آشنایی با مراکز خرید دهلی و راهنمای خرید در دهلی (تور دهلی)

به گزارش مجله فوتبال دوستان، برترین مراکز خرید دهلی کجاست ؟

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی هند شما را با مراکز خرید دهلی آشنا خواهیم کرد . یکی از لذت بخش ترین کارها در هنگام سفر خرید کردن می باشد پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با مراکز خرید دهلی و راهنمای خرید در دهلی (تور دهلی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مختصری درباره کشور هندوستان بدانید :

هند یا هندوستان با نام رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب آسیا است که مرکز آن دهلی نو می باشد. هند از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادشهمسایه است. بعلاوه هند از باختر با دریای عمان و خلیج فارس، از خاور با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد. بیشتر سرزمین هند پست و هموار است و رشته کوه هیمالیاکه در شمال کشور قرار گرفته است باعث شده است که رطوبت و ابرهای باران زا به شمال آسیا نفوذ نکند و در نتیجه هند کشوری پرباران و مرطوب و دارای خاک بسیار حاصلخیز است. این موضوع باعث شده است که این کشور بتواند جمعیّت بسیاری را در خود جای دهد.

دهلی نو یکی از کلان شهرهای جهان می باشد که مرکز هندوستان می باشد و جزء شلوغ ترین شهرهای هندوستان است این شهر به سبک معماری بریتانیایی در سده بیستم ساخته شد. دهلی دارای مراکز خرید فراوان است مسافران و گردشگرانی که به دهلی می آیند بدون شک به مراکز خرید دهلی می فرایند و از بازارهای تماشای دهلی تماشا و خرید مینمایند تا هم سفری با خرید خوب و هم در از بازارچه های متنوع آن تماشا کنید . در این مقاله با ما همراه باشید تا بازارهای متنوع دهلی را برای شما معرفی کنید و اینکه در کدام قسمت دهلی قرار دارند و زمان کار انها چه ساعتی است.

اگر بخواهیم همه بازارهای دهلی را معرفی می کنیم، لیست بلند بالایی می گردد که در سفر چند روزه به دهلی، سر زدن به همه آنها امکان پذیر نیست. فرقی نمی نماید که جهانگرد باشید یا از اهالی شهر، عاشق خرید باشید یا قصد خرید نداشته باشید، تحت هر شرایطی ، گشت و گذار در این بازارچه ها ، فعالیت لذت بخش و متفاوتی است.

بازار دیلی هات (Dilli Haat)

دیلی هات یک بازار روباز غذا و صنایع دستی در دهلی است که به وسیله شرکت توسعه گردشگری و حمل و نقل دهلی اداره می گردد. برخلاف سایر بازارهای سنتی هفتگی، این بازار، دائمی است و در مراکز تجاری جنوب دهلی قرار گرفته است. بعضی از غرفه های بازار، دائمی هستند اما بعضی از آنها هر 15 روز یک بار تغییر می نمایند. در این بازار محصولات مختلفی مانند صنایع دستی چوبی، انواع پارچه های ابریشمی و پشمی، جواهرات، صنایع دستی فلزی، ظروف برنجی و… به فروش می رسد. در این بازار یک بخش نمایشگاهی هم وجود دارد که به نمایش آثار هنری و صنایع دستی اختصاص دارد.

این بازار به وسیله ایستگاه متروی INA قابل دسترسی است و هفت روز هفته از ساعت 10:30 صبح تا 10 شب فعالیت می نماید.

بازار پالیکا (Palika) و بازارچه Janpath

بازار Janpath یکی از بازارهای قدیمی و مشهور دهلی است. این منطقه بیشتر مورد توجه جوانان قرار گرفته است زیرا بیشتر محصولاتی مانند زیورآلات و لباس زنانه و مردانه دارد. در این بازار حتی با کمترین بودجه هم می توانید چیزی مناسب برای خریدن پیدا کنید. این بازار علاوه بر جهانگرد های داخلی و اهالی دهلی، برای گردشگران خارجی هم بسیار مجذوب کننده است. علاوه بر لباس و زیورآلات، کالاهای متنوعی چون ساعت، کفش های ورزشی و وسایل دکوری هم در این بازار پیدا می گردد.

بازار پالیکا یک بازار زیرزمینی است که در حدود 380 غرفه دارد. محصولات مختلفی در این بازار به فروش می رسد اما بیشتر غرفه ها به فروش لوازم الکترونیکی و لباس اختصاص دارد. این بازار اواخر دهه 1970 ساخته شده است اما از حدود سال 1980 استقبال از آن بسیار کم شده است زیرا تعداد زیادی مرکز خرید بزرگ و مدرن در سراسر دهلی افتتاح شده اند.

این بازار در لحظه از 15 هزار نفر میزبانی می نماید و بسیاری از گردشگران خارجی هم از آن بازدید می نمایند. در واقع این بازار به عنوان مکانی برای خرید مقرون به صرفه شناخته می گردد. البته به این نکته توجه کنید که در این بازار جنس های تقلبی هم به وفور یافت می گردد مثل اجناس دزدی، محصولات غیرقانونی، برندهای تقلبی، سی دی ها و نرم افزارهای قلابی و… . با وجود اینکه پلیس چند وقت یک بار این بازار را بازرسی می نماید تا از فروش محصولات غیرقانونی و جعلی جلوگیری گردد، باز هم خرید و فروش غیرقانونی در این بازار وجود دارد.

بهتر است که از این بازار لوازم الکترونیکی نخرید چرا که احتمال تقلبی بودن آنها وجود دارد. محصولاتی که از نظر ظاهری تفاوتی با نمونه اصل ندارند اما معمولا بعضی از قطعات داخلی آنها جابه جا شده است.

نزدیک ترین ایستگاه مترو بازار Janpath ایستگاه Janpath و نزدیک ترین ایستگاه مترو به بازار پالیکا ایستگاه Rajiv Chowk است.

بازار South Extension

این بازار یکی از شیک ترین بازارهای جنوب دهلی است. این بازار به دو قسمت تقسیم می گردد؛ South Ex-I و South Ex-II. فروشگاه های زیادی از برندهای مشهور بین المللی و داخلی هند در این بازار وجود دارند. اینجا مکانی عالی برای عاشقان خرید است که البته برای خرید بودجه کافی دارند. این بازار، دوشنبه ها تعطیل است. نزدیک ترین ایستگاه های مترو به این بازار، ایستگاه های Jangpura و AIIMS هستند.

بازار خان

این بازار در سال 1951 پایه گذاری شده و به افتخار خان عبدالجبار خان، یکی از فعالان جنبش استقلال طلبی هند، نام گذاری شده است. این منطقه یکی از گران ترین مراکز تجاری در دهلی است و در سال 2010 به عنوان بیست و یکمین خیابان گران جهان انتخاب شده است.

این بازار بیشتر محل رفت و آمد و خرید طبقات مرفه هند و گردشگران خارجی مرفه است. در این بازار انواع کالاها از قبیل پوشاک قومی و محلی، لوازم خانگی، وسایل ورزشی و… عرضه می گردد. تعداد زیادی کافه و رستوران هم در این مرکز وجود دارند. این بازار تقریبا در مرکز شهر و نزدیک دروازه هند واقع شده است. اطراف آن را مجتمع های مسکونی دولتی و خصوصی در بر گرفته اند. برای دسترسی به این بازار می توانید از مترو بهره ببرید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این بازار، به همین نام یعنی بازار خان، نام گذاری شده است.

قرول باغ (Karol Bagh)

قرول باغ یک منطقه تجاری و مسکونی در دهلی است که به خاطر خیابان های خریدش معروفیت دارد. از میان این خیابان ها می توان به بازار غفار و خیابان اجمل خان اشاره نمود.

این بازار محصولات متنوعی برای سلیقه های مختلف دارد. تقریبا هر چیزی که فکر کنید در این محدوده پیدا می گردد. اگر در پی برندهای مشهور بین المللی و پوشاک مد روز هستید، به خیابان اجمل خان سر بزنید. اگر می خواهید کتاب بخرید یا کتاب های قدیمی خود را بفروشید، از خیابان Arya Samaj تماشا کنید. در خیابان Bank Street هم می توانید انواع زیورآلات و جواهرات را بخرید. بازار غفار که در نزدیکی این منطقه قرار گرفته است، یکی از محبوب ترین بخش های شهر دهلی برای خرید محصولات وارداتی است.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به این منطقه، ایستگاه قرول باغ است.

چاندنی چوک (Chandni Chowk)

چاندنی چوک یکی از مشهورترین و قدیمی ترین بازارهای دهلی است. این بازار شلوغ و رنگارنگ از بخش های مختلفی تشکیل شده است که انواع محصولات متنوع را عرضه می نمایند. بازار کاترا نیل (Katra Neel) انواع پارچه از جمله ابریشم، ساتن، کرپ، نخ و چیت موصلی دارد. Bhagirath Palace، بزرگ ترین بازار محصولات الکترونیکی در آسیا است. انواع تجهیزات پزشکی هم در این بخش عرضه می گردد. علاقه مندان به ادویه جات باید از بازار Khari Baoli تماشا نمایند.

غرفه های متعددی در چاندنی چوک، غذاهای لذیذ و خیابانی عرضه می نمایند. رستوران ها و کافه های زیادی در این محدوده وجود دارند که با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این بازار، ایستگاه چاندنی چوک است.

این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای دهلی است که در نزدیکی ایستگاه قطار دهلی قدیم قرار گرفته است. ویژگی اصلی این بازار، اصالت و تنوع کالاهای آن است. غذاهای محلی، بیش از 1000 نوع شیرینی، انواع ساری و هر محصولی که شما را به یاد سفر به هند بیاندازد در این بازار پیدا می گردد. محصولات چرمی، وسایل الکترونیکی، کفش و حتی کتاب هم برای فروش در این مجموعه عرضه شده است.

بازار ساروجینی ناگار (Sarojini Nagar)

ساروجینی ناگار منطقه ای در جنوب غربی دهلی است. این منطقه در نزدیکی فرودگاه Safdarjung قرار گرفته است و به وسیله ایستگاه متروی INA قابل دسترسی است. این منطقه برترین مکان برای خرید لباس و انواع پارچه است. علاوه بر فروشگاه ها و نمایشگاه های بزرگ برندهای داخلی و بین المللی، خیابان هایی که اطراف آن را مغازه های مختلف فروش لباس در بر گرفته است، این بازار را تشکیل می دهند. در این مغازه ها می توانید طیف وسیع و متنوعی از لباس ها را در مقدار ها، مدل ها و رنگ های گوناگون بخرید. این بازار از چهار بخش بزرگ تشکیل شده است؛ بازار بابو (Babu)، بازار سوبزی (Subzi)، بازار مرکزی و ماندیر والی ساید (Mandir wali side).

بازار بابو در شمال غربی بازار ساروجینی ناگار قرار گرفته است. این بازار چهار ردیف مغازه سرپوشیده دارد که روبه روی هم قرار گرفته اند. بیشتر مغازه ها به فروش انواع پوشاک اختصاص دارند. فروشگاه مشهور Mahindra Sweets در این بخش قرار گرفته است. این مغازه سال ها است که در این بازار به صورت موروثی اداره می گردد. خریداران بازار جلوی این مغازه صف می کشند تا زولبیا و سمبوسه بخرند. علاوه بر پوشاک، فروشگاه های متعدد دیگری هم در این بخش از بازار وجود دارد. آرایشگاه مردانه، فروشگاه کفش، اسباب بازی، قصابی و حتی دندانپزشکی هم در این قسمت وجود دارد. خرید کردن در این بازار در روزهای گرم تابستانی کار سختی است چون دمای هوا بین 45 تا 48 درجه سانتیگراد است. غروب ها، این بخش از بازار که روبه روی بازار مرکزی قرار گرفته است، بسیار پرجنب و جوش و مجذوب کننده است. دست فروش ها، فروشندگان غذای خیابانی و جمعیت زیادی از مردم در بازار رفت و آمد می نمایند. یکی از بزرگ ترین مسائل این بازار، نداشتن پارکینگ است.

در جنوب ساروجینی ناگار، بازار سوبزی قرار گرفته است. سوبزی در واقع کلمه هندی رایج برای سبزی است. در این بازار، میوه و سبزی تازه به فروش می رسد. فروشندگان کوشش می نمایند تا نظر خریداران را با نحوه صدا کردن و ریتم صدای شان جلب نمایند. حتی اگر قصد خرید میوه و سبزی ندارید، بازدید از این بخش از بازار را از دست ندهید.

روبه روی بازار سبزی، بازار مرکزی قرار گرفته است. در این بازار محصولات متنوعی برای فروش عرضه می گردد و البته دستفروش ها هم دیده می شوند. در این مجموعه فروشگاه های معروف دهلی در زمینه های گوناگون به فعالیت مالی مشغول هستند.

بازار ساروجینی ناگارا از ساعت 11 صبح شروع به کار می نماید و تا ساعت 8 الی 9 شب باز است. این بازار روزهای دوشنبه تعطیل است.

لاجپات ناگار (Lajpat Nagar)

این بازار یکی از مکان های مشهور خرید هم برای گردشگران و هم برای اهالی شهر است. بیشتر محصولات این بازار به پوشاک بانوان اختصاص دارد. زیورآلات و اکسسوری متنوع، انواع پوشاک، کفش و کیف و انواع ساری را با برترین کیفیت می توانید از این بازار بخرید. لباس های با کیفیت با گلدوزی دستی از مشهورترین محصولات این بازار هستند. اگر در چانه زدن مهارت داشته باشید، می توانید تخفیف های بسیار خوبی از فروشندگان بگیرید. حنانگاری روی دست هم در بخشی از این بازار انجام می گردد که هواداران زیادی دارد. این بازار روزهای دوشنبه تعطیل است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این بازار ایستگاه لاجپات ناگار است.

بازار گریتر کیلاش (Greater Kailash)

این بازار که به اختصار GK هم نامیده می گردد یکی از بازارهای مشهور هند است که به دو بخش GK-I و GK-II تقسیم می گردد. این بازار شیک در جنوب دهلی قرار گرفته است. فروشگاه های برندهای برتر بین المللی و داخلی در این بازار قرار گرفته اند. هر برندی که تصور کنید در این مجموعه شعبه دارد. رستوران ها و کافه های متعدد در این بازار پذیرای خریداران هستند. بازار سه شنبه ها تعطیل است. به وسیله ایستگاه متروی Kailash Colony می توانید به این بازار دسترسی داشته باشید.

مرکز تجاری Connaught Place

این بازار که به اختصار CP هم نامیده می گردد یکی از مشهورترین و شیک ترین بازارهای دهلی است. هر کسی که در دهلی زندگی می نماید، آوازه این بازار بزرگ را شنیده است. اگر در پی خرید از برندهای مشهور و بزرگ هستید به این بازار سر بزنید. به وسیله ایستگاه متروی Rajiv Chowk می توانید به این بازار دسترسی داشته باشید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2073

به "آشنایی با مراکز خرید دهلی و راهنمای خرید در دهلی (تور دهلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراکز خرید دهلی و راهنمای خرید در دهلی (تور دهلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید