رشد چشمگیر دانشجویان خارجی در ژاپن

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در سالیان اخیر اقبال دانشجویان خارجی به تحصیل در کشور ژاپن رو به افزایش رفته است و این کشور با ارتقا سطح آموزش خود در دانشگاهها موجبات حضور این دانشجویان را فراهم آورده است.

رشد چشمگیر دانشجویان خارجی در ژاپن

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه پی.آی.ای، در سال گذشته تعداد دانشجویان بین المللی در ژاپن به 239 هزار و 287 نفر رسید که حاکی از افزایش 14.8 درصدی نسبت به دو سال پیش است. خارج از قاره آسیا، کشور آمریکا با فرستادن 2648 دانشجو به ژاپن در صدر لیست کشورهای صادرکننده دانشجو به این کشور قرار گرفته است و در آسیا این کشور چین است که با فرستادن 98 هزار و 483 دانشجو در صدر قرار گرفته است. چشم انداز کشور ژاپن رساندن تعداد دانشجویان بین المللی به 300 هزار نفر در سال 2020 است که با توجه به رشد چشمگیر تعداد متقاضیان، این امر زودتر محقق خواهد شد. این چشم انداز در سال 2008 ترسیم شده است.

سال گذشته 72 هزار و 229 دانشجوی خارجی در مقطع کارشناسی پذیرفته شدند که افزایش 7.1 درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان می دهد.

آخرین آمار سازمان خدمات دانشجویی ژاپن اما بیشترین افزایش میزان پذیرش را در آموزشگاه های خصوصی ژاپن نشان می دهد.

دانشگاه های آموزش حرفه ای با رشد 30 درصدی و رسیدن به تعداد 50 هزار و 235 دانشجو روبرو شدند. در لیست محبوب ترین رشته های دانشگاهی، رشته زبان شناسی در صدر قرار گرفته است و رشته آموزش حرفه ای نیز از محبوب ترین هاست. میزان اقبال فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی به رشته زبان شناسی در سال 2016، 21 درصد افزایش داشته است و 68 هزار و 165 نفر به تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پرداختند.

سال گذشته 43 هزار و 478 دانشجوی جدید پذیرفته شدند که نشان از رشد 2000 نفری نسبت به سال 2015 دارد.

اوایل امسال دولت ژاپن برنامه ورود سختگیرانه تری را برای دانشجویان زبان شناسی از کشورهای سریلانکا، نپال، چین، ویتنام و برمه اعمال کرد تا از فرایند نقض اشتغال غیرقانونی با ویزای تحصیلی بکاهد. باید به نظاره نشست که این کار در آینده چه تاثیری بر تعداد متقاضیان و شرایط این رشته خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 500

به "رشد چشمگیر دانشجویان خارجی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر دانشجویان خارجی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید