تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازارسازی محصولات دانش بنیان رونق می گیرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، نشست تخصصی میان یک هیات از پزشکان و واردکنندگان تجهیزات پزشکی و بیمارستانی افغانستانی با تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برگزار می گردد.

تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازارسازی محصولات دانش بنیان رونق می گیرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، 12 تا 15 تیرماه 1400 فرصتی فراهم شده است تا تجار، روسای بیمارستان ها، پزشکان و فعالان حوزه سلامت کشور افغانستان به ایران سفر نمایند و مذاکراتی رودررو با شرکت های دانش بنیان متناظر ایرانی خود داشته باشند. این مذاکرات به میزبانی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر های تهران و مشهد برگزار خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تجهیزات پزشکی، مرکز توسعه صادرات سلامت، اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات و اتاق مشترک بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی افغانستان و ایران از حامیان برگزاری این رویداد هستند.

در ادامه سوابق همکاری دو جانبه دو کشور و رفت و آمد های هیأت های تجاری متعدد در سال های اخیر، این همکاری ها با برگزاری نشست تخصصی هیات پزشکان و واردنمایندگان تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و افغانستانی با تولیدنمایندگان و صادرنمایندگان ایرانی ادامه می یابد تا بازار صادرات محصولات ایرانی به این کشور گسترش یابد. همچنین فعالان حوزه سلامت افغانستان نیز با زیرساخت ها و ظرفیت های موجود ایران در این حوزه آشنا می شوند.

افغانستان کشوری است با ظرفیت های بالای مالی که عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی، جهت جذب سرمایه های خارجی به این کشور را کوتاه تر نموده است. استفاده از این ظرفیت مالی برای ایران یک فرصت خوب و مغتنم است.

با توجه به این که افغانستان یکی از کشور هایی است که در شرایط تحریم می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران باشد، توسعه روابط تجاری و فناورانه با این کشور جهت خوبی برای بازارسازی محصولات و خدمات دانش بنیان های ایرانی خواهد بود.

کشور افغانستان جمعیتی جوان و مالی پویا دارد که می تواند زمینه توسعه پایدار را برای مردمش فراهم کند. این کشور برای طی این جهت به تعامل با دیگر کشور ها احتیاج دارد. ایران می تواند از این فرصت به نحو مناسبی استفاده کند. برگزاری این نشست تجاری نیز به همین دلیل است.

بر همین اساس، نشست تجاری و فناوری میان شرکت ها و صادرنمایندگان ایرانی با هیاتی ارز پزشکان و واردنمایندگان تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و افغانستانی برگزار می گردد تا توانمندی علمی دانش بنیان های کشورمان به این بازار رخنه کند و تعاملات میان دو کشور شتاب گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1625

به "تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازارسازی محصولات دانش بنیان رونق می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادلات فناورانه میان ایران و افغانستان برای بازارسازی محصولات دانش بنیان رونق می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید