سرمایه گذاری معدنی در ششتمد تسهیل می گردد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای معدنی در شهرستان ششتمد، سرمایه گذاری معدنی در این شهرستان تسهیل می گردد.

سرمایه گذاری معدنی در ششتمد تسهیل می گردد

محمدصادق معتمدیان روز آدینه در سفر به شهرستان ششتمد در جمع مردم این شهر اضافه نمود: با هماهنگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی شرایط مطالعات پهنه های، اکتشافات و استخراج کانی های معدنی در این شهرستان فراهم می گردد.

وی توضیح داد: معادن منگنز، مس و سنگ های ساختمانی خوبی در شهرستان ششتمد وجود دارد که علاوه بر استخراج، باید به منظور جلوگیری از خام فروشی واحدهای فرآوری آن هم ایجاد گردد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه معادن این استان گفت: در شورای معادن استان طرحی به تصویب رسیده که شهرداری می تواند با ورود به حوزه معدن در راستای کسب عایدیهای پایدار خود اقدام نماید.

معتمدیان اضافه نمود: در صورتی که شهرداری ها توان ورود در حوزه معدن را داشته باشند، مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری به آن ها داده می گردد. از این طریق می توان علاوه بر کسب عایدی پایدار، بخشی از مسائل مالی شهرداری ها را همربرطرف کرد.

معتمدیان با اشاره به 28 سفر شهرستانی خود در استان خراسان رضوی در مدت یک سال اخیر گفت: در این سفرها که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می گردد، کوشش می کنیم با احصای مسائل مردم از نزدیک بر اساس کار کارشناسی به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی پس از آنالیز مطالبات و مسائل مردم، در نشست های جمع بندی برنامه ها و اقداماتی در راستای برطرف این مسائل مصوب می گردد که طی یک بازه زمانی تعیین باید عملیاتی گردد.

ششتمد مستعد توسعه دامپروری است

وی در بخش دیگری از این سفر با حضور در جمع مردم روستای شامکان این شهرستان اظهار کرد: در صورت حمایت های کافی، این منطقه می تواند یکی از قطب های منطقه در حوزه فراوری محصولات لبنی و فراوری گوشت گردد.

معتمدیان توضیح داد: با توجه به بروز خشکسالی برای حمایت از دامداران ارائه بسته های حمایتی و توزیع نهاده های دامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان یکی از مهمترین نیازهای جوانان در منطقه ها روستایی است، اضافه نمود: در این منطقه به منظور ایجاد مشاغل زودبازده اعطای تسهیلات کم بهره به آن ها تعلق می گیرد.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: یکی از تبعات خشکسالی در بخش کشاورزی دیده می گردد. در این راستا یکی از اولویت ها تامین آب کشاورزی است. تامین اعتبار بازسازی قنوات و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با هدف تقویت منابع آب های زیرزمینی به برطرف این چالش یاری می نماید.

معتمدیان اضافه نمود: بعلاوه براساس برنامه ریزی ها به طرح های دارای توجیه مالی در بخش های کشاورزی و دامی تسهیلات مقرون به صرفه قیمت پرداخت می گردد.

وی توضیح داد: عمده روستاهای شهرستان ششتمد شرایط مناسبی برای توسعه صنعت دامپروری و سرمایه گذاری در حوزه صنایع فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی و دامپروری دارند.

ششتمد با وسعت 3786 کیلومتر مربع دارای 24 هزار نفر جمعیت است. این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و شامکان و بعلاوه 48 دهیاری و 53 آبادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1771

به "سرمایه گذاری معدنی در ششتمد تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری معدنی در ششتمد تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید