بانک مرکزی 10 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را بیان کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، بخشنامه بانک مرکزی درباره مصادیق بخش ها و رسته های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده اند، پس از مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد مساعدت به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کسب و کار خود با مشکلاتی روبرو شده اند، ابلاغ شده است.

بانک مرکزی 10 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را بیان کرد

این بخشنامه جهت اطلاع مدیران عامل بانک های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران - ونزوئلا نیز ارسال شده است.

بر این اساس، مراکز فراوری و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت) به عنوان یکی از گروه های شغلی آسیب دیده از کرونا به شمار می فرایند.

مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز جزو این گروه ها هستند.

از دیگر گروه های شغلی آسیب دیده می توان به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز فراوری و توزیع پوشاک و مراکز فراوری و توزیع کیف و کفش اشاره نمود.

همچنین مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز فراوری، توزیع و فروش صنایع دستی نیز به عنوان رسته های شغلی محسوب شده اند که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 819

به "بانک مرکزی 10 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی 10 رسته شغلی آسیب دیده از کرونا را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید