اولویت های شهرداری درباره مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها برای معلولان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شهردار تهران به تشریح اولویت های مدیریت شهری پایتخت در مورد مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها پرداخت.

اولویت های شهرداری درباره مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها برای معلولان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در نشست روز دنیای افراد دارای معلولیت که در برج میلاد برگزار گردید، گفت: در سال 1383 قانون حمایت از معلولان تصویب شد و در سال 88 به کنوانسیون دنیای این موضوع پیوستیم. بر اساس آمار سازمان بهداشت دنیای 15 درصد جمعیت دنیا و مطابق آمار سازمان بهزیستی 1.3 درصد افراد کشور داری معلولیت هستند و سالیانه 50 هزار نفر به این جمعیت اضافه می گردد.

وی ادامه داد: اگر معنای معلولیت را تغییر دهیم و فرد معلول را کسی بدانیم که نمی تواند در عرصه های اجتماعی حاضر گردد، آن وقت جمعیت جامعه معلولان به 3 تا 5 درصد می رسد. مناسب سازی معابر الزامی است که ما در شهرداری به آن توجه می کنیم و بر اساس آن اقدامات مان را انجام می دهیم.

شهردار تهران در تشریح اولویت های مدیریت شهری پایتخت در مورد مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها نیز گفت: برنامه ما این است که در درجه اول کلیه محیط های عمومی و پرتردد را برای معلولان مناسب سازی کنیم، از جمله این اقدامات پیگیری نصب آسانسور در 40 ایستگاه مترو است. همچنین تا ضوابط مناسب سازی رعایت نگردد، هیچ بوستانی افتتاح نمی گردد. در مرحله بعد کوشش می کنیم مجتمع های مسکونی با جمعیت بالا مناسب سازی شوند.

وی درباره کمبود خودروهای مخصوص معلولان نیز عنوان نمود: درست است که سرویس حمل و نقل به اندازه کافی نیست، اما اگر مناسب سازی در ایستگاه های مترو، اتوبوس ها، معابر و پیاده روها انجام گردد، دیگر تعداد محدودی از افراد دارای معلولیت احتیاج به سرویس خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 502

به "اولویت های شهرداری درباره مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های شهرداری درباره مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان ها برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید