخش این گزارش نیز بر ارائه توصیه های توسعه مهارت های نیروی کار به سیاستگذاران در این منطقه اختصاص دارد تا بتوانند مهارت های مورد احتیاج نیروی کار در 5 سال آینده را تأمین نمایند.این گزارش همچنین سطح مهارت ها و شکاف های موجود در هر یک از شش کشور را از نظر میزان مهارت دیجیتال کارگران امروزی تعیین می نماید.

این گزارش چهار نوع کارگر را تعیین می نماید که تا سال 2025 احتیاج به کسب مهارت های دیجیتالی جدید دارند: کارگران ماهر دیجیتالی، کارگران غیردیجیتالی فعلی، نیروی کار آینده (دانشجویان امروز) و افرادی که بیکار هستند یا به طور غیرارادی از نیروی کار کنار گذاشته می شوند.

یافته ها نشان داد که کارگران ماهر دیجیتالی به افزایش مهارت های خود طی 5 سال آینده احتیاج دارند، کارگران ماهر غیردیجیتالی هم برای یادگیری در نقش خود یا دستیابی به مشاغل بهتر باید مهارت های دیجیتال و دانش آموزان برای بهبود اشتغال خود باید مهارت های مورد احتیاج را بیاموزند و افراد بیکار نیز برای دستیابی به مشاغل، مجبور به یادگیری مهارت های دیجیتالی هستند.

819 میلیون کارگر دارای مهارت دیجیتال در 2025

نتایج گزارش AWS نشان می دهد برای همگام شدن با تغییرات تکنولوژیکی، تعداد کارگرانی که مهارت های دیجیتالی در این کشورها دارند بیش از 5 برابر افزایش می یابد و از 149 میلیون کارگر امروز به 819 میلیون کارگر در سال 2025 افزایش می یابد (البته بعضی هم این رقم را بین 666 تا 819میلیون کارگر عنوان نموده اند). برای دستیابی به این سطح مهارت، به طور متوسط هر کارگر در شش کشور آنالیز شده، باید تا سال 2025 هفت مهارت دیجیتال جدید کسب کند تا بتواند خود را با تکنولوژی های نوظهور تطابق دهد و در بازار کار آینده جایی برای خود دست و پا کند. به این ترتیب در مجموع می توان گفت کارگران این منطقه طی 5 سال آینده به 5.7 میلیارد آموزش مهارت دیجیتال احتیاج دارند.

همچنین باید گفت طبق این گزارش، استرالیا امروزه از بالاترین نسبت کارگرانی برخوردار است که به مهارت های دیجیتالی مجهز هستند و این رقم به 64 درصد می رسد. پس از آن، سنگاپور با 63 درصد و کره جنوبی با 62 درصد قرار دارند. ژاپن هم با 58 درصد در صندلی بعدی قرار گرفته است درحالی که این رقم برای اندونزی 19 درصد و برای هند هم تنها 12 درصد است.

تقاضاهای متفاوت در بازار آسیا -اقیانوسیه

این گزارش نشان می دهد که امروزه بیشتر سازمان ها با کمبود شدید مهارت در علم داده ها(DATA)، فضاهای ابری و امنیت سایبری روبرو هستند و این موارد، چالش های اصلی آنها محسوب می گردد و باید برای بهبود این موضوع های اساسی کوشش کرد.

همچنین این گزارش حاکی است که شرایط هر یک از کشورهای منطقه از نظر سطح و میزان مهارت متفاوت است اما مهارت محاسبات ابری را می توان از جمله مهارت های دیجیتال رایج در هر کشوری بیان کرد. این مطالعه همچنین نشان داد که 48 درصد از کارگران دیجیتال در این شش کشور که امروزه از مهارت های ابری استفاده نمی نمایند، معتقدند یادگیری مهارت های ابری برای انجام مشاغل خود تا سال 2025 الزامی است.

این گزارش بر لزوم پذیرش فزاینده مهارت های مربوط به دیتا و فضاهای ابری در منطقه تأکید نموده و یادآور شده است که میزان تقاضا برای مهارت های دیجیتال در بازارهای مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود به عنوان مثال در کره جنوبی و اندونزی بیشترین تقاضا برای مهارت های فراوری محتوای دیجیتالی پیشرفته همچون ایجاد محتواهای دیجیتال شخصی سازی شده از جمله اپلیکیشن های وب ست.

در مقابل، در ژاپن انتظار می رود بیشترین رشد به مهارت های ابری پیشرفته مربوط باشد و طبق نتایج این گزارش، شاهد مهاجرت اطلاعات و دیتای تعداد زیادی از سازمان ها به فضاهای ابری هستیم به همین دلیل هم طراحی و معماری ابری بسیار در این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر کارگران دیجیتال فعلی باید بر آموزش مهارت های پیشرفته رایانش ابری و همچنین مهارت های داده پیشرفته تمرکز نمایند. این مهارت ها شامل امنیت سایبری، هوش مصنوعی(AI) و یادگیری ماشینی (ML) است و انتظار می رود تعداد کارگرانی که به این مهارت ها احتیاج دارند سه برابر گردد.

برنامه های آموزشی AWS

AWS همچنین در این گزارش یادآور شده است که کوشش دارد تا با آموزش های رایگان و آنلاین به بهبود و افزایش مهارت های دیجیتال کارگران در منطقه آسیا -اقیانوسیه و سایر نقاط دنیا یاری کند. در واقع آمازون می خواهد شکاف مهارت های دیجیتال با برنامه های آموزشی برای بیشترین تقاضای مهارت های رایانش ابری پر گردد. طبق این گزارش، سرویس ابری آمازون تا به امروز بیش از 500 دوره آنلاین رایگان و درخواستی را به زبان های مختلف انگلیسی، اندونزیایی، ژاپنی و کره ای ارائه داده و طی کارگاه های آموزشی تعاملی و جلسات آموزش روزانه مجازی، گواهینامهAWS برای کارگران شرکت نماینده در این کلاس های آموزشی صادر نموده است.

AWS همچنین دوره های آموزشی حضوری را توسط مربیان معتبر این سرویس برگزار نموده تا برای کارگران علاقه مند به افزایش سطح مهارت های دیجیتال یا سازمان هایی که مایل به افزایش تعداد کارکنان توانمند در زمینه مهارت های دیجیتال هستند، یاری کند. این دوره های بنیادی، متوسط و پیشرفته یک تا پنج روزه طیف وسیعی از موضوعات مانند معماری ابر، امنیت سایبری و تجزیه و تحلیل داده ها را پوشش می دهد. علاوه بر این، شرکت نمایندگان در این کلاس ها می توانند از این طریق به مسیرهای شغلی مورد تقاضای خود ازجمله مهندسی سیستم های ابری، متخصص امنیت سایبری، دانشمند یادگیری ماشینی و دانشمند داده و... دسترسی پیدا نمایند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1455

به "مهارت های دیجیتال، برگ برنده اشتغال در 2025" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت های دیجیتال، برگ برنده اشتغال در 2025"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید