جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 11 مرداد 1400

به گزارش مجله فوتبال دوستان، شاخص بورس امروز کار خود را با نوسانات محدود شروع نموده و تا 15 دقیقه صرفا در حد چند ده واحد افزایش و کاهش داشت و بعد گذشته 30 دقیقه تازه تعیین شده فرایند اولیه بورس به چه صورت است. طوری که در نیم ساعت ابتدای معاملات امروز شاخص کل حدود 700 واحد رشد نموده و در محدوده یک میلیون و 360 هزار واحد قرار گرفته است. در این لحظات میدکو، خودرو، خساپا و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت و فملی، نوری و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته اند. با وجود اینکه شاخص کل تنها پنج صدم درصد افزایش پیدا نموده، شاخص هم وزن رشد 14 صدم درصدی را پشت سر گذاشته تا نشان دهد استثنائا امروز شرایط برای شرکت های کوچک بهتر است.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 11 مرداد 1400

تعادل شگفت انگیز در بورس تهران

به گزارش خبرنگاران در ساعات اولیه معاملات امروز دوشنبه 11 مردادماه از بین 306 نماد معامله شده در بورس تهران 156 نماد فرایند صعودی دارند و 150 نماد با کاهش نسبی قیمت سهام روبرو شده اند. موردی که نشان می دهد بازار امروز تا چه حد متعادل است. در فرابورس هم از بین 195 نماد معامله شده تا اینجای کار 93 نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند و 102 نماد بخشی از ارزش خود را از دست داده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه 11 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

نوبت به گروه های غیردلاری رسیده است. حداقل از معاملات ابتدای بازار امروز می توان چنین برداشتی داشت. چراکه خودرویی ها، غذایی ها و بانک ها لباس سبز به تن نموده اند و محصولات شیمیایی انگار که قصد استراحت دارند. امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد تشکیل صف خرید برای خساپا و خگستر هستیم. خودرو هم در کنار دیگر نمادها از جمله خاهن، خپارس، خبهمن، خزامیا، ختور، خکاوه، خکار، خنصر، ورنا و خکمک افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می نماید. در گروه محصولات شیمیایی که وارد فاز عقب نشینی شده، شصدف، پترول، شفارس و تاپیکو از معدود نمادهای سبزرنگ هستند. فارس و شاراک نزدیک قیمت روز گذشته معامله می شوند و نوری، آریا، بوعلی، جم پیلن، شپدیس و شگویا در فرایند نزولی قرار دارند. در بین محصولات غذایی برای غدیس، غگیلا، غفارس، غنوش، غپونه و غشان صف خرید تشکیل شده و دیگر نمادهای غذایی شرایط متعادلی دارند. ذوب و فملی به اسم لیدرهای گروه فلزات اساسی در غیاب فولاد فرایند نزولی دارند. بانک ها و موسسات اعتباری بعد مدتها در حد یکی دو درصد افزایش قیمت پیدا نموده اند و فرآورده های نفتی هم گام های کوچم صعودی برداشته اند. امروز قند و شکر، شرکت های چند رشته ای صنعتی، نیروگاه ها، پیمانکاذی و زراعت از جمله گروه عای نسبتا سبزنگ و سیمان، سرمایه گذاری، انبوه سازی و حمل و نقل از جمله گروه های نسبتا قرمزرنگ بازار امروز هستند.

صف های خرید عقب نشستند

در ساعات سرانجامی معاملات امروز همراه با فرایند نزولی شاخص کل که از نیمه معاملات آغاز شده، حدود 112 نماد یعنی 17 درصد بازار صف فروش دارند و ارزش کل صف های فروش به حدود هزار و 140 میلیارد تومان می رسد. در طرف مقابل امروز 81 نماد یعنی 12 درصد بازار به صف خرید رسیده اند و ارزش مجموع صف های خرید حدود 860 میلیارد تومان است.

غدام همچنان در صدر لیست صف های فروش

بیش از دو هفته است که صف فروش سهام شرکت خوراک دام پارس به سنگین ترین صف بازار تبدیل شده. امروز ارزش صف فروش غدام به رقم نجومی 150 میلیارد تومان رسیده و دیگر امیدی برای سهامدارانش باقی نمانده. فجر که تا چند روز پیش با صف خرید فعالان بورس را انگشت به دهان گذاشته بود، الان با صف فروش 60 میلیاردی در رتبه دوم سنگین ترین صف های فروش قرار گرفته. سنیر هم با صف فروش 50 میلیاردی دست و پنجه نرم می نماید. کتوکا، کمرجان، کترام، شلعاب، دی، حپترو، زماهان، قشهد، قلرست و بالبر از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.

پترول؛ سنگین ترین صف خرید بازار

ارزش صف خرید سهام گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان امروز حتی از صف عرضه اولیه وهامون هم سنگین ترین است و حدود 110 میلیارد تومان ارزش دارد. فرابورس با صف خرید 52 میلیاردی و آپ با صف خرید 33 میلیارد تومانی در رتبه های بعدی قرار دارند. وپخش، کدما، هجرت، رنیک، کالا، میدکو و بنو از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین در بازار امروز هستند.

کاهش 2.3 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در سرانجام معاملات امروز دوشنبه 11 مردادماه 1400 و بعد دو روز بازدهی قابل توجه، دو هزار و 348 واحد عقب نشینی کرد و به رقم یک میلیون و 357 هزار و 898 واحد رسید. امروز شاخص کل 17 صدم درصد و شاخص هم وزن 29 صدم درصد کاهش داشت که نشان می دهد شرایط برای شرکت های کوچک سخت تر بوده است. امروز فملی، شپدیس، کچاد و نوری به ترتیب بیشترین تاثیر منفی و میدکو، خودرو و وغدیر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

نقشه بازار در سرانجام معاملات روز دوشنبه 11 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

گروه خودرو و ساخت قطعات، تنها گروهی است که توانست تا سرانجام معاملات امروز رنگ سبز خود را حفظ کند. امروز برای خساپا، خکار و خکاوه صف خرید تشکیل شد و خودرو، خگستر، خاور و خاهن با افزایش قیمت قابل قبولی روبرو شدند. محصولات شیمیایی، لیدرهای سابق بازار سرمایه امروز به رنگ قرمز درآمدند. نوری، آریا، شپدیس، شگویا، زاگرس، شغدیر و کلر هر کدام بخشی از ارزش خود را از دست دادند. شصدف، فارس، شجم و پارس از معدود نمادهای سبز شیمیایی بودند. در گروه فلزات اساسی فملی دو درصد عقب نشینی کرد، فخوز نزدیک قیمت روز قبل معامله شد و ذوب، فوکا و فرآور کمی افزایش قیمت داشتند. بانک ها که آغاز خوبی داشتند، تا سرانجام معاملات به رنگ قرمز درآمدند و باز هم ارزش سهام خود را از دست دادند. انبوه سازی، سیمان، حمل و نقل، لاستیک و پلاستیک و کانی های غیرفلزی از دیگر گروه های نسبتا قرمزرنگ بازار امروز بودند.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1699

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 11 مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه 11 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید