شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، عملیات اجرایی طرح نهضت ملی جهش فراوری مسکن روز آدینه با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بافت فرسوده روستای اسماعیل آباد مشهد شروع شد.

شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: مجموعه 44 هکتاری پروژه نوید از طرح های نهضت ملی جهش فراوری مسکن در منطقه حاشیه شهر مشهد (اسماعیل آباد) است که در آن چهار هزار واحد مسکونی با اولویت واگذاری به ایثارگران، خانواده شهدا و جوانان فاقد مسکن ساخته می گردد.

عبدالمجید نژادصفوی اضافه کرد: یکی از اهداف بزرگ دولت، فراوری مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و برطرف کمبود آن بوده که قرار است در قالب طرح نهضت ملی جهش فراوری مسکن چهار میلیون واحد مسکونی تا سال 1405 در کشور ساخته گردد.

وی اعلام کرد: سهم خراسان رضوی از این طرح در ابتدا 93 هزار واحد مسکونی بود که به 100 هزار واحد افزایش یافت و تا به امروز 174 هزار متقاضی از این استان در طرح نهضت ملی جهش فراوری مسکن شرکت نموده اند که بیشترین آن ها مربوط به مشهد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای بخشی از طرح نهضت ملی جهش فراوری مسکن زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، اما ضمن پرداخت تسهیلات به متقاضیان از مشارکت مردم، بخش خصوصی، انبوه سازان و سازندگان مسکن برای اجرای این طرح بهره گرفته می گردد.

نژادصفوی اضافه کرد: مجموعه 44 هکتاری روستای اسماعیل آباد از سکونتگاه های غیررسمی و منطقه ها محروم شهر مشهد است که 12 هکتار از زمین های آن به ساخت چهار هزار واحد مسکونی در بلوک ها با ساختمان های سه تا پنج طبقه طی چهار سال اختصاص می یابد و باقی این اراضی صرف ساخت مجمتع های خدماتی، تجاری و آموزشی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1947

به "شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید