تمایل ترامپ برای تبادل پورتوریکو با گرینلند

به گزارش مجله فوتبال دوستان، یکی از مقامات سابق امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد که دو سال پیش، دونالد ترامپ پیشنهاد داد که جزیره پورتوریکو که یکی از قلمروهای ثبت نشده آمریکاست را با جزیره گرینلند عوض کند.

تمایل ترامپ برای تبادل پورتوریکو با گرینلند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مصاحبه ای در کانال آمریکایی MSNBC ، مایلز تیلور که از 2017 تا 2019 در وزارت امنیت داخلی آمریکا از جمله در سمت رئیس دفتر خدمت کرد، تجربیات خود در این پست و لحظه های دیدارهایش را با رئیس جمهوری بازگو کرد و به تمایل ترامپ برای تبادل پورتوریکو با گرینلند اشاره کرد.

مایلز با اشاره به اینکه در جریان سفری در اوت 2018 رئیس جمهوری آمریکا قبل از عزیمت پرسیده بود که آیا می توانیم پورتوریکو را بفروشیم و آن را با گرینلند تبادل کنیم، گفت: ترامپ این جزیره کارائیب را کثیف و با مردم فقیر خواند.

وی گفت: آنها آمریکایی هستند، ما نباید در مورد آنها این گونه صحبت کنیم. آنها افرادی هستند که از بدترین فاجعه موجود بهبود یافتند، رئیس جمهوری شان باید از آنها حمایت کند، نه اینکه سعی کند آنها را به یک کشور خارجی بفروشد.

جزیره پورتوریکو در سپتامبر 2017 توسط طوفان ماریا ویران شد.

با وجود اینکه ترامپ دیگر در مورد فروش پورتوریکو صحبت نکرد ولی از ایده خرید گرینلند خودداری نکرد. در اوت سال 2019 برخی از روزنامه ها از جمله نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال، فاش کردند که وی بارها به مشاوران خود برای خرید این جزیره قطب شمال با جمعیت 56000 نفری ابراز تمایل کرده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1111

به "تمایل ترامپ برای تبادل پورتوریکو با گرینلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل ترامپ برای تبادل پورتوریکو با گرینلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید