کشف اسکلت مرد جوان در زیر گدازه های آتشفشان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران : اسکلت تقریبا 2 هزار ساله در زیر گدازه های آتشفشان کشف شد.

کشف اسکلت مرد جوان در زیر گدازه های آتشفشان

فوران آتشفشان منجر به کشف یک اسکلت بسیار قدیمی شد.

به گزارش خبرنگاران، به تازگی بقایای اسکلت یک مرد حدود 40 ساله که بر اثر فوران گاز و خاکستر آتشفشان در نزدیکی یک دیوار سنگی کشف شد. محققان تصور می نمایند سرعت گاز و خاکستر ها بیش از 60 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) بوده باشد. فرانچسکو سیرانو مدیر حفاری گفت: براساس تحقیقات محققان این طور به نظر می رسد که دمای گاز ها و خاکستر های این آتشفشان حدود 930 درجه فارنهایت (500 درجه سانتیگراد) بود.

گزارش ها حاکی از آن است که شهر هرکولانوم بین وزوویوس و دریا که در نزدیکی یک کوه آتشفشان به نام pyroclastic قرار داشت. طبق تحقیق محققان قبل از ایجاد آتشفشان، صداهایی به گوش می رسید که باعث ترس و فرار ساکنان هرکولانوم شد. بسیاری از مردم حین فرار در ساحل و زمانی که منتظر نجات به وسیله دریا بودند، مردند.

گفته شده، در دهه های 1980 و 1990، باستان شناسان صد ها اسکلت را که در قایق ها جمع شده بودند، کشف کردند. ظاهراً مردم آن موقع برای نجات جان خود در سوله ها پناه گرفته بودند، اما آتشفشان وارد آخرین پاروکسیسم شد و بهمن آتشفشانی را در شهر فرستاد.

جمجمه این مرد خرد شد؟

قربانی نو یکی از کسانی نبود که در سوله ها پناه گرفته بود. به گفته محققان، او در ساحل، در نزدیکی دیوار دریاچه گدازه شهر بود. به گفته باستان شناسان، محققان این اسکلت را با سر به سمت دریا و با چوب کربن دار احاطه نموده اند. یک تیر بزرگ سقف که در نزدیکی بدن پیدا شده است ممکن است جمجمه این مرد را خرد نموده باشد.

معین نیست آن مرد کی بود و در هنگام مرگ چه می کرد. او ممکن است یکی از ساکنان شهر باشد که پناهگاهی را برای جستجوی قایق نجات ترک نموده، اما در آخرین لحظات گرفتار فوران آتشفشان شده بود، یا ممکن است او یک سرباز با کوشش بوده که در نهایت در بین کسانی که می خواست آنها را نجات دهد، گیر افتاده است.

تیم باستان شناسی در حال حاضر میخواهد تکه خاکستر سفت شده ای را که بدن قربانی را احاطه نموده است برداشته و سپس اسکلت را در محیط آزمایشگاهی آنالیز کند. به گزارش ANSA، قطعات فلزی و پارچه ای نزدیک اسکلت ممکن است یک کیف باشد که در آن ابزار، سلاح یا سکه نگهداری می شد. آنالیز محتویات کیسه می تواند به کشف هویت این مرد یاری کند.

منبع: رکنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1799

به "کشف اسکلت مرد جوان در زیر گدازه های آتشفشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف اسکلت مرد جوان در زیر گدازه های آتشفشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید