کارهایی که نباید در سفر به لائوس انجام دهید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، قوانین لائوس چندان سختگیرانه نیست و آزادی لازم به مردم و گردشگران داده می گردد. اما مانند هر کشوری، قوانین لائوس بسیار خاص است که برای امنیت خودتان هم که شده باید آن ها را رعایت کنید. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای سفر به لائوس آشنا شوید. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

کارهایی که نباید در سفر به لائوس انجام دهید

فرهنگ مردم و قوانین لائوس را بدانید

از تماس با راهبین خودداری کنید

هرگونه تماس فیزیکی با راهبین، مخصوصا برای خانم ها غیر قابل قبول است. خانم ها باید مراقب باشند که حتی با ردای راهبین هم تماسی پیدا ننمایند. خانم ها نباید چیزی را مستقیما به راهب تقدیم نمایند؛ بلکه باید آن را به یک مرد بدهند تا او به راهب تحویل دهد. تنها زمانی که می توان برای خانم ها استثنا قائل شده زمان دادن خیرات و صدقه است و خانم ها می توانند غذا یا پول در ظرف کاهن بگذراند.

در قوانین لائوس نباید با پلیس بحث کنید

اگر پلیس شما را متوقف کرد هرگز با مامورین بحث و مخالفت نکنید. گاهی اوقات پلیس هایی که عایدی کمی دارند در پی گردشگران هستند تا به هر بهانه از آن ها پول بگیرند. اگر مجبور شدید به پلیس پول پرداخت کنید، در این باره با کسی صحبت نکنید زیرا یک جرم بزرگ تلقی می گردد. بحث کردن با مردمی که تا کنون ندیده اید فایده ای ندارد. جاذبه گردشگری لائوس

بدون راهنما در شهر گردش نکنید

لائوس کشوری امن محسوب می گردد و آمار جرم و جنایت در آن در مقایسه با کشورهای همسایه اش بسیار پایین است؛ اما نمی توان گفت در این کشور خطری وجود ندارد. از سال 1964 تا 1973 تعداد 260 میلیون بمب خوشه ای در لائوس رها شده اند و هزاران بمب منفجر نشده در ییلاقات این کشور وجود دارد. این بمب ها سالانه باعث مرگ بیش از 100 نفر می گردد. سعی کنید از راستا خارج نشوید یا به همراه یک راهنمای قابل اعتماد در شهر گردش کنید.

در داخل معبد یا خانه کفش نپوشید

در خیلی از کشورهای شرق آسیا، وارد شدن به داخل خانه با کفش غیر قابل قبول است. در لائوس این قانون برای بعضی مغازه ها و رستوران ها هم وجود دارد. در این مورد از بقیه مردم پیروی کنید. حتی اگر میزبان به شما می گوید می توانید با کفش وارد شوید، اگر دیدید آن ها کفش خود را درآوردند، شما هم از آن ها پیروی کنید.زیبا ترین شهرهای تایلند

فریاد نزنید، بحث نکنید و عجله نداشته باشید

مردم لائوس اهل بحث و فریاد زدن نیستند. حتی چانه زدن برای قیمت پایین تر هم در این کشور مرسوم نیست. اگر قیمت محصولی پایین است برای خرید با قیمت کمتر بحث نکنید. خدمات در مغازه ها و رستوران ها آهسته صورت می گیرد و کیفیت آن در مکان های مختلف متغیر است. سعی کنید صبر داشته باشید و از کسی هم انتظار عجله در کارها را نداشته باشید. از زندگی بدون استرس و آرام در لائوس لذت ببرید.

سعی کنید سوار موتور نشوید

موتور یکی از وسایل نقلیه محبوب در لائوس است اما سعی کنید برای امنیت خودتان هم که شده از این وسایل استفاده نکنید. اگر حین موتور سواری آسیب ببینید مرکز درمانی مناسبی در لائوس وجود ندارد و باید به مرز تایلند برای مداوا برده شوید. به علاوه بیشتر موتور سواران و حتی بچه ها بدون گواهینامه موتور سواری می نمایند.

قوانین لائوس در خصوص عتیقه جات و محصولات حیات وحش

قوانین ضعیف باعث فروش غیر قانونی حیوانات وحشی در لائوس شده اند. خرید عاج فیل و دیگر محصولات حیوانات وحشی و خارج کردن آن ها از لائوس غیر قانونی است. خارج کردن مجسمه های عتیقه بودا هم که ممکن است از معابد دزدیده و برای فروش گذاشته شده باشند جرم محسوب می گردد. اگر دوست دارید از لائوس سوغات بخرید، می توانید از صنایع دستی چوبی که بسیار هنرمندانه ساخته شده اند بخرید. کدام کشورها نیازمند ویزا هستند

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1875

به "کارهایی که نباید در سفر به لائوس انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که نباید در سفر به لائوس انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید