بازی های آنلاین بزرگی که نمی توانید روی Steam Deck اجرا کنید

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدت کوتاهی پس از اینکه نینتندو از مدل تازه کنسول نینتندو سوییچ با صفحه نمایش اولد رونمایی کرد، شرکت ولو (Valve) از کنسول بازی قابل حمل خود به نام استیم دک (Steam Deck) رونمایی کرد. کنسولی که توانست با همان نگاه اول و با توجه به قدرت بالای سخت افزارش مورد توجه قرار گیرد. اگرچه امکان تجربه بازی های محبوبتان روی این دستگاه می تواند بسیار جالب باشد اما باید در نظر گرفت که تمامی بازی هایی که انتظار دارید، روی این کنسول قابل اجرا نیست و استثناهایی وجود دارد.

بازی های آنلاین بزرگی که نمی توانید روی Steam Deck اجرا کنید

قبل از اینکه شرح دهیم چرا برخی از بازی ها روی استیم دک قابل اجرا نخواهند بود، بگذارید تا نگاهی به این آثار بیندازیم. شما می توانید در پایین لیست 11 بازی استیم را که در این دستگاه قابل اجرا نیست، مشاهده کنید؛

  • Apex Legends
  • Black Desert Online
  • DayZ
  • Dead by Daylight
  • Destiny 2
  • Fall Guys
  • Hunt: Showdown
  • Paladins
  • PlayerUnknowns Battlegrounds (PUBG)
  • Rainbow Six Siege
  • Smite

چرا نمی توانید این بازی ها را انجام دهید؟

هرچند هواداران این بازی ها که غالباً جامعه هواداران زیادی هم دارند، می توانند با شنیدن این خبر کمی ناامید شوند اما دلایل تقریباً قانع کننده ای وجود دارد که چرا برخی از بازی ها روی استیم دک قابل اجرا نخواهند بود.

بر اساس سایت Protondb و با توجه به اطلاعات PC Gamer به خاطر نحوه توسعه این بازی ها برای کنسول ها و اینکه استیم دک دستگاهی بر اساس سیستم عامل لینوکس است، برخی از بازی ها در استیم دک قابل پشتیبانی نیستند. البته، با ترفندی که ولو در نظر گرفته، بیشتر بازی های ویندوز هم روی این کنسول قابل اجرا است. با این حال، ممکن است همه آثار به درستی کار نکنند.

اگر دقت نموده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده اید که همه بازی هایی که در لیست بالا ذکر شده اند، یک نکته مشترک دارند؛ همگی از تجربه های چندنفره آنلاین هستند. با توجه به برخی از بازی های چندنفره خاص و استفاده آن ها از نرم افزارهای ضد تقلب، انتخاب لینوکس می تواند همچون یک شمشیر دو لبه عمل کند. به همین دلیل است که بازی های لیست بالا قابل اجرا نیستند.

با وجود اینکه تجربه بازی های چندنفره بالا امکان پذیر نیست، این به معنای آن نیست که لیست بازی های کنسول استیم دک کم است. بازی های مستقل، بازی هایی که فقط برای کامپیوترها عرضه شده اند و بخش عمده ای از لیست بازی هایتان در استیم همگی روی این کنسول اجرا خواهد شد و می توانید از آن ها لذت ببرید.

باید نکته ای را هم در نظر گرفت. اگرچه این بازی ها در حال حاضر قابل اجرا نیستند اما این احتمال وجود دارد که ولو در آینده چاره ای برای آن ها بیندیشد. برای اینکه بسیاری از بازی های تحت ویندوز روی این دستگاه اجرا گردد، ولو با طراحی و ارائه ویژگی پروتون (Proton) این کار را انجام داده است اما این گزارش نشان می دهد که این سیستم هنوز جای پیشرفت دارد و برای دلیلی که در بالا به آن اشاره شد، حداقل این 11 بازی گفته شده نمی توانند از این طریق اجرا شوند.

استیم دک قرار است در سه ماهه اول سال 2022 عرضه خواهد شد. شما می توانید جزییات کامل دستگاه قابل حمل شرکت ولو را در خبرنگاران مگ مطالعه کنید.

منبع: GameInformer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1676

به "بازی های آنلاین بزرگی که نمی توانید روی Steam Deck اجرا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های آنلاین بزرگی که نمی توانید روی Steam Deck اجرا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید