سرمربی تاریخ ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد، باید با جزئیات بیشتری بازی های ایران را ببینم!

به گزارش مجله فوتبال دوستان، سرمربی باسابقه فوتبال دنیا می گوید از سوی فدراسیون فوتبال ایران چندین بار پیشنهاد دریافت نموده است.

سرمربی تاریخ ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد، باید با جزئیات بیشتری بازی های ایران را ببینم!

به گزارش خبرورزشی، بورا میلوتینوویچ یکی از باسابقه ترین مربیانی است که حضور در 5 جام جهانی را همراه با مکزیک (1986)، کاستاریکا (1990)، امریکا (1994)، نیجریه (1998) و چین (2002) در کارنامه دارد. او در دو دهه اخیر بار ها مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته و در چند مقطع نیز پیشنهاد حضور روی نیمکت تیم ملی را دریافت نموده. خودش این مسأله را تأیید می نماید، اما می گوید نمی دانم چرا هیچ وقت با تیم ملی ایران به توافق نرسیدم. او را بعد از بازی فرانسه- انگلیس و هنگام خروج از وی آی پی استادیوم لوسیل دیدیم. این مصاحبه حاصل گفت وگوی چند دقیقه ای با بورا در دوحه است.

آیا بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 را دیدید؟ اگر دیدن نموده اید، نظرتان در خصوص نتایج ایران چیست؟

من بازی های خیلی زیادی را در این جام دیدم. از جمله 3 بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس، امریکا و ولز. چون کارم همین است و برای این مسأله اینجا حضور دارم.

حتماً می دانید که تاکتیک کارلوس کی روش دفاع و ضدحمله است. نظرتان درباره استراتژی تیم ملی ایران چیست؟

قطعاً هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد، اما مهم این است که چطور آن را اجرا کند. من باید با جزئیات بیشتری بازی های تیم ملی ایران را آنالیز کنم تا ببینم آیا کی روش توانسته برنامه هایش را در زمین پیاده کند یا نه. چون بازی های زیادی را دیده ام و احتیاج به زمان دارم تا آنالیز کنم و جواب سؤال شما را بهتر بدهم. وقت می خواهم تا بگویم ایران و کی روش پیروز بوده اند یا نه.

نام شما در چند مقطع برای راهنمایی تیم ملی ایران مطرح شده. آیا پیشنهادی رسمی از ایران دریافت نموده اید؟

همانطور که می گویید بله. در چند مقطع از ایران پیشنهاد هایی دریافت کردم، اما نمی دانم چرا هیچ وقت به توافق نهایی نرسیدیم.

نظرتان درباره جام جهانی 2022 و تیم هایی که در آن شرکت نموده اند، چیست؟

باید بگویم تمام بازی هایی که برگزار شده شگفت انگیز و سطح بالا بوده است. این جام بازی های باکیفیت زیادی را در خود جای داده. با این حال معتقدم مراکش توانسته نام خود را به عنوان سورپرایز این جام مطرح کند. البته از جایی به بعد شما نمی توانید بگویید سورپرایز. چون مراکش تیم قدرتمند و قابل احترامی نشان داده، رقبا را یکی پس از دیگری شکست داده و حالا به جمع 4 تیم برتر رسیده است. آن ها تمام معادلات را بر هم ریخته و تیم های بزرگی نظیر اسپانیا و پرتغال را شکست داده اند؛ بنابراین همه باید به تیم ملی مراکش و مربیان و بازیکنانش احترام بگذاریم.

برترین بازیکن جام تا اینجای کار چه کسی بوده است؟

من الان نمی توانم بگویم برترین بازیکن چه کسی است. برترین بازیکن جام کسی است که بتواند تیمش را تا سرانجام مسابقات پیش ببرد و قهرمان کند. البته یک بازیکن به تنهایی نمی تواند یک تیم را به پیروزیت برساند. تمام بازیکنان باید در کسب پیروزی و یک نتیجه خوب سهیم باشند.

فینال رؤیایی شما برای جام جهانی 2022 چه دیداری است؟

صربستان و مکزیک (می خندد).

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2115

به "سرمربی تاریخ ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد، باید با جزئیات بیشتری بازی های ایران را ببینم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تاریخ ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد، باید با جزئیات بیشتری بازی های ایران را ببینم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید