خبرنگاران روسیه حکم بازداشت رهبر مخالفان دولت بلاروس را صادر کرد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، مسکو - خبرنگاران - روسیه حکم بازداشت سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و رهبر مخالفان دولت این کشور را صادر کرد.

خبرنگاران روسیه حکم بازداشت رهبر مخالفان دولت بلاروس را صادر کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران، نام سوتلانا تیخانوفسکایا در فهرست افراد تحت تعقیب وزارت کشور روسیه قرار گرفته است.

علت تحت تعقیب قرار دریافت تیخانوفسکایا از سوی روسیه، گشوده شدن پرونده کیفری اعلام و توضیحات بیشتر در این مورد ازسوی وزارت کشور روسیه داده نشده است.

تیخانوفسکایا بلافاصله پس از انتخابات ریاست بلاروس، خاک این کشور را ترک کرد و به لیتوانی رفت و در هفته های اخیر با سران چند کشور اروپایی ازجمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ملاقات و گفت وگو کرد.

دادستانی کل بلاروس در خصوص سوتلانا تیخانوفسکایا پرونده ای کیفری با عنوان کوشش برای غصب قدرت در بلاروس گشوده و وی را تحت تعقیب اعلام نموده است و در صورت حضور در بلاروس تا پنج سال حبس خواهد شد.

در همین حال به گزارش رسانه ها، سوتلانا تیخانوفسکایا به صدور حکم بازداشت وی در روسیه به حالت طنز اشاره نموده و گفت: من نمی دانستم می روم و ایمیل خودم را نگاه می کنم.

وی اضافه کرد: من نمی دانستم که مرتکب جرمی شده ام و روسیه در خصوص من پرونده کیفری گشوده است.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، ده ها هزار نفر از مخالفان الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری این کشور در هفته های اخیر با برگزاری تظاهرات در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس به نتیجه این انتخابات اعتراض نموده اند.

مخالفان مدعی هستند که انتخابات سالم و شفاف برگزار نشده است.

دخالت اروپا و کشورهایی نظیر آمریکا در امور داخلی بلاروس در حالی صورت می گیرد که مسکو تمام قد از اقدام های این متحد خود حمایت نموده است و از سوی دیگر این اقدام ها، واکنش و محکومیت کشورهای غربی را در پی داشت.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام نموده است که در صورت بی ثبات شدن اوضاع بلاروس، مسکو به حکومت بلاروس به عنوان هم پیمان خود یاری خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران روسیه حکم بازداشت رهبر مخالفان دولت بلاروس را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه حکم بازداشت رهبر مخالفان دولت بلاروس را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید