ماجراجویی در اعماق کویر، بار گردشگری زمستانه بر دوش پرندگان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران - گروه استان ها: هر روز در صفحات استانی خبرنگاران، اخبار متنوعی منتشر می گردد که شاید در میان تیترهای متعدد خبری، بعضی از آنها از نظر مخاطب دور مانده و یا در طول روز، مجالی برای رصد و اطلاع از این اخبار نبوده باشد.

ماجراجویی در اعماق کویر، بار گردشگری زمستانه بر دوش پرندگان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا تضمینی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بسته خبری مهر در برگیرنده بعضی از مهمترین اخبار خبرنگاران است که به شکلی خلاصه جمع آوری شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

در بسته خبری امروز از پیوستن خوزستان به پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی می خوانیم و از تجهیز همه روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت آگاه می شویم، قصه تکراری کمبود بودجه را مرور نموده و از بدهکاری 8 میلیارد تومانی وزارت بهداشت با خبر می شویم.

خوزستان به پروژه حفاظت از زاگرس مرکزی پیوست

از پنج سال گذشته پروژه بین المللی حفاظت از زاگرس مرکزی ایران توسط بعضی استان ها آغاز شد و باوجود اینکه 45 درصد مساحت استان خوزستان را حوزه زاگرس تشکیل می دهد اما این استان تا همین امسال در پروژه مذکور سهمی نداشت. خوشبختانه با پیگیری هایی که در بحث طبیعت سردشت و شهیون دزفول به عمل آمد، با اعلام رسمی رئیس سازمان محیط زیست، سرانجام استان خوزستان به پروژه بین المللی حفاظت از زاگرس مرکزی پیوست و شهرستان دزفول نیز به عنوان شهر پایلوت نماینده این پروژه در استان شد.

فعالیت بدون پروانه بعضی اصناف در بازار بی مجوز

رئیس اتاق اصناف خرمشهر از فعالیت بدون پروانه بعضی اصناف این شهر در بازار کنزالمال اطلاع داد. محمد مرادی به بازار تجاری کنزالمال خرمشهر(بازار عرضه کالای همراه مسافر) اشاره و مطرح کرد: آغاز به کار بازار کنز المال بدون هماهنگی با اصناف بوده و در حال حاضر عاملی برای ایجاد نارضایتی و متضرر شدن صنوف خرمشهر شده است. وی توضیح داد: به بازار کنزالمال امتیازهای خاصی داده شده که به سایر اصناف شهر با وجود قرار دریافت در محدوده منطقه آزاد تعلق نگرفته است.

اینترنت پر سرعت در همه روستاها تا سرانجام کار دولت یازدهم

کم نیستند روستاهایی که از خدمات اینترنت بی بهره هستند چه برسد به اینترنت پر سرعت حالا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان فارس و در جمع مردم روستای پشت پر گفته است: از جمله برنامه هایی که دولت از بدو آغاز کار تا به امروز اعلام نموده، ارائه خدمات مختلف به روستاهاست و در این راستا مجموعه ارتباطات طی مدت گذشته بالغ بر 6000 میلیارد ریال برای روستاهای کشور هزینه نموده است و 3000 میلیارد ریال پروژه دیگر نیز در حال اجرا است. طی برنامه ریزی های اجرا شده، تمامی روستاهای کشور تا زمان سرانجام کار دولت از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

قصه تکراری نبود بودجه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی می گوید: برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان مرکزی همزمان با تهران نیازمند اعتبار است و بدون تامین این اعتبار امکان برگزاری جشنواره در استان وجود ندارد و این خلاصه کلام همه مدیران کل ارشاد استانهاست. اما این روز ها تب و تاب جشنواره های فجر در تهران داغ است و مرکز هنرهای نمایشی سعی کرد با برگزاری جشنواره تئا تر فجر استانی در شش استان لااقل کمی از این تب و تاب را به استان های داوطلب منتقل کند اما به نظر می رسد فیلمهای جشنواره فجر امسال به همین راحتی پایشان به استان ها باز نمی گردد.

طبق شنیده ها تهیه نماینده ها برای اکران هر سانس فیلم خود از استان ها مبلغی بین 7 تا 10 میلیون تومان طلب می نمایند. حال آنکه قریب به اتفاق مدیران کل ارشاد استان ها با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم عقیده اند که می گوید: اصلا بودجه نداریم و در توانمان نیست که چنین جشنواره هایی را به تنهایی برگزار کنیم.گزارش ما را بخوانید.

وزیر بهداشت: با بدهکاری 8 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت را تحویل گرفتم

سری هم به استان سمنان بزنیم، امروز وزیر بهداشت به این استان سفر و در اولین گام بیمارستان 154 نختخوابی گرمسار را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت در جریان افتتاح این بیمارسنان گفته است که با وجود مسائل اقتصادی و بدهکاری هشت هزار میلیارد تومانی وزرات بهداشت در دوره های قبلی خوشبختانه توانسته ایم اقدامات در خور توجهی را در زمینه سلامت انجام دهیم.

هاشمی همچنین گفته است که در دولت های قبل به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع و فاصله دریافت از ارزش ها و رفاه اجتماعی و همچنین اولویت قرار ندادن بهداشت و درمان، توجه ویژه ای به این حوزه نمی شد اما در دولت تدبیر و امید سلامت و درمان در زمره سه اولویت نخست کابینه نهاده شد که امروز نتایج آن را نیز با رضایتمندی نسبی مردم می توان مشاهده کرد.

عوارض تاکسیرانی رشت بر سر دوراهی

وقتی شورای یک شهر بخواهد درآمدهای شهرداری را افزایش دهد راحت ترین کار افزایش تعرفه های سازمانهای تابعه مدیریت شهری است.

این بار در شهر رشت قرعه افزایش تعرفه ها به تاکسیداران افتاد تا آنها از این موضوع نگران باشند.

لایحه افزایش تعرفه بهای خدمات تاکسیرانی در شرایطی به شورای شهر آمده که خبری از ارائه لایحه افزایش نرخ تاکسی ها نیست. در شرایطی که قانون اجازه افزایش چشمگیر نرخ کرایه را هم به سازمان تاکسیرانی نمی دهد، این سازمان به دنبال افزایش قیمت تعرفه های عوارض برای تاکسی داران در راستای درآمدزایی است.

سنگینی گردشگری زمستانه روی دوش پرندگان

سری هم به استان مازندران بزنیم، جایی که پرندگان مهاجر به تنهایی بار گردشگری استان را به دوش می کشند.

همه بار گردشگری زمستانه شهرهای تالابی مازندران بر روی دوش قوهایی است که نغمه هایشان همانند موسیقی در گوش طبیعت نجوا می گردد.

هرسال هم زمان با فصل سرما و زمستان، قوهای مهاجر از سرزمین های دور به تالاب های مازندران سفر می نمایند و جاذبه های بکر و دیدنی از گردشگری زمستانه پدید می آورند. مازندران که همیشه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است اما از گردشگری زمستانه چندان بهره ای نبرده و نبض این گردشگری در شهرهای تالابی استان با آوا و نفس قوها و پرندگان مهاجر می زند.

امکاناتی که متناسب با جمعیت قرچک نیست

قرچک که به دلیل حضور اقوام و طوایف مختلف به ایران کوچک معروف است، با مسائل زیرساختی روبرو بوده و امکانات این منطقه متناسب با جمعیت شهرستان قرچک نیست.

شهرستان قرچک با جمعیتی حدود 300 هزار نفر، در جنوب استان تهران واقع شده است و به دلیل نزدیکی به پایتخت با پدیده مهاجرپذیری روبرو است.

مردم شهرستان قرچک همیشه در خط مقدم دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی قرار داشته که نقطه اوج آن در هشت سال جنگ تحمیلی بود و مردم این دیار 350 شهید، 732 جانباز و 60 آزاده را تقدیم نظام اسلامی نموده اند.

قیمت مناسب زمین و مسکن در شهرستان قرچک به نسبت شهر تهران، سبب شده تا بسیاری از مردم دل از زندگی در پایتخت کنده و به قرچک بیایند و همین امر زمینه افزایش و رشد جمعیت این شهرستان را فراهم ساخته است.

سد های خراسان جنوبی در تب خشکسالی می سوزد

خراسان جنوبی امسال هفدهمین سال خشکسالی را هم پشت سر گذاشت و بخشی از آثار خشکسالی در مناطق مختلف این استان در مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی منتشر می گردد. ارائه آمارهای تکان دهنده تخلیه روستاها، افزایش فرایند مهاجرت به شهرها نمونه ای از این آثار است.

گرچه در سال های گذشته مسائل بی آبی در شهرها و روستای خراسان جنوبی نسبت به امروز کمتر به چشم می آمد اما عملا در امسال مردم خراسان جنوبی طعم تلخ بی آبی را بیشتر از هر زمان دیگری چشیده اند.

ماجراجویی در اعماق کویر

کویر لوت یکی از بزرگ ترین بیابان های دنیا است که بخش قابل توجهی از این کویر در شمال و شرق استان کرمان قرارگرفته است، کویر هرچند به نظر می رسد تهدیدی برای حیات محسوب می گردد اما افسون آن بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند و چهره های به پرده کشیده اش را برای آنان نمایان می نماید.

تا 10 سال قبل کمتر گردشگری شناختی از کویر لوت داشت اما حالا بسیاری از این عرصه ها برای گردشگران عادی شناخته شده است و گروه های مختلف جستجو برای کشف نکات مبهم کویر وارد این عرصه می شوند و اطلاعات خود را در این خصوص ثبت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 657

به "ماجراجویی در اعماق کویر، بار گردشگری زمستانه بر دوش پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در اعماق کویر، بار گردشگری زمستانه بر دوش پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید