تمهیدات کرونایی فدراسیون بسکتبال برای میزبانی نوجوانان آسیا

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران، اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) در جریان چهارمین نشست خود که دو روز پیش برگزار شد پیشنهاد ایران برای میزبانی مسابقات زیر 16 سال پسران آسیا را بررسی و با آن موافقت کردند.

تمهیدات کرونایی فدراسیون بسکتبال برای میزبانی نوجوانان آسیا

بدین ترتیب ایران طی روزهای 13 تا 20 شهریورماه برگزارکننده مسابقات بسکتبال نوجوانان آسیا خواهد بود که با حضور 16 تیم برگزار می شود.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگاران در این زمینه گفت: سال گذشته هم قرار بود میزبان مسابقات نوجوانان آسیا باشیم که به خاطر کرونا برگزاری رقابت های قاره ای و جهانی این رده سنی به طور کلی منتفی شد. برای امسال اما پیشنهاد خود برای میزبانی را پیگیری کردیم و خوشبختانه با آن موافقت شد.

وی در مورد تمهیدات مورد نظر برای انجام این میزبانی در شرایط کرونا شرح داد و گفت: اگرچه در دوره کرونا میزبانی اینچنینی نداشتیم اما خیلی هم بی تجربه از آن نیستیم. به هر حال چند ماه است که برگزارکننده مسابقات لیگ برتر هستیم و خوشبختانه با کمترین مسئله ای هم روبرو شده ایم. ضمن اینکه در همین شرایط کرونا در پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا شرکت کردیم و پنجره سوم را هم در پیش داریم. بنابراین با پروتکل های مورد نیاز برای برگزاری مسابقات بین المللی در این شرایط هم آشنایی لازم را داریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال شرح داد: از طرفی فیبا آسیا قطعاً برای مسابقات زیر 16 سال آسیا پروتکل های خاص خود را ارائه خواهد کرد تا بر اساس آن نسبت به مهیا کردن شرایط میزبانی اقدام کنیم. احتمال دارد نماینده ای از کمیسیون پزشکی فیبا آسیا مسئولیت نظارت و بررسی شرایط تهران برای برگزاری مسابقات را عهده دار شود. با توجه به اینکه عضو این کمیسیون هستم، احتمال اینکه این مسئولیت به خود من سپرده شود، بعید هم نیست.

طباطبایی تاکید کرد: موضوع اصلی و کلی مربوط به ایزوله کردن سالن مسابقات، محل های تردد و اسکان تیم ها و ورزشکاران است و اینکه شرایط بهداشتی و ترانسپورت کاملاً بر اساس احتمالات کرونایی و منطبق با پروتکل های مبارزه با این ویروس باشد.

وی ادامه داد: به هر حال با آگاهی از شرایط خاص کرونایی و تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقه در این شرایط نسبت به اخذ میزبانی اقدام کرده ایم و به طور حتم با مسئله ای هم روبرو نخواهیم شد. ضمن اینکه فکر می کنم تا شهریورماه که زمان برگزاری مسابقات در ایران است همه کشورها نسبت به واکسیناسیون ورزشکاران شان اقدام لازم را انجام داده اند.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد شرایط حضور تماشاگران در حین برگزاری مسابقات زیر 16 سال آسیا در تهران گفت: احتمال اینکه رقابت ها بدون تماشاگر باشد زیاد است. البته در مورد این موضوع فیبا آسیا تصمیم گیری و اعلام قطعی نداشته است اما به خاطر موضوع کرونا این مسئله بعید به نظر نمی رسد.

طباطبایی در مورد سال مورد نظر برای برگزاری دیدارهای جوانان آسیا در تهران گفت: برای آغاز مسابقات نیازمند دو سالن هستیم. 16 تیم در مسابقات شرکت دارند، مرحله مقدماتی هم با برگزاری روزانه 8 بازی پیگیری می شود. به همین دلیل باید دو سالن داشته باشیم تا مثلاً بتوانیم روزانه برگزارکننده چهار دیدار در هر یک از آنها باشیم. از مرحله دوم اما دیدارها را در یک سالن پیگیری می کنیم.

وی در همین رابطه گفت: قطعاً تالار آزادی سالن اصلی مسابقات خواهد بود. از حالا به فکر انتخاب سالن دوم از میان گزینه های مورد نظر هستیم. سالن حکیمیه دانشگاه آزاد از گزینه های احتمالی و مورد نظر است.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در پاسخ به این پرسش که اولین بار است که بسکتبال ایران در دوره ریاست شما میزبانی رویدادی با حضور 16 تیم خواهد بود. برای این میزبانی چه بودجه ای پیش بینی شده و برای تامین آنچه راه کاری مد نظر است؟، گفت: در مورد هزینه کلی مسابقات برآورد دقیقی نداشته ایم اما قطعاً رقم کمی نخواهد بود. با احتساب نفراتی که در قالب 16 تیم شرکت کننده در مسابقات شرکت دارند و عوامل برگزاری و داوران، ناظران و میهمانان آسیایی احتمالاً میزبان حدود 400 نفر خواهیم شد.

وی ادامه داد: هزینه شبانه روزی میزبانی از هر یک افراد باید به روز محاسبه شود تا رقم کلی میزبانی مشخص شود. در این زمینه رایزنی لازم را با وزارت ورزش و کمیته ملی خواهیم داشت تا از کمک آنها بهره مند شویم. به هر حال این یک میزبانی بین المللی است و اهمیت زیادی دارد. بنابراین حتی رایزنی با نمایندگان مجلس را هم در برنامه داریم.

طباطبایی به نادیده دریافت شدن بسکتبال در کمکی از طرف مجلس به 10 فدراسیون شده است، اشاره کرد و گفت: این موضوع نگران کننده است. بسکتبال در حالی توسط مجلس نادیده گرفته شده که یک رشته المپیکی است، باید در بازی های توکیو شرکت کند و در کل فعالیت های داخلی و بین المللی زیادی دارد. به همین دلیل رایزنی با نمایندگان مجلس را در برنامه داریم تا حداقل از حمایت و کمک آنها برای این میزبانی بهره مند شویم.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد احتمال کمک مالی فیبا برای برگزاری مسابقات زیر 16 سال در تهران شرح داد: هنوز موضوعی در این زمینه اطلاع رسانی نشده است. احتمال کمک مالی از طرف فیبا آسیا بعید نیست اما قاعدتاً محدود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1532

به "تمهیدات کرونایی فدراسیون بسکتبال برای میزبانی نوجوانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات کرونایی فدراسیون بسکتبال برای میزبانی نوجوانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید