تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی سامان دهی می شود

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: مسائل اجتماعی و اقتصادی تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیرمجاز و فاقد مجوز به عموم مردم از طریق رسانه ها و با نصب بنر هشدار داده شد.

تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی سامان دهی می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز 5 خرداد 98 در تکمیل این خبر گفت: فعالیت تورهای غیر مجاز در منطقه می تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت ها سامان دهی و از فعالیت های غیر مجاز جلوگیری شود.

وی گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا از طریق شبکه های مجازی نیز به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان و به چرخه صنعت گردشگری ضربه می زند.

ایزدی همچنین به اطلاع رسانی در این مورد هم اشاره کرد و گفت: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر از عواقب سفر با تورهای غیر مجاز رابه مردم اطلاع رسانی انجام شد.

وی شرح داد: در خصوص اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیمای استان نیز با همکاری صدا و سیمای استان این موضوع به آگاهی عموم مردم رسیده شود.

وی با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می شود گفت: هیأتی متشکل از کننده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستانها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحو فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و جلوگیری از فعالیت تورهای غیر مجاز است.

ایزدی اضافه کرد: استان مرکزی دارای 359 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری که مجوز ارائه تور دریافت کرده اند باید به حوزه تورگردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی شرح داد: برخی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می کنند که تنها منافع خود را در نظر می گیرند و جوابگوی مسائل احتاقتصادی نیستند.

ایزدی در ادامه داد: تور گردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند باید آموزش های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره 6 ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که هم استانی ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتما تخلفات اجرا شده را پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: آژانس های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت های اجرا شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می شود، توسط آژانس های غیرمجاز است و متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آنها رابه مردم بشناسانیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 247

به "تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی سامان دهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی سامان دهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید