دریاچه های اطراف تهران مناسب سفری یک روزه

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اگر ساکن تهران هستید یا برای سفر به مرکز آمده اید و حوصله نشستن طولانی مدت در ماشین را ندارید، و در عین حال دلتان می خواهد به منطقه ای خوش آب و هوا بروید و چند ساعتی را در آنجا سر کنید، این پست را بخوانید. در این پست درباره دریاچه های اطراف تهران نوشته ایم. جاهایی که نشستن در کنار آبش آرامتان می نماید و می تواند خیالتان راحت باشد که به مقدار کافی از شلوغی شهر و دود و دمش فاصله دارید.

دریاچه های اطراف تهران مناسب سفری یک روزه

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر که با تهران تنها 30 کیلومتر فاصله دارد. جایی ست که می توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به تماشای مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است از سال 1392 به یکی از قطب های گردشگری مرکز بدل شده.

این دریاچه هم خودش قشنگ است و هم حوصله کمتر کسی از بودن در اطرافش سر می رود. قایق سواری و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از سرگرمیات مهیجش است. به اضافه اینکه سرگرمیات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد. رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته. و می توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد.

آدرس: دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج و شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می رسد.

دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر که به آن سد کرج هم می گویند، در جاده کرج-چالوس در 40 کیلومتری تهران قرار گرفته. اگر بخواهید شمال بروید و عجله ای هم برای رسیدن نداشته باشید میتوانید دقایقی را در اطراف این دریاچه سر کنید. دریاچه سد امیرکبیر که بیشترین آب مصرفی تهران را تامین می نماید، طبیعت زیبایی دارد و هوای خنک و تر و تازه اش حسابی حالتان را عوض می نماید. به علاوه که این تنها خود دریاچه نیست که دیدنی ست و اطرافش هم باغ های میوه و طبیعت سرسبزی قرار گرفته. اینجا یکی از منطقه ها پررونق پرورش قزل آلا و کپور اطراف تهران هم هست. و تماشای کسانی که در اطرافش مشغول ماهیگیری اند یکی از مجذوب کنندهیت هایش. از سرگرمی های رایج در این سد قایق سواری با قایق های بادی، کایت سواری و اسکی روی آب است.

آدرس: کیلومتر 23 جاده کرج- چالوس- تنگه واریان. وقت هایی که هوا خوب است میتوان با قایق به روستای واریان هم که تنها راه ارتباطی به آن همین سد کرج است رفت.

دریاچه تار

از دیگر دریاچه های اطراف تهران دریاچه تار است. این دریاچه در 30 کیلومتری شرق دماوند و 74 کیلومتری تهران واقع شده. تار که آب شیرینی دارد و جزو آثار طبیعی ملی ایران هم به ثبت رسیده، از جمله جاهایی است که ماهی زردک و قزل آلای قرمز به وفور در آن زندگی می نمایند. قدیم ها اطراف دریاچه پر بود از بوته های آویشن، اما این روزها آن بوته ها دچار فرسایش شده. و اطراف دریاچه طبیعت چشم نوازی ندارد و بار مجذوب کنندهیتش را خودش به تنهایی به دوش می کشد.

خودش که تماشایی ست هیچ، می توان در آن، تنی به آب زد و اگر وسایل ماهیگیری برده باشید قلاب را هم به امید گرفتن ماهی در آن انداخت. دریاچه تار که به علت هوای سرد و کوهستانی دماوند بیشتر مواقع سال یخ می بندد، دریاچه یکه و تنهایی نیست. در نیم ساعتی شرق دریاچه تار، دریاچه دیگری به نام هویر قرار گرفته که 10 برابر کوچکتر از تار است و برترین وقت رفتن به این دو دریاچه خرداد.

راستاهای دسترسی 1: دماوند، آبادی چنار عرب ها، جاده معدن، آخر جاده خاکی، دریاچه تار.

راستا دسترسی 2: دماوند، جاده فیروزکوه، جاده آسفالته آبادی آرو و ادامه جاده خاکی، از آبادی آرو، پل دلیچای و دهنار که عبور کردید به دریاچه هویر خواهید رسید.

جاهای دیدنی اطراف تهران

دریاچه سد لتیان

و اما آخرین مورد در فهرست دریاچه های اطراف تهران که قصد نوشتن درباره اش را داریم، دریاچه سد لتیان است. که در منطقه خوش آب و هوای لواسان که از شهرهای گران قیمت مرکز است. اگر دلتان بخواهد در یک آخر هفته همه چیز از هوای خوش گرفته تا کباب و ماهیگیری و قایق سواری را یکجا داشته باشید، این دریاچه حرف ندارد. چون بعدش هم می توان در کوچه باغ های لواسان قدم زد و از هوای تازه اش بهره برد. سد دریاچه لتیان که قبل از انقلاب نامش فرحناز بوده، محلی است که علاوه بر تامین آب تهران، ماهی های مختلف هم در آن پرورش داده می گردد. ایستگاه های قایقرانی و اسکی روی آب هم میتواند خستگی یک هفته کار را از تنتان بشوید.

راستا دسترسی 1: از سه راه تهرانپارس و جاده دماوند به سمت جاجرود بروید. و با رسیدن به پل جاجرود، جاده سمت شمال را که موازی با رود جاجرود است ادامه بدهید. بعد از طی حدود 5 کیلومتر در جاده ای آسفالت به ورودی سد لتیان می رسید.

راستا دسترسی 2: می توانید از شمال شرق تهران و اتوبان بابایی، به گردنه قوچک و بعد به سمت لواسان برانید. از انتهای لواسان بزرگ، جایی که جاده دو بخش می گردد، راستا را به سمت جنوب شرقی، یعنی سمت راست تان ادامه بدهید. این جاده برای دوچرخه سوارها هم مجذوب کننده است و در روزهای تعطیل گروه های دوچرخه سواری در آن رکاب می زنند.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1891

به "دریاچه های اطراف تهران مناسب سفری یک روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه های اطراف تهران مناسب سفری یک روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید