پوستر منتسب به شیائومی 12 اولترا بعضی مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، تا به امروز خبرهای زیادی در خصوص قدرتمندترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی یعنی شیائومی 12 اولترا در فضای مجازی منتشر شده که هر کدام اطلاعات خاصی در خصوص این محصول تازه شیائومی به ما می دهد. در ادامه این فرایند گفته می گردد که قیمت نسل پیشین این گوشی یعنی می 11 اولترا در کشور چین کاهش بسیاری یافته و این یعنی شیائومی 12 اولترا می تواند به زودی به کاربران معرفی گردد. به همین دلیل، پوستر مربوط به این گوشی هوشمند نیز در رسانه های خبری منتشر شده که اطلاعاتی در خصوص مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند قدرتمند به ما می دهد.

پوستر منتسب به شیائومی 12 اولترا بعضی مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرد

این پوستر که به وسیله افشاگری به نام Shadow در فضای مجازی منتشر شده، به خوبی طراحی این گوشی هوشمند را نشان می دهد اما از آنجا که این پوستر رسمی نیست، امکان دارد شیائومی در این طراحی این گوشی هوشمند تغییراتی را نیز اعمال کند. باید خاطر نشان کنیم که این پوستر قسمت بالایی قاب پشتی شیائومی 12 اولترا سفید رنگ را نشان می دهد که ماژول دوربین این گوشی نیز به صورت کاملا واضح در آن به چشم می خورد.

در سیستم دوربین این گوشی هوشمند سه سنسور دیده می گردد که در یک ماژول دایره ای شکل به همراه یک فلش LED در کنار هم قرار دارند. این ماژول دایره ای شکل خود روی یک برآمدگی مستطیلی قرار گرفته است. روی دوربین این گوشی بعضی قابلیت های مهم نظیر زوم 120 برابری نیز ذکر شده است. بعلاوه یک برچسب قرمز نیز در قسمت بالایی این گوشی دیده می گردد که نشان از همکاری شیائومی با شرکت لایکا برای توسعه دوربین این گوشی هوشمند دارد.

در خصوص دوربین شیائومی 12 اولترا باید گفت که به طور تعیین در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه دوربین پریسکوپی و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می گردد دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می برد که می تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. بعلاوه احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه فوکوس و دیگر قابلیت های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. در همین رابطه گزارشی منتشر شده که طبق آن، سونی جدیدترین سنسور دوربین موبایل خود را برای آزمایش در اختیار بعضی شرکت ها قرار داده است.

گفته می گردد این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی 12 اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می گردد. از بین تعیینات فاش شده از این سنسور دوربین می توانیم به رزولوشن 50 مگاپیکسلی و میزان 1/1.1 اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ ترین سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند به شمار میرود. Shadow در توییت دیگری به بعضی از تعیینات کلیدی این گوشی هوشمند اشاره نموده است. گفته می گردد که شیائومی 12 اولترا از نمایشگر 6.73 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی و رزولوشن 2K بهره می برد. در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی نباید سنسور 48 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 120 برابری را نیز از قلم بیاندازیم.

از جمله قابلیت های دیگر این گوشی می توان به باتری 4900 میلی آمپر ساعتی اشاره نمود که به احتمال بسیار فراوان از شارژر بسیار سریع 120 واتی هم پشتیبانی خواهد نمود. بعلاوه به نظر می رسد این شارژر درون جعبه گوشی نیز قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب کاربر مجبور نباشد برای خرید آداپتور به صورت جداگانه هزینه کند. گفته می گردد که قلب تپنده این گوشی هوشمند را پردازنده ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تشکیل می دهد. برخلاف نسل قبلی که به وسیله سامسونگ فراوری می گردد، کوالکام ساخت این تراشه را به شرکت تایوانی TSMC محول نموده است.

ظاهرا فرایند ساخت سامسونگ نتوانسته نظر کوالکام را جلب کند و این شرکت هم تصمیم گرفته ساخت مدل پلاس تراشه پرچم دار خود را به شرکت تایوانی TSMC محول کند. گفته می گردد اسنپدراگون 8 نسل 1 به علت مشکلاتی نظیر داغ شدن بیش از حد و افزایش مصرف انرژی با اعتراض سازندگان گوشی های هوشمند روبرو شده است.

از طرف دیگر مدیاتک هم با عرضه جدیدترین تراشه های خود توانسته سروصدای زیادی ایجاد کند. سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی هوشمند به صورت پیش فرض نصب شده و از گواهی ضد آب IP68 نیز پشتیبانی خواهد نمود. طبق آخرین اطلاعات، شیائومی میخواهد در ماه مه، یعنی حدود 2 ماه دیگر از گوشی شیائومی 12 اولترا رونمایی کند. احتمالاً در روزهای آینده اخبار دقیق تری در خصوص این گوشی هوشمند منتشر می گردد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1996

به "پوستر منتسب به شیائومی 12 اولترا بعضی مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستر منتسب به شیائومی 12 اولترا بعضی مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید