بخش های فرودگاه زوارتنوتس، فرودگاه بین المللی ایروان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ارمنستان، یکی از همسایه های شمال غربی ایران است که به واسطه نزدیک بودن به ایران مسافران ایرانی بسیاری به این کشور به خصوص مرکز آن، ایروان سفر می نمایند. مسافران غیر ایرانی نیز به این شهر و کشور بسیار سفر می نمایند، به همین علت در شهر ایروان بخش های فرودگاه زوارتنوتس وجود دارد که میزبان مسافران بسیاری از کل جهان است. در ادامه به معرفی تاریخچه فرودگاه زوارتنوتس و شیوه های دسترسی به فرودگاه زوارتنوتس می پردازیم.

بخش های فرودگاه زوارتنوتس، فرودگاه بین المللی ایروان

معرفی

ایروان مرکز ارمنستان، شهر با قدمت و تاریخی است که در آن دیدنی های تاریخی بسیاری وجود دارند، به همین علت مسافران بسیاری به این شهر سفر می نمایند، در این بین ایرانیان نیز چه به وسیله زمینی و چه به وسیله هوایی به این شهر بسیار سفر می نمایند. در سفرهای هوایی به ایروان، بخش های فرودگاه زوارتنوتس مورد استفاده قرار می گیرند. این فرودگاه، پایانه بسیار مهمی در ایروان و ارمنستان به شمار میرود. در منطقه قفقاز، مهمترین فرودگاه متعلق به باکو و فرودگاه حیدر علی اف بوده و دومین فرودگاه مهم زوارتنوتس است.

محل قرارگیری

این فرودگاه بین المللی خارج از شهر ایروان و در 12 کیلومتری آن واقع شده است. برای دسترسی به فرودگاه زوارتنوتس می توان از تاکسی های مختص این فرودگاه به نام Aero و اتوبوس بهره ببرید. با استفاده از تاکسی های Aero هم می توانید از فرودگاه به داخل شهر سفر کنید و هم از داخل شهر به فرودگاه بروید. اگر می خواهید از اتوبوس بهره ببرید، باید از اتوبوس های شماره 108 و 201 با توجه به مسیری که دارید، بهره ببرید.

قسمت های مختلف فرودگاه

فرودگاه زوارتنوتس دارای 3 پایانه است که پایانه اولیه آن از ابتدای ساخت فرودگاه (1971 میلادی) تا سال 2011 فعالیت داشته است. پایانه دوم دارای دو ساختمان برای پروازهای ورودی و خروجی هست و پایانه سوم فقط برای پروازهای به خصوص یا VIP در نظر گرفته شده است. در سال 2006 میلادی به علت کوچک بودن فضای پایانه شماره 1، پروازهای ورودی به پایانه شماره 2 منتقل شدند و به همین علت یک پل بین این دو پایانه ساخته شد. پایانه شماره 2 دارای ظرفیت 3.5 میلیون مسافر در طول سال است و در سالن آن 2 تسمه نقاله، 21 میز پذیرش و 9 گیت ورودی وجود دارد. پایانه شماره یک همانطور که گفته شد در سال 2011 میلادی دیگر فعالیتی نداشته است. علت عدم فعالیت این پایانه این بوده که ساختمان آن می تواند به عنوان یک اثر ملی ثبت گردد و به هیچ عنوان از رده خارج نشده است. زیر پل بین پایانه 1 و 2 پارکینگ فرودگاه واقع شده است. از دیگر مکان های و امکانات این فرودگاه کافه، رستوران، فروشگاه است.

پروازهای ایران-ایروان

در این فرودگاه پروازهای مختلفی بین ایران و ایروان وجود دارد، مانند پروازهای عادی و چارتر. این پروازهای می تواند متعلق به ایرلاین های ایرانی یا خارجی باشد که در هنگام خرید بلیط باید نوع آن را انتخاب کنید. پروازهای عادی شامل شرکت آسمان از فرودگاه امام تهران، شرکت نفت از فرودگاه اصفهان که به صورت فصلی انجام می گردد، شرکت ماهان از فرودگاه مشهد و فرودگاه امام تهران و شرکت تابان از فرودگاه های اصفهان و تبریز به صورت فصلی انجام می گردد، است. پروازهای چارتر شامل شرکا معراج است که از فرودگاه امام تهران صورت می پذیرد. پرواز باربری یا کارگو بین ایران و ایروان انجام نمی گردد و این مورد در تاریخچه فرودگاه زوارتنوتس خودنمایی می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2129

به "بخش های فرودگاه زوارتنوتس، فرودگاه بین المللی ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش های فرودگاه زوارتنوتس، فرودگاه بین المللی ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید