استرس و جلوه آن

به گزارش مجله فوتبال دوستان، آیا می دانید افرادی که تحت استرس قرار دارند چگونه رفتار می نمایند؟ آیا از خطرات زندگی تحت فشار پیوسته مطلع هستید؟ ضروری است از مسائل خود مطلع باشیم و آن هایی را که به خاطر استرس ایجاد شده اند معین کنیم. استرس چه دشمنی ناشناس

استرس و جلوه آن

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آیا می دانید افرادی که تحت استرس قرار دارند چگونه رفتار می نمایند؟ آیا از خطرات زندگی تحت فشار پیوسته مطلع هستید؟ ضروری است از مسائل خود مطلع باشیم و آن هایی را که به خاطر استرس ایجاد شده اند معین کنیم. استرس چه دشمنی ناشناس باشد چه نباشد، با مطلعی از آنچه که باید انجام دهیم و چه موقع باید از درمان استفاده کنیم می توانیم با آن مقابله کنیم.

تنش و استرس

مردم همواره از این موضوع مطلع بوده اند که اضطراب، ساعات کاری خسته نماینده و عدم قطعیت آینده می توانند با چیزهای با ارزش تضاد داشته باشند که می تواند منجر به بیماری های جسمی و روانی گردد. ما فشار ثابت سختی های زندگی را احساس می کنیم، ما محدودیت های خارجی زیادی را احساس می کنیم. ما اغلب ناامیدی و تنش های عاطفی را احساس می کنیم که ممکن است منجر به از بین رفتن تعادل فکری و بیولوژیکی گردد.

افراد خاصی ممکن است سعی نمایند در مقابل حملات مقاومت نمایند، مطلوب های خود را تطبیق دهند و متمایلاً بیش از مقدار از ظرفیت خود استفاده نمایند. این ممکن است همواره توجیه پذیر نباشد و متأسفانه اغلب این افراد در شناسایی عوامل اصلی استرس چه خارجی و چه داخلی اشتباه می نمایند. بنابراین، تنش ها در حوزه حرفه ای که ممکن است نتوانند در محیط کار خود را نشان دهند اغلب در محیط خانوادگی بروز می نمایند.

افراد تحت استرس علائم پرخاشگری را نشان می دهند

افراد تحت استرس علائم خواب بیش از حد یا بی خوابی، تحریک پذیری، پرخاشگری، میل به تضاد، بی تفاوتی، از دست دادن ظرفیت تمرکز برای حفظ اطلاعات و از دست دادن بهره وری شخصی را نشان می دهند.

کمبودهای فیزیولوژیکی

افراد تحت استرس کمبودهای فیزیولوژیکی خاصی را نشان می دهند که ممکن است علائم بیماری های مزمن خاص مانند تپش قلب، تنفس سنگین، احساس خفگی، از دست دادن ارتباط با واقعیت یا تصور دنیایی غیر واقعی برای فرار از مسائل زندگی باشند.

روانشناسان به ما محبتی را یادآوری می نمایند که مادران برای دور کردن ترس و اضطراب از ما از آن استفاده می نموده اند. عشق مستقیم ترین ابزار آرام کردن فکر آشفته است. متأسفانه، با رسید به بلوغ، ما این واقعیت را فراموش می کنیم. خندیدن، گریه کردن و پرخاشگری همگی ابزارهایی برای آزاد کردن تنش هستند و تأثیر حاصل به دست آوردن دوباره تعادل فکری ماست.

خواب بیش از حد

خواب بیش از حد یکی از ابزارهایی است که مردم برای روبرو شدن با مسائل و رویدادهای غم انگیز در زندگی از آن استفاده می نمایند. این نوعی عقب نشینی عاطفی است که فرد سعی می نماید از واقعیت فرار کند و وارد دنیای رویاها گردد.

عبادت کردن به کاهش استرس یاری می نماید

عبادت کردن یا صحبت کردن راجع به حالت های عاطفی غالب از روش های کاهش استرس هستند. این دستورالعمل ها می توانند به ما برای آزادی از تنش های عاطفی ایجاد شده به وسیله تضادهای خانوادگی یا حرفه ای یاری نمایند. این فعل سازی ممکن است منجر به ایجاد دیدگاه های تازه یا حتی از بین رفتن تنش های جزئی گردد.

کوشش برای یافتن توضیحات کاملاً منطقی برای مسائل ابزار دیگری است که برای خلاص شدن از دست استرس استفاده می گردد. این ممکن است باعث ایجاد رضایت گردد که به واسطه آن چنین مسائلی به وجود آمده اند. در این مورد، شما باید از خطرات دوری کنید. برای مثال، شما نباید سعی کنید شرایط خود را تجزیه و تحلیل کنید و بعلاوه نباید این کار را بیش از حد انجام دهید; خطر دیگر ارائه توضیحی است که ممکن است در آن لحظه رضایت بخش باشد و بنابراین، باعث از دست دادن حتی احساس گناه یا مسئولیت گردد ولی، در انتها قادر به برآورده کردن واقعیت نخواهد بود.

بعضی افراد از روش های رهایی از استرس فعال مانند انجام بازی، کارهای فیزیکی، ورزش کردن استفاده می نمایند که همه آن ها مکانیسم هایی برای آزادسازی انرژی اضافی هستند. تضمین موفقیت این مکانیسم ها نسبی است.

احساس ناراحتی، کوشش تمرکز فکری و کنترل شخصی و اختلال در روابط شخصی بعضی از نشانه های عدم ظرفیت فردی برای مبارزه و مواجهه با استرس هستند. در موارد شدید استرس، ابزاری مؤثر که ممکن است به ما یاری کند روان درمانی است که علم روح است و می تواند به افراد برای کشف منابع درونی آن ها برای پیروز شدن در نبردهایشان یاری کند.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1772

به "استرس و جلوه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس و جلوه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید