این دارو خطر کرونا را تا 70 درصد کاهش می دهد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مطالعات نشان می دهد داروی مجاز کاهش دهنده کلسترول موسوم به فنوفیبرات و شکل فعال آن fenofibric acid می تواند ابتلا به کووید 19 را به اندازه قابل توجهی کاهش دهد.

این دارو خطر کرونا را تا 70 درصد کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه بیرمینگام انگلستان و مؤسسه علمی سان رافائل ایتالیا به منظور شناسایی داروهای مورد استفاده مجدد برای درمان عفونت کووید 19، یک صفحه نمایش برای مقدار گیری کم شدن آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2)، گیرنده اصلی ویروس ایجاد کردند.

این صفحه نمایش نو اسید فنوفیبریک را شناسایی کرد. اسید فنوفیبریک بعلاوه دامنه اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله ویروسی را بی ثبات نموده و اتصال RBD به ACE2 را در سنجش ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم (ELISA) و سنجش اتصال کامل سلول مهار می نماید.

فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک در دو آزمایشگاه مستقل مقدار گیری عفونت سلول های کشت شده با استفاده از دو سویه مختلف کروناویروس مورد آزمایش نهاده شد.

در هر دو حالت در غلظت های دارویی که از نظر بالینی قابل دستیابی است، فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک عفونت ویروسی را تا 70 درصد کاهش دادند.

نتایج این مطالعه، فنوفیبرات را به اسم یک فاکتور درمانی بالقوه شناسایی می نماید که برای درمان عفونت کووید 19 احتیاج به ارزیابی بالینی فوری دارد.

فنوفیبرات، دارویی مجاز است که برای درمان مقدار غیرطبیعی چربی خون استفاده می گردد و همراه با رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول و چربی های بد (مانند LDL، تری گلیسیرید) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون استفاده می گردد. این ماده با افزایش ماده طبیعی (آنزیم) که چربی ها را در خون تجزیه می نماید، عمل می نماید.

تیم تحقیق نشان داد که فنوفیبرات و شکل فعال آن (اسید فنوفیبریک) می تواند عفونت کروناویروس را در سلول های انسانی در آزمایشگاه به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. نکته مهم، کاهش عفونت با استفاده از غلظت دارو است که با استفاده از دوز بالینی استاندارد فنوفیبرات ایمن و قابل دستیابی است.

داده های منتشر نشده اضافی بعلاوه نشان می دهد که فنوفیبرات در برابر انواع نوتر کروناویروس از جمله انواع آلفا و بتا هم مؤثر است و تحقیقات در خصوص اثربخشی آن در نوع دلتا ادامه دارد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1698

به "این دارو خطر کرونا را تا 70 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دارو خطر کرونا را تا 70 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید