خرید 1.4 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

به گزارش مجله فوتبال دوستان، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت:تا به امروز یک میلیون و 400 هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان به وسیله شرکت بازرگانی دولتی خریداری شده است.

خرید 1.4 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

به گزارش خبرنگار از ، وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش فراوری در مرکز خدمات ذوالبین شهرستان هشترود گفت: حدود 78 درصد از وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وفابخش اضافه کرد: طبق برنامه ریزی خرید و پرداخت حق کشاورزان به وسیله شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت.

او بهبود شرایط و افزایش فراوری محصولات دیم به وسیله تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کود های شیمایی و آلی و بعلاوه عملیات کشاورزی حفاظتی به اسم یکی از نسخه های نجات بخش دیم کشور دانست و گفت: سال جاری به اسم سال نخست اجرای طرح جهش فراوری در دیمزارها، سال مبنا و مقایسه و آغاز عملیات گسترده در مزارع کشور است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر استفاده از آب سبز در مزارع گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزار های کشور با استفاده از آب سبز است و این طرح به منظور حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی اجرا می گردد تا بتوان شرایط بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورد و زنجیره فراوری و عرضه را تقویت کرد.

بر اساس پیش بینی ها سال جاری 12 میلیون تن گندم در کشور فراوری و از این مقدار بین 8 میلیون تا 8 میلیون و 250 هزار تن خرید تضمینی می گردد.

پارسال 8 میلیون و 250 هزار تن گندم از کشاورزان به شکل تضمینی خریداری شد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1712

به "خرید 1.4 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 1.4 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید