درخواست از وزیر میراث و گردشگری برای اعلام شرایط فوق العاده

به گزارش مجله فوتبال دوستان، به دنبال لغو بعضی پروازهای خارجی و تورهای گردشگری، انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست اعلام شرایط فورس ماژور کرد.

درخواست از وزیر میراث و گردشگری برای اعلام شرایط فوق العاده

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

به دنبال تحولات چند هفته اخیر در منطقه و نیز سقوط هواپیمای اوکراینی، بعضی شرکت های هواپیمایی از جمله لوفت هانزای آلمان و شرکت های تابعه که شامل اتریش، سوئیس و بروکسل می گردد، به اضافه هواپیمایی اکراین، پروازهایشان را به مقصد ایران تعلیق و متوقف کردند. آژانس امنیت هوایی به عنوان یک نهاد تخصصی تحت نظر اتحادیه اروپا که در زمینه ایمنی هوانوردی غیرنظامی و مسافربری به وضع و اعمال قوانین و مقررات می پردازد نیز در بیانیه ای به تمام شرکت های هواپیمایی اروپایی هشدار داد: تا اطلاع ثانوی بر فراز آسمان ایران پرواز ننمایند.

اعلام این شرایط، بعضی مسافران را از جمله آن ها که از قبل بلیت این شرکت های هواپیمایی را تهیه نموده بودند، بلاتکیلف و سرگردان نموده است.

همچنین وزارت امور خارجه در بعضی کشورها به شهروندانشان برای سفر به ایران هشدار و اخطارهایی داده اند که سبب انصراف گردشگران از سفر ایران شده است.

حرمت اله رفیعی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ به دنبال این شرایط، نامه ای به علی اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نوشت و درخواست کرد: شرایط فورس ماژور اعلام گردد.

در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید، در شرایط فعلی کشور با توجه به شرایط خاص منطقه و کنسلی گسترده تورهای ورودی و به دنبال آن احتمال بروز ضرر و زیان اقتصادی دفاتر و آژانس های هواپیمایی فعال در زمینه ورود گردشگر به ایران، وجود دارد.

خواهشمند است دستور فرمایید به منظور جلوگیری از خسارات احتاقتصادی دفاتر و آژانس های فعال در حوزه تورهای ورودی، هماهنگی های لازم را با نهادهای ذی ربط و خصوصا جامعه آژانس های فعال در حوزه تورهای ورودی، نهادهای ذی ربط و خصوصا جامعه هتل داران برای همکاری در لحظات فورس ماژور مبذول نمایند.

شرایط فورس ماژور یا فوق العاده زمانی مشخص می گردد که پروازها و هتل ها طی یک شرایط ویژه همچون تهدیدات امنیتی، شرایط جوی و یا اعمال محدودیت و یا ممنوعیت از سوی دولت ها برای سفر به مناطقی خاص، خارج از اراده مسافر کنسل می شوند. در صورت اعلام رسمی این شرایط، هیچ یک از هتل ها و آژانس ها مجاز نیستند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر و یا آن ها را مشمول جریمه نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 574

به "درخواست از وزیر میراث و گردشگری برای اعلام شرایط فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از وزیر میراث و گردشگری برای اعلام شرایط فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید