جزیرة العرب را از تروریسم آزاد خواهیم کرد خبرنگاران

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رئیس یک نهاد حمایت از مقاومت در یمن با تاکید بر اینکه نبرد مارب پروژه تجزیه یمن را ناکام گذاشت، گفت که یمنی ها جزیرة العرب را از تروریسم آزاد خواهند کرد.

جزیرة العرب را از تروریسم آزاد خواهیم کرد خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رئیس الجبه الشعبیه لدعم المقاومه(جبهه خلق برای حمایت از مقاومت) در یمن در گفت وگو با شبکه المیادین تاکید نمود که نبرد مأرب، پروژه تقسیم و چند اقلیمی شدن یمن را ناکام گذاشت.

فاطمه محمد با تاکید بر اینکه نبرد مارب تروریسم بین المللی را از یمن ریشه کن خواهد نمود، گفت: عربستان سعودی مارب را ربوده و آن را به حیاط خلوتی برای اجرای پروژه های خود مبدل نموده است.

او با اشاره به اینکه ساحل یمن هم همچنان در تصرف اشغالگران است، گفت: ما نمی توانیم از وجبی از خاک کشورمان کوتاه بیاییم.

این شخصیت یمنی توضیح داد: یمن به عنوان بخش اساسی از محور مقاومت، جزیره العرب را از گروه های تروریستی آزاد خواهد نمود.

جزیرة العرب یا شبه جزیره عربستان پهناورترین شبه جزیره دنیا، واقع در جنوب غربی آسیا است و شامل کشورهای عربستان سعودی و یمن در جنوب، عمان و امارات عربی متحده در شرق، کویت در شمال و قطر در ساحل جنوبی خلیج فارس است.

منابع یمنی روز یکشنبه به شبکه المیادین گفتند که در سه هفته گذشته بیش از 1200 کیلومتر مربع از استان مأرب در شرق یمن به کنترل نیروهای ارتش و انصارالله یمن در آمده و 1800 تن از شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی کشته و 3000 نفر نیز زخمی شده اند. همچنین 200 شبه نظامی نیز به اسارت درآمده اند.

همزمان تعدادی از فرماندهان حزب اخوانی الاصلاح نیز با دولت نجات ملی یمن تماس گرفته و از آمادگی خود برای تسلیم شدنشان اطلاع داده اند.

یک منبع نظامی دیگر نیز گفت که عملیات آزادسازی مأرب تا نیل به هدف نهایی و آزادی این شهر ادامه خواهد داشت. او از تمامی شبه نظامیان ائتلاف سعودی خواست تا فرصت عفو عمومی را مغتنم شمرده و پیش از خاتمه زمان آن، به آغوش وطن باز گردند.

دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن به تازگی برای نخستین بار در گزارشی اطلاعاتی از جزئیات فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب اطلاع داد و خاطرنشان کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است.

به گفته ارتش و کمیته های مردمی یمن، شهر مأرب در مرکز و چهار راه ارتباطی استان های شرقی به غربی و شمالی به جنوبی یمن قرار گرفته است و از نظر مالی، جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه و راهبردی است و در راستای پاکسازی همه خاک یمن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1477

به "جزیرة العرب را از تروریسم آزاد خواهیم کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیرة العرب را از تروریسم آزاد خواهیم کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید