یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا ، عکس

به گزارش مجله فوتبال دوستان، دیجیاتو نوشت: دانشمندان ربات ماهی مانند جدیدی به نام Belle ساخته اند که می تواند با حضور در دریاها اطلاعات ارزشمندی درباره دنیای زیر آب ارائه کند. Belle می تواند تحول بزرگی در زمینه هایی مانند نحوه مطالعه درباره موجودات زیر آب و عوامل تأثیرگذار بر آن ها مانند صید بیش ازاندازه و تغییرات آب وهوایی ایجاد کند.

یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا ، عکس

طبق اطلاعات منتشرشده درباره این تحقیق، Belle می تواند با سکوت کامل و حرکت هایی مانند ماهی، بدون اینکه به محیط طبیعی زیر آب آسیبی بزند، اطلاعاتی را درباره آن پردازش کند. لئون گوگنهایم، دانشجوی مهندسی مکانیک مؤسسه فناوری فدرال سوئیس می گوید: هدف ما این است که زیست بوم ها را مطابق با رفتار واقعی خود ثبت کنیم.

قابلیت های ماهی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی

این ربات از قابلیت های هوش مصنوعی پشتیبانی می نماید و با یاری آن می تواند مسیر خود را در زیر آب پیدا کند. بعلاوه می تواند نمونه های DNA و ویدیوهای با وضوح بالا تهیه کند. مقدار این ربات کمتر از یک متر است و حدود 10 کیلوگرم وزن دارد تا برای سفر راحت خود در زیر آب به مقدار کافی سبک باشد.

Belle برای حرکت خود دارای یک باله سیلیکونی است که دو حفره در داخل آن ها وجود دارد و آب به صورت چرخه ای به داخل آن پمپ شده و باعث حرکت ربات می گردد. باتری های ربات پس از گذشت 2 ساعت به شارژ مجدد احتیاج دارند، بنابراین دانشمندان فقط به مدت دو ساعت می توانند از آن در زیر آب استفاده نمایند. علاوه براین، فیلتر DNA محیطی آن نیز پس از هر مأموریت باید جایگزین گردد.

این ربات احتمالاً در آینده به ابزاری مهم و شاید ضروری برای زیست شناسان دریایی تبدیل گردد که سلامت و تنوع زیستی زیست بوم های مختلف را به منظور محافظت و حفظ حیات وحش دریایی مطالعه می نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2205

به "یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماهی متفاوت، رباتی برای نجات دریا ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید