شروع نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در تهران

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان و با سخنرانی افتتاحیه ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران شروع شد.

شروع نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در تهران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت های عالی جمهوریت و هیأت عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه شروع شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سخنران مراسم افتتاحیه این نشست است.

ظریف طی سخنانی در این نشست اسم کرد: افتخار داریم در دوران جهاد برادران و خواهران بزرگوار افغانستانی در برابر اشغالگران خارجی در کنار شما بودیم.

پیش از این سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی از حضور همزمان چهار هیأت از افغانستان در تهران اطلاع داد و نوشت: تهران میزبان همزمان چهار هیأت افغان شامل هیأت کمیسیون فرهنگی مجلس افغانستان، هیأت عالیرتبه سیاسی طالبان، هیأت عالی رتبه سیاسی جمهوریت و هیأت عالی ناظر بر فرایند تثبیت هویت اتباع است.

لازم به ذکر است رسانه های افغانستان پیش از این از سفر بعضی از رهبران سیاسی افغان و رهبران سیاسی طالبان به تهران اطلاع دادند. یونس قانونی، کریم خرم، ارشاد احمدی، محمدالله بتاش، ظاهر وحدت و سلام رحیمی اعضای هیأتی سیاسی هستند که از کابل به تهران آمده که نگاهی به این ترکیب نشان می دهد که تقریباً این گروه از تمام اقوام و جهت ها نمایندگی نموده و می تواند تسهیل گر خوبی برای ادامه این مصاحبه ها در آینده باشد. از سوی دیگر، رهبران ارشد سیاسی طالبان هم به تهران آمده اند که این خود نشان از عزم جدی این گروه برای حاضر شدن در میز مذاکرات بین الافغانی دارد.

جمهوری اسلامی ایران که در سال های گذشته با حمایت های مادی و معنوی و پذیرایی از مهاجران افغانستانی، برادری خود را به همسایه شرقی ثابت نموده، این روز ها هم با نگرانی تحولات این کشور را دنبال نموده و در راستای برقراری صلح و آرامش در افغانستان در کوشش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1653

به "شروع نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست مصاحبه های بین الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید