اولیانوف: اقدامات آمریکا به رژیم عدم توسعه آسیب می رساند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین از عدم شرکت ایالات متحده در کنفرانس مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه ابراز تأسف نموده و توافقات تازه آمریکا و استرالیا را مورد انتقاد قرار داد.

اولیانوف: اقدامات آمریکا به رژیم عدم توسعه آسیب می رساند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی از این مسئله ابراز نگرانی کرد که ایالات متحده تصمیم گرفته تا در کنفرانس مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه شرکت نکند.

این دیپلمات بلندپایه روس در صفحه توئیتر خود نوشت: مقامات آمریکایی اعلام نموده اند که قصد ندارند در کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه شرکت نمایند. این تصمیم آنها باعث تأسف بوده، اقدامی غیرقابل توجیه و مغایر با توافقات بین المللی در عرصه عدم توسعه است که قطعاً به اعتبار ایالات متحده بعنوان یکی از نویسندگان مشترک قطعنامه شماره 1995 در مورد مسائل خاورمیانه لطمه می زند.

کنفرانس بین المللی مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه قرار است در اواخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر (آذر ماه) در نیویورک برگزار گردد.

اولیانوف بعلاوه اخبار رسیده درباره موافقت استرالیا با ایجاد محل استقرار هواپیماهای نظامی آمریکایی در این کشور در چارچوب توافقات سه جانبه آکوس را نیز نگران نماینده ارزیابی کرد.

نماینده دائم روسیه در وین یادآور شد: ما به اظهارات مقامات استرالیایی درباره آمادگی این کشور برای در اختیار قرار دادن فرودگاه های خود به منظور استقرار انواع هواپیماهای نظامی آمریکایی توجه نموده ایم. چنین توافقاتی در چارچوب اتحاد آکوس (بین استرالیا، آمریکا و انگلیس) بسیار نگران نماینده است. در حالی که بر اساس پیمان مربوط به تسلیحات راهبردی تهاجمی، بمب افکن های راهبردی نباید در خارج از قلمروهای ملی خود مستقر شوند و این اقدام آمریکا نقض این پیمان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1834

به "اولیانوف: اقدامات آمریکا به رژیم عدم توسعه آسیب می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: اقدامات آمریکا به رژیم عدم توسعه آسیب می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید