چالشهای بودجه ای پارکهای علم و فناوری، حذف ردیف پارکهای دانشگاهی

به گزارش مجله فوتبال دوستان، بهنام طالبی در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره تغییرات بودجه ای پارک های علم و فناوری دانشگاهی در لایه 1401 گفت: در لایحه سال جاری 2 مساله پیش آمد؛ اولاً در بودجه 1401 آمده بود که بودجه پارک ها از حالت ملی خارج گردد و به صورت استانی و به وسیله استانداری ها بودجه آنها پرداخت گردد. در این رابطه ما دلایل خودمان را آوردیم و تاکید کردیم که پارک ها در مرحله رشد قرار دارند و دغدغه استان ها فرق دارد و ممکن است حتی بعضی استان ها دغدغه علم و فناوری نداشته باشند که خوشبختانه اصلاح شد.

چالشهای بودجه ای پارکهای علم و فناوری، حذف ردیف پارکهای دانشگاهی

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: نکته دوم در لایحه بودجه 1401 در مورد پارک ها، این است که متأسفانه ردیف بودجه پارک های دانشگاهی از بودجه حذف شده و در دل اعتبارات دانشگاه های مادر قرار گرفته است.

طالبی ادامه داد: در این صورت اگر تخصیص اعتبارات به دانشگاه ها 100 درصدی نباشد، ممکن است با توجه به تعدد برنامه های دانشگاه، این بودجه در سایر بخش ها هزینه گردد. بودجه پارک ها تقریباً 2 یا 5 درصد کل بودجه دانشگاه ها را شامل می گردد و از آنجا که دانشگاه ها با مسائل مختلفی چون پرداخت حقوق، مسائل صنفی، تغذیه دانشجویی و … رو به رو هستند، این احتمال وجود دارد که تخصیص بودجه به پارک ها در اولویت های آخر قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در همین رابطه رایزنی هایی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس داشتیم و با بیشتر نمایندگان در کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی صحبت کردیم و منتظر هستیم ببینیم آیا اصلاحاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت یا خیر.

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم مقدار رشد بودجه پارک های دانشگاهی را حدود 8 تا 9 درصد نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد و گفت: این مقدار رشد راضی کننده نیست و اعتراض خود را نسبت به آن خاطرنشان کردیم. مقدار رشد بودجه پارک ها سال گذشته 100 درصدی بوده اما از آنجا که پایه بودجه پارک ها ضعیف است، هرچقدر هم رشد یابد باز هم قانع کردن کننده نیست.

طالبی ضمن بیان این مطلب که کل بودجه پارک های کشور به مقدار بودجه 2 دانشگاه بزرگ ما نیست، گفت: عدد بودجه پارک های علم و فناوری خیلی کوچک و اصلاً راضی کننده است و ما به همین دلیل دغدغه هایمان را خاطرنشان کردیم و قول هایی در بحث رشد بودجه به ما داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1961

به "چالشهای بودجه ای پارکهای علم و فناوری، حذف ردیف پارکهای دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشهای بودجه ای پارکهای علم و فناوری، حذف ردیف پارکهای دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید