بازسازی آپارتمان در تهران، خانه ای با طیف رنگ های ملایم!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، انسان در طول روز با فضاهای مختلفی در ارتباط است. خانه یا محل کار، فرقی ندارد. حضور در محیط هایی که دارای فضایی هماهنگ وطراحی شده اند، در هر صورت آرامش بخش خواهد بود. بازسازی و تغییر دکوراسیون، جهت پر چالشی است که بسیاری از افراد برای کاربردی تر کردن فضای اطراف خود، در آن قدم می گذارند. جهتی که نمی توان تنها با تکیه بر سلیقه و تجربه شخصی آن را طی کرد. داشتن فضایی که در کنار رعایت اصول طراحی و زیبایی شناسی، هویت هم داشته باشد، مستلزم حضور یک تیم متخصص و حرفه ای می باشد. استودیو معماری نیارش سبز، در این مطلب با خبرنگاران همراه شده تا با اشاره به چند نکته کاربردی به آنالیز اصول بازسازی آپارتمان بپردازد.

بازسازی آپارتمان در تهران، خانه ای با طیف رنگ های ملایم!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

اهمیت طراحی داخلی

قبل از هر چیز ضروری است به اهمیت و نقش شرکت های معماری در طراحی داخلی اصولی اشاره گردد. شاید بتوان گفت که معماری داخلی در واقع همان خلق فضا است. فضایی که علاوه بر زیبایی و اثرگذار بودن، کارایی لازم را هم داشته باشد.

طراحی اصولی و ایجاد هویت در فضا

ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را ایجاد می نماید که معرف هویت، احتیاج، درک و خواسته های کارفرما است. ایجاد چنین فضایی، بدون شک بر عهده تیم های متخصص و شرکت های طراحی داخلی و معماری خواهد بود. علاوه بر آن، هماهنگ سازی تک تک جزئیات طراحی با یکدیگر در یک اتاق یا ساختمان، به صورت هنرمندانه و تخصصی نیز بر عهده طراح است.

فضا را به خاطر بسپار

استفاده از طرح های رنگی نشاط بخش، ایده های متفکرانه در نور و فضا می تواند باعث ایجاد حس تفاوت و احساس آرامش گردد. همچنین انتخاب رنگ ها و مبلمان بر اساس کاربری فضا، به صورت تخصصی و هنرمندانه، از ارکان اصلی به خاطر سپرده شدن فضا می باشد.

رنگ های ملایم

یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخلی، بعد از انتخاب سبک مناسب، انتخاب طیف رنگی هماهنگ با روحیات کارفرما است. در این پروژه رنگ سفید غالب است. اما همانطور که می بینید، تنالیته هایی از رنگ روشن استفاده شده تا علاوه بر ایجاد و حفظ تعادل میان روشنی و تیرگی، در روحیه افرادی که به مدت طولانی از محیط استفاده می نمایند هم ایجاد خستگی نکند.

سقف معنی دار خانه

استودیو معماری نیارش سبز باور دارد که سقف و کف در یک خانه، داری بیشترین حرکت در دید بیننده است. برای مثال در سقف این پروژه با استفاده از المان هایی که با کناف اجرا شده، به محل قرارگیری لوسترها معنی داده شده و علاوه بر آن، استفاده از طراحی ویژه سقف، تفکیک فضایی هم ایجاد نموده است.

از سقف تا کف

نکته مهمی که در طراحی کف آپارتمان باید به آن توجه کرد، انتخاب متریال مناسب برای آن فضا است. در این پروژه از سنگ برای کفپوش استفاده شده است. برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد حرکت چشم، سنگ های روشن در کنار سنگ های تیره به کار رفته اند. به این ترتیب طراحی کف خانه با سایر جزئیات هماهنگ شده است.

دیوارهای کاربردی

استفاده بهینه از فضا یعنی خلاقیت در طراحی. طراحی قفسه های مدرن به روی دیوارها یکی از ترفندهای طراحی داخلی در این پروژه است. به این ترتیب، علاوه بر زیباتر شدن محیط، دیوارهای بی استفاده هم به فضاهایی کاربردی تبدیل شده اند.

آشپزخانه توکار

همه ما از اهمیت آشپزخانه در آپارتمان ها مطلع هستیم. استودیو معماری نیارش سبز در این پروژه، برای دلباز شدن فضای آشپزخانه، همچنین به منظور اختصاص دادن محیط بیشتر برای دورهمی های خانوادگی، آشپزخانه را به صورت دیواری یا به اصطلاح تو کار طراحی نموده است.

اتاق خواب آرام

طراحی اتاق خواب مستر این پروژه همسو با رویکرد کلی طراحی قسمت های دیگر آپارتمان است: استفاده بهینه از فضا در کنار رنگ های روشن. همانطور که میبینید کمد کاربردی که در این اتاق طراحی شده، امکان بیشترین استفاده از فضا را برای صاحبخانه فراهم نموده است.

سرویس بهداشتی مدرن

سرویس بهداشتی، به پیروی از سبک دکوراسیون داخلی آپارتمان، مدرن است. چرخش همان تنالیته رنگ های روشن، در این فضا هم به چشم می خورد. و این نشانه طراحی یکدست، هماهنگ و اصولی این آپارتمان است.

اگر شما هم برای بازسازی و یا تغییر دکوراسیون داخلی آپارتمان یا محل کارتان به هدایت های یک گروه متخصص احتیاج دارید، به پیشنهاد خبرنگاران از پروفایل استودیو معماری نیارش سبز دیدن کنید.

منبع: چیدانه
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 365

به "بازسازی آپارتمان در تهران، خانه ای با طیف رنگ های ملایم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان در تهران، خانه ای با طیف رنگ های ملایم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید