سندرز: آمریکا با بدترین شرایط از زمان جنگ جهانی روبرو است

به گزارش مجله فوتبال دوستان، ایرنا نوشت: برنی سندرز سناتور دموکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که آمریکا احتمالا با بدترین برهه در تاریخ خود از زمان جنگ جهانی روبه روست بطوری که حتی برای مهار ویروس کرونا، دست و پا می زند.

سندرز: آمریکا با بدترین شرایط از زمان جنگ جهانی روبرو است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری نشریه هیل، وی گفت: ما در برهه بسیار هولناکی هستیم؛ مردم طوری صدمه می بینند که هرگز طی عمرمان شاهد آن نبوده ایم.

وی اضافه کرد: و از همه مهمتر، ما فردی غیرمسئول را در راس قدرت به عنوان رئیس جمهوری آمریکا داریم که واقعیت موجود را درک نمی کند و این بسیار دردناک است.

سندرز درحالی در مورد شرایط حاکم بر آمریکا سخن گفت که ایالت های سراسر این کشور در حال بررسی زمان و نحوه بازگشت به زندگی عادی هستند.

در برخی ایالات آمریکا رویکردی پویا و فعالانه تر در ارتباط با بحران کرونا اتخاذ شده است و برخی نیز فاصله گذاری اجتماعی را تا زمان دستیابی به توانایی کاهش موارد ابتلا به کرونا حفظ کرده اند.

سندرز گفت که دولت باید قرنطینه را در اولویت قرار دهد و ضمن پرداخت دستمزد کارگران، شهروندان آمریکایی از کمک هزینه 2 هزار دلاری در ماه برخوردار شوند تا بتوانند از پس پیامدهای مالی بحران کرونا برآیند.

این در حالی است که دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره در زمینه محتوای بسته کمکی بعدی و همچنین ضروری بودن اختصاص این بسته، دچار اختلاف نظر هستند.

لری کودلو مشاور مالی کاخ سفید روز جمعه اشاره کرد که مذاکرات رسمی در مورد بسته کمکی بعدی کرونایی تا اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) متوقف می شود.

سندرز سخنان مشاور مالی کاخ سفید را محکوم کرد و گفت که به همراه دموکرات های کنگره برای تامین کمک مالی به شهروندان و مشاغل آمریکایی می جنگد.

سندرز همچنین در صفحه توئیتر خود افزایش نرخ بیکاری و تعداد شغل های از دست رفته در آمریکا در جریان شیوع ویروس کرونا را فاجعه بار خواند و اضافه کرد: ما باید پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان را تضمین کنیم.

وی در این توئیت با اشاره به افزایش 14.7 درصد نرخ بیکاری در آمریکا نوشت: باید حقوق و دستمزد هر کارمند را تضمین کنیم و در مدت زمان همه گیری کرونا در آمریکا به طور ماهانه 2 هزار دلار برای آنها فراهم کنیم.

در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر دوران قرنطینه بر اقتصاد آمریکا، در ماه گذشته میلادی در حدود 20.5 میلیون شغل در این کشور از بین رفت و نرخ بیکاری در ایالات متحده به 14.7 درصد افزایش یافت.

در ماه فوریه (بهمن - اسفند 98) نرخ بیکاری در آمریکا به میزان 3.5 درصد بود.

صنعت گردشگری و مسافرتی آمریکا شاهد بیشترین آمار از دست دادن شغل با میانگین 7. 7 میلیون شغل در پی شیوع بیماری کووید - 19 بوده است.

درحال حاضر، یک میلیون و 322 هزار و 163 نفر در آمریکا به کووید - 19 مبتلا شده اند. از این تعداد، 78 هزار و 616 نفر فوت کرده و 223 هزارو 749 نفر بهبود یافته و به زندگی بازگشته اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 957

به "سندرز: آمریکا با بدترین شرایط از زمان جنگ جهانی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: آمریکا با بدترین شرایط از زمان جنگ جهانی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید