برای تند نوشتن فقط کافیست &hellip

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اگر می خواهید که سرعت نوشتن خود را بهتر کنید؛ بدین منظور گام های متعددی وجود دارد که می توانید با برداشتن آن ها، وظایف خود را سریع تر به انجام برسانید.

برای تند نوشتن فقط کافیست &hellip

چطور تند بنویسیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از میهن نوین ،همانطور که می دانید سرعت تفکر انسان از نوشتن و تایپ کردن بیشتر است. برای پیاده کردن هر آنچه در ذهن است بر روی کاغذ، ضروری است افکار را بدون هیچ مزاحمتی و به طور مستقیم بنویسیم. هر چه میزان انتقال کلمات از ذهن بر روی کاغذ روانتر باشد، فکر کردن بهتر شده و مانع نیز برطرف خواهد شد، در نتیجه راحت تر و با سرعت بیشتری افکار بر روی کاغذ نوشته می شوند.

از سوی دیگر اگر سرعت نوشتن از سرعت تفکر بسیار کمتر باشد، ذهن مجبور است که مدام به عقب برگشته و کلمات را تکرار کند، به همین دلیل بازدهی مغز و روال تفکر کاهش پیدا می نماید، به همین دلیل هر چقدر سرعت نوشتن بر روی کاغذ بالاتررود مطالب بهتر می توانند از ذهن به روی کاغذ منتقل شوند.

برای افزایش سرعت نوشتن نکات مختلفی وجود دارد که با رعایت آنها می توان بازدهی کار خود را افزایش دهید. در این بخش به معرفی راهکارهایی برای تند نوشتن می پردازیم.

تکنیک هایی برای بهتر و سریع تر نوشتن

اگر می خواهید که سرعت نوشتن خود را زیاد کنید می توانید از تکنیک هایی که ما در این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم بهره ببرید :

راه چاره اول:بهتر کردن سرعت دست خط

حفظ شرایط مناسب

جایگاه شما باید برای کمر و باسن تکیه گاه داشته باشد، زانوها و آرنج ها باید خم شوند و در طول نوشتن، بدن راحت باشد. کمر خود را صاف کنید به طوری که کف پاها به طور کامل بر روی زمین قرار گیرند. هر گاه احساس کردید که کمر شما در حالت خمیده واقع شده است، سریع شرایط خود را تنظیم نموده و درست بنشینید. حفظ شرایط مناسب برای جلوگیری از آسیب به کمر و گردن مناسب است.

نگه داشتن مناسب اتوماتیک و مداد در دست

نگه داشتن مناسب اتوماتیک به اندازه روش قبل در سرعت نوشتن موثر نیست. راحت بودن شرایط بدن از گرفتگی عضلات و خستگی پیشگیری می نماید. اگر دچار گرفتگی عضلات و خستگی شدید به روش دیگری اتوماتیک را در دست بگیرید تا سرعت نوشتن کاهش پیدا نکند.

استفاده از اتوماتیکی که احتیاج به فشار دست نباشد

وارد کردن فشار روی اتوماتیک برای نوشتن موجب خستگی دست می گردد. از قلم های بسیار نازک استفاده نکنید، البته بسیار ضخیم هم نباید باشد زیرا نوشتن را دچار مشکل می نماید.

قلم های مکانیکی نسبت به قلم های سنتی به فشار کمتری احتیاج دارند. قلم های سرنازک از قلم های سرگرد و کلفت بهتر هستند.

راه چاره دوم:سرانجام دادن سریع مطالب نوشتاری

معین ضرب العجل برای اهداف واقع بینانه

اگر در نوشتن حرفه ای نیستید و برای خود مهلتی معین ننموده اید شاید سرعت کمتری از افراد حرفه ای داشته باشید. معین اهداف باعث ایجاد احساس بر اساس توانایی های شما می گردد. برای خود اهداف غیر ممکن معین نکنید زیرا دچار استرس خواهید شد.در مقابل اهداف سبک و قابل رشد می تواند سرعت نوشتاری شما را بیشتر کند. برای نوشتن سریع باید تمرین زیدی انجام دهید.

به طور مثال معین کنید که تعدا صفحات معینی را در طول روز باید بنویسید. اگر سرعت نوشتن برای شما مهم است به جای اهداف کوتاه مدت کانند اهداف ساعتی، اهداف روزانه را دنبال کنید تا نظم بیشتری در کار شما ایجاد گردد.

استفاده از زمان سنج

برای تقویت سرعت نوشتن، از یک زمان سنج برای کنترل پیشرفت خود بهره ببرید. در این مورد توصیه می نماید که سعی کنید در زمان معین به هدف خود برسید. البته زمان سنج نباید با شما فشاری وارد کند و تنها باید برای یادآوری زمان صرف شده بر روی یک کار از آن استفاده نمائید. هر نیم ساعت یکبار به خود 5 دقیقه استراحت دهید تا دچار خستگی نشوید.

داشتن تعهد به نوشتن

مانند کارهای دیگری که خود را موظف به انجام آنها در طول روز می کنید،هر روز و تا حتی المقدور در ساعت معین آغاز به نوشتن کنید. به طور مثال اگر هدف شما نوشتن هزار کلمه ر روز است به مرور سرعت و کیفیت نوشته های شما بیشتر می گردد.

معین ساعت معین

بعضی افراد نوشتن در صبح را ترجیح می دهند در حالیکه بعضی دیگر شب ها سریعتر و بهتر می نویسند.در دو حالت نوشتن را امتحان کنید تا معین گردد که در کدام زمان کیفیت و سرعت کار شما بیشتر است. شما می توانید در ساعاتی که کیفیت و کارآیی شما بهتر است بنویسید و در ساعت دیگر نوشته خود را ویرایش کنید.

معین کردن یک طرح کلی

مطالب در دسترس و تکالیف خود را بخوانید و نکات اصلی را به صورت یک طرح کلی یادداشت کنید تا در حین کار به دنبال جستجوی مطالب نباشید زیرا زمان شما را به هدر می دهد.

ابتدا نوشتن و بعد ویرایش

پیش نویس خود را به سرعت بنویسید و بعد آن را ویرایش کنید. در نوشتن پیش نویس به دنبال دستور زبان و املای درست کلمات نباشید بلکه در هنگم ویرایش می توانید این قوانین را رعایت کنید. اتلاف وقت بر روی مسائل کوچک سرعت کار را کاهش و فرآیند نوشتن را افزایش می دهد.

ویرایش متن بعد از اتمام کار نوشتن

کاهش سرعت نوشتن موجب کاهش کیفیت کار می گردد؛ از سوی دیگر ممکن است دلیل کاهش سرعت و بازگشت به قبل، ویرایش غلط های املایی و برطرف آنها و رعایت دستور زبان باشد.

برای افزایش سرعت نوشتن نباید زمانی را برای اصلاح غلط املایی و ایراد نگارشی صرف کنیم و ویرایش متن را بعد از اتمام نوشتن انجام دهیم.

نوشتن یک متن شامل سه مرحله است:ایده، نوشتن، ویرایش؛ پس باید هر کاری را در زمان خود انجام دهیم.

به حداقل رساندن حواس پرتی

بعضی از مسائل مانند وب گردی، تماشای تلویزیون، مصاحبه در شبکه های مجازی و صحبت با تلفن می تواند سرعت نوشتن شما را کم کند. یک فضای شخصی و به دور از مسائلی که موجب حواس پرتی شما می گردد را برای خود در نظر بگیرید. همچنین مرتب کردن میز و برداشتن بعضی از وسایل روی میز می تواند از حواس پرتی شما جلوگیری نموده و کارایی را بهبود می بخشد.

خصوصیات تندنویسان:

سرعت عمل:

این افراد می دانند که چگونه از توانایی های خود برای سریعتر نوشتن استفاده نمایند، همچنین تکنیک های تندنویسی را بارها و بارها تمرین نموده اند.

دقت زیاد و قدرت تمرکز:

تند نویسان یاد گرفته اند که هنگام نوشتن به مسائلی که موجب حواس پرتی آنها می شوند اهمیت ندهند روی مطالب خود تمرکز می نمایند.

حافظه فعال و قوی:

داشتن حافظه قوی برای به خاطر سپردن کلمات اهمیت بسیاری دارد چرا که سرعت شنیدن مطالب با سرعت نوشتن یکی نیست.

ترک عادت اشتباه:

آنها با روش درست دریافت قلم در دست آشنا هستند، به راحتی می نویسند و عادت های اشتباه نوشتاری خود را تکرار نمی نمایند.

هماهنگی دیداری یا شنیداری با نوشتن:

میان شنیدن و دیدن با نوشتن آنها همهنگی وجود دارد و به سرعت دیده ها و شنیده های خود را ثبت می نمایند.

داشتن دایره لغت وسیع:

افرادی که تند می نویسند باید اهل مطالعه باشند تا دایره لغات گسترده ای را داشته باشند تا در هنگام نوشتن بتوانند از کلمات جایگزین استفاده نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1186

به "برای تند نوشتن فقط کافیست &hellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تند نوشتن فقط کافیست &hellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید