سریال هایی با برترین فیلمبرداری

به گزارش مجله فوتبال دوستان، فیلمبرداری برای هر اثری چه فیلم و چه سریال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همین نیز سبب شده تا مجذوب کنندهیت فیلمبرداری تأثیر قابل توجهی روی محصول نهایی داشته باشد. رنگ های استفاده شده به هنگام فیلمبرداری روی نمادسازی حالت ها و شرایط ها بسیار تأثیرگذار هستند و گاهی اوقات نیز در صحنه های مختلف در بزرگتر کردن احساسات کاراکترها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از سریال ها مجذوب کننده و تماشایی به نظر می رسند اما کاربران ردیت، 10 سریال با برترین فیلمبرداری را انتخاب کردند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

سریال هایی با برترین فیلمبرداری

سریال وراثت

Succession

سریال وراثت (Succession) از جمله آثاری است که از فیلمبرداری بسیار خوبی بهره می برد اما آن طور که باید مورد توجه قرار نمی گیرد. این سریال درام پیرامون اعضای مختلف خانواده ای مرفه به نام روی است که در رأس بزرگترین شرکت رسانه ای و تفریح دنیا قرار دارند. از همان ابتدای سریال، پاتریک کاپون، کریس نور و آندره پراک مسئول فیلمبرداری صحنه های این سریال بودند و توانستند تا هر فریم در این اثر را با نورپردازی طبیعی به سبک دوربین دستی فیلمبرداری نمایند و حس واقع گرایانه ای به آن بیافزایند و به تماشاگر دیدگاه درستی از شخصیت ها و سناریوهای مختلف ارائه بدهد.

سریال فارگو

Fargo

سریال فارگو (Fargo) به خصوص فصل اول آن از فیلمبرداری بسیار خوب و مجذوب کنندهی برخوردار است. این سریال آنتولوژی بر اساس فیلمی به همین نام از برادران کوئن اقتباس شده و فصل اول آن نیز ادای احترامی به فیلم سینمایی دارد و در ادامه داستان مستقل خودش را بازگو می نماید. موقعیت مکانی فصل اول سریال در بمیدجی مینه سوتا است که زمینه را برای به تصویر کشیدن یک زمستان خارق العاده و شگفت انگیز فراهم آورده است. نورپرداری کم رنگ و رندر رنگی واضح نیز به تجلی لحن وحشتناک این اثر یاری نموده است.

سریال مستر ربات

Mr. Robot

بسیاری بر این باور هستند که سریال مستر ربات (Mr. Robot) اثری است که بیننده های بسیار زیادی به هنگام پخش آن را ندیدند، حتی با وجود اینکه ستاره این سریال یعنی رامی مالک توانست جایزه برترین بازیگر مرد در یک سریال درام را از آن خودش کند. در هر صورت، هر قسمت از سریال مستر ربات و هر فریم آن جشنواره ای از تکنیک های فیلمبرداری است. این سریال در صحنه های درخشان خودش جنب وجوش بیشتری داشت اما صحنه هایی که سطح بالاتری از تندخویی احساسی داشتند، سریال به طور قابل توجهی اوج می گرفت. تاد کمپبل اغلب از قاب های ربع پایینی برای لحظات تنهایی و اضطراب الیوت استفاده نموده است.

سریال آتلانتا

Atlanta

سریال آتلانتا (Atlanta) یکی از سرگرم نماینده ترین سریال های 2022 میلادی به شمار می رود که در بین هواداران از محبوبیت زیادی برخوردار بود و در بین منتقدان نیز بسیار تحسین شد. سکان ساخت این سریال برجسته و پیروز را نیز دونالد گلاور در دست داشته بود. این سریال از فیلمبرداری بسیار خوبی بهره می برد ولی کمتر کسی به این موضوع توجه نموده است. کریستین اسپرنگر و استیون مورفی با استفاده از نوردهی کم توانستند تا صحنه های جالبی را در این سریال رقم بزنند.

سریال بهتره با ساول تماس بگیری

Better Call Saul

سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul) پیش درآمدی برای سریال محبوب و برجسته بریکینگ بد (Breaking Bad) به شمار می رود که توانسته به خوبی جایگاه اثر اصلی را در بین بیننده ها و بعلاوه هواداران پر کند. این سریال فراتر از انتظارها ظاهر شد و در زمینه بازیگری، نویسندگی و فیلمبرداری فوق العاده بود. خارق العاده بودن فیلمبرداری این سریال نه تنها در داخل قسمت ها بلکه در سکانس های آغازین آن نیز کاملا مشهود است. استفاده از رنگ ها گرم و سرد در صحنه های مختلف نیز توانسته حس و حال بسیار خوبی را ایجاد کند.

سریال لژیون

Legion

سریال لژیون (Legion) اثری علمی تخیلی به شمار می رود که اقتباسی از مجموعه کتاب های کمیکی به همین نام از مارول است و پر از نقش آفرینی های بسیار خوب، داستان سرایی عالی و جلوه های بسیار زیبا است. این سریال از جمله آثار آندرریتد به شمار می رود که در آن شات های بسیار زیبایی به نمایش گذاشته شدند. زاویه های دوربین بسیار متفاوت و جالب در کنار نورپردازی متفاوت سبب شده تا این اثر بتواند در بین مخاطبان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

سریال پاچینکو

Pachinko

سریال پاچینکو (Pachinko) اثری از سرویس آنلاین اپل تی وی پلاس به شمار می رود که آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. این درام که در سال 2022 میلادی پخش شد، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته مین جین لی به شمار می رود و پیرامون خانواده ای کره ای است که به ایالات متحده آمریکا مهاجرت می نمایند. پاچینکو توانست تحسین گسترده ای را بدست بیاورد و یکی از بخش های برجسته آن نیز فیلمبرداری آن بود. فیلمبردار فلورین هافمیستر توانسته نمادهای آمریکایی و کره ای را در صحنه ها مختلف بگنجاند، نمادهایی که بازگونماینده دو سمت متفاوت کاراکترها هستند.

سریال خانم میزل شگفت انگیز

The Marvelous Mrs. Maisel

سریال خانم میزل شگفت انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می رود که اتفاقات آن در دهه پنجاه و شصت میلادی جریان دارد و هر فصل از آن نیز پر از جلوه های زیبا و تماشایی است. رنگ بندی کلی و مجذوب کننده این اثر سبب شده تا از همه لحاظ زیبا و خیره نماینده به نظر برسد. هر فریم از این سریال به وسیله فیلمبردار دیوید مولن تنظیم شده و توانسته به یک نقاشی خارق العاده و زیبا تبدیل گردد. علاقه وی برای استفاده از برداشت ها و شات های طولانی نیز به خوبی جواب داده و فضای خوبی را در سریال ایجاد نموده است.

سریال بازی تاج و تخت

Game of Thrones

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) محصول شبکه اچ بی او با پخش اولین فصل از خودش در سال 2011 میلادی توانست دنیای سریال را متحول کند. این سریال اقتباسی از مجموعه کتاب های نغمه یخ و آتش نوشته جورج آر آر مارتین به شمار می رود و از همه لحاظ نیز پیروز و برجسته است. فیلمبرداری این سریال را انت هالمیگ و فابین واگنر در دست داشته اند و توانستند با فیلمبرداری زیبای خودشان، تحسین منتقدان و بینندگان را برانگیزند.

سریال بازی مرکب

Squid Game

سریال بازی مرکب (Squid Game) توانست به هنگام پخش خودش در بین محبوب ترین سریال ها قرار بگیرد و یکی از جنبه های بسیار پیروز آن نیز فیلمبرداری مجذوب کننده آن بود. این سریال کره ای سرویس آنلاین نتفلیکس با صحنه های مجذوب کننده و خارق العاده اش پر از تکنیک های برجسته فیلمبرداری است و واقعا ارزش ستودن دارد. قسمت هفتم سریال با عنوان VIPS نیز قوی ترین و پر جنب وجوش ترین قسمت سریال به شمار می رود که دکوراسیونی شیک و رویایی را به نمایش در آورد.

منبع: فوت و فن / screenrant.com
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2162

به "سریال هایی با برترین فیلمبرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال هایی با برترین فیلمبرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید