نگرانی معاون ترامپ از تفرقه در کشورهای غربی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون رئیس جمهورآمریکا روز دوشنبه در لهستان از کوشش های مسکو برای ایجاد تفرقه میان کشورهای غربی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی معاون ترامپ از تفرقه در کشورهای غربی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در لهستان، ضمن تکرار اتهامات علیه روسیه از متحدان کشورش خواست در برابر مسکو هوشیار باشند. او همچنین از کوشش های مسکو برای ایجاد تفرقه در میان کشورهای غربی ابراز نگرانی کرد.

سخنرانی پنس در لهستان به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم صورت گرفت. او این اظهارات را چند روز بعد از آن بیان می کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با درخواست برای بازگشت روسیه به جمع کشورهای گروه 7، اختلافات میان اعضای این گروه را تشدید کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بعد از انتها نشست گروه 7، ضمن اذعان به روبرو شدن نظام سرمایه داری با بحرانی مهم، در اعترافی مهم گفت که هژومونی غرب انتها یافته است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: ما شاهد انتها هژمونی غرب بر جهان هستیم. ما از قرن هجدهم به نظامی مبتنی بر هژمونی غربی عادت نموده ایم، که رهبری آن نیز بر عهده فرانسه و جنبش روشنگری بود. در قرن نوزدهم این رهبری به واسطه انقلاب صنعتی در اختیار بریتانیا نهاده شد و در قرن بیستم هم به واسطه دو جنگ جهانی و استیلای مالی ایالات متحده، رهبری به آمریکا رسید. اوضاع تغییر نموده است. غربی ها مرتکب اشتباهاتی شده اند. در جریان بحران ها، بعضی تصمیمات غلط اتخاذ شده است. بعضی از تصمیمات و اقدامات غلطی از سوی ایالات متحده اتخاذ شد... که تبعاتی داشت که تصور می کردیم غیرملموس است، اما باعث شد تا اوضاع آغاز به تغییر کند. در نتیجه، امروز واقعیات ژئوپلتیکی تغییر نموده است. و حالا با ظهور قدرت های جدیدی روبرو هستیم که آن ها را دستکم گرفته بودیم. در وهله اول چین. علاوه بر این، روسیه که در سال های اخیر راهبردهای موفقتری از ما داشته است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اضافه نمود: علاوه بر قدرت های مالی، قدرت های سیاسی ای نیز ظهور نموده اند که خود را تمدن هایی می دانند که در حال تغییر و تحول نظم بین المللی هستند و بر اقتصاد جهانی نیز اثرگذارند... به چین، هند و روسیه نگاه کنید که انگیزه های سیاسی به مراتب قدرتمندتری از اروپایی ها دارند. آن ها با فلسلفه، منطق و تصوراتی عمل می نمایند که ما آن ها را از دست داده ایم و این دارد ما را نیز دستخوش تحول می نماید.

پنس در سخنرانی روز دوشنبه با متهم کردن روسیه به کوشش برای دخالت در انتخابات کشورهای جهان گفت: در حالی که روسیه کوشش می نماید در انتخابات سراسر کشورهای اروپا و جهان دخالت کند ما باید در برابر مقاصد و اقدامات روسیه هوشیار باشیم.

اعضای گروه 7 در اجلاسی که هفته گذشته در شهر بیاریتز فرانسه برگزار گردید درخواست دونالد ترامپ برای بازگرداندن روسیه به جمع این گروه را رد کردند. روسیه سال 2014 به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به این کشور از گروه 8 اخراج شد.

رئیس جمهور لهستان در کنفرانس خبری مشترک با مایک پنس، در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفت اقدامات مسکو در اوکراین موجب می گردد به مسئله عادی سازی روابط با روسیه به دید تردید نگریسته گردد.

وی ادعا کرد: متأسفانه در سال های گذشته، روسیه اقداماتی انجام داده که هر فرد قائل به قوانین بین المللی نمی تواند آنها را نادیده بگیرد. در چنین شرایطی ضروری است ما از خودمان بپرسیم آیا می توانیم با روسیه به صورت عادی و همانند گذشته تعامل کنیم.

لهستان، روابط نزدیکی با آمریکا دارد. دولت آمریکا از سال 2014 حضور نظامی خود در لهستان را افزایش داده است.

مایک پنس در ادامه گفت: حقیقت این است که مسکو به دنبال آن است که در اتحاد ما تفرقه ایجاد کند. این کشور حالا می خواهد با منابع نفت و گاز خود این کار را بکند. لهستان موضع قدرتمندانه ای اتحاذ نموده و ما باید استقلال انرژی و امنیت را ترویج کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 286

به "نگرانی معاون ترامپ از تفرقه در کشورهای غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی معاون ترامپ از تفرقه در کشورهای غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید