مهمترین ویژگی آثار هنرمند معروف ژاپنی خال خالی بودن آنها است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، مهمترین ویژگی آثار هنرمند معروف ژاپنی خال خالی بودن آنها است.

مهمترین ویژگی آثار هنرمند معروف ژاپنی خال خالی بودن آنها است

یایو کوساما (Yayoi Kusama) هنرمند افسانه ای ژاپنی متولد 1929 کار خود را 69 سال پیش شروع کرد. با این حال، دنیا فقط چند سال پیش با او آشنا شد. اکنون به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه های متعددی در سراسر دنیا، روش خوبی برای جبران زمان از دست رفته باشد. در سال 2017، کوساما یک موزه کامل را در توکیو افتتاح کرد که به آثار خال خالی او اختصاص داشت. اما چرا او کدو تنبل را برای خلق آثار هنری انتخاب نموده است؟

کدو تنبل و یایویی کوساما از دوران کودکی با همدیگر عجین بودند. او در حالی بزرگ شد که یک نهالستان بذر به خانواده اش تعلق داشت. کدو تنبل ها با شکل و رنگ عجیب خود منبعی از انرژی بودند و الهام بخش مادام العمر و موضوع محبوب آثار او محسوب می شدند. می توانیم به جرأت بگوییم که کوساما در جسارت عجیب و غریب و فروتنی و سادگی آنها، بازتابی از خود را پیدا کرد. بنابراین کدو تنبل های او می توانند به عنوان نوعی از خودنگاره عمل نمایند.

کوساما نخستین اتاق آینه ای بی نهایت خود را در سال 1965 راه اندازی کرد و اکنون بیش از 20 نمایشگاه مشابه را ایجاد نموده که برای غرق کردن کامل تماشاگر در فضای هنری طراحی شده اند. این اتاق ها کوچک هستند و تماما با آینه پوشیده شده اند (روی دیوارها، سقف و کف) که حس بی انتهایی را ایجاد می نماید. اگر این اتاق ها از کدو تنبل پر شده باشند، این یک نمایشگاه بی نهایت کدو تنبل است. کوساما در این نمایشگاه 62 کدو تنبل زرد رنگ و پوشیده شده از نقطه های خال خالی سیاه را در اتاق جای داده است.

او نخستین بار در 10 سالگی روند نقاشی کردن سطوح مختلف با نقطه های خال خالی را شروع کرد. کوساما در اواخر دهه 40 میلادی، دو سال را کیوتو سپری کرد و کدو تنبل نقاشی کرد. او پیش تر گفته بود که کدو تنبل آرامش شاعرانه را در فکر من به ارمغان می آورد. کدو تنبل با من صحبت می نماید.

کوساما خلق آثار هنری با مواد اولیه متفاوتی را تجربه نموده و سبک های مختلفی از جمله سورئال و پاپ آرت را امتحان نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2132

به "مهمترین ویژگی آثار هنرمند معروف ژاپنی خال خالی بودن آنها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین ویژگی آثار هنرمند معروف ژاپنی خال خالی بودن آنها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید