طرز تهیه مارمالاد نارنگی به 2 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

به گزارش مجله فوتبال دوستان، اگر اهل درست کردن مربا و مارمالاد خانگی باشید، قطعاً می دانید که عطر و طعم مارمالاد نارنگی با همه مارمالادهای دیگر فرق دارد و مزه شگفت انگیزی دارد. به طور معمول در طرز تهیه مارمالاد نارنگی هم پوست نازک نارنگی را جدا می نمایند و هم آن را با پوست آماده می نمایند. شما می توانید مارمالاد نارنگی را با ژلاتین و یا بدون ژلاتین تهیه نمایید. در این مقاله از در با طرز تهیه مارمالاد نارنگی به چند 2 مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص روش تهیه مارمالاد نارنگی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه مارمالاد نارنگی به 2 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد نارنگی با ژلاتین

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 ساعت

مواد لازم برای تهیه مارمالاد نارنگی با ژلاتین

  • نارنگی بدون پوست: 1 کیلوگرم
  • شکر: 1 کیلوگرم
  • پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم نموده: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: به میزان نوک قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون پوست با ژلاتین

اضافه کردن ژلاتین به مارمالاد نارنگی موجب می گردد تا بافت مارمالاد شما غلیظ و براق گردد و ظاهر زیباتری پیدا کند. در ادامه این بخش می توانید با مراحل و جزئیات طرز تهیه مارمالاد نارنگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ جدا کردن پوست نارنگی

برای درست کردن مارمالاد نارنگی در مرحله اول باید نارنگی ها را بشویید. سپس پوست همه نارنگی ها را جدا کنید. باید پوست نازک روی نارنگی را هم جدا کنید و تنها گوشت نارنگی را در یک ظرف جداگانه بریزید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن نارنگی و شکر

در این مرحله باید نارنگی های پوست گرفته را در یک قابلمه مناسب بریزید. سپس شکر را طوری که روی تمام نارنگی ها پخش گردد، به قابلمه اضافه کنید. قابلمه را برای حدود 6 ساعت یا یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا نارنگی ها آب بیندازند و برای تهیه مارمالاد آماده شوند.

مرحله سوم؛ جوشاندن نارنگی و شکر

در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد نارنگی باید قابلمه را از یخچال خارج کنید و روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید محتویات قابلمه داغ گردد و آغاز به جوشیدن کند. در این مرحله روی قابلمه کف ایجاد می گردد که باید با یک قاشق به آرامی کف ها را بردارید. برداشتن کف روی مارمالاد موجب می گردد تا رنگ مارمالاد شفاف تر گردد و ظاهر مجذوب کننده تری پیدا کند.

مرحله چهارم؛ اضافه کردن زعفران و وانیل به مارمالاد

کمی صبر کنید تا مارمالاد نارنگی بجوشد و به غلظت مناسب برسد. سپس زعفران دم نموده را همراه با میزانی وانیل به مارمالاد اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ آماده شدن مارمالاد

در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد نارنگی باید حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مارمالاد خنک گردد. برای نگهداری مارمالاد نارنگی باید یک شیشه تمیز و خشک آماده کنید و بعد از سرد شدن مارمالاد، آن را داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد آلبالو به 2 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون ژلاتین

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 دقیقه

مواد لازم برای تهیه مارمالاد نارنگی بدون ژلاتین

  • شکر: 1 کیلوگرم
  • نارنگی: 1 کیلوگرم
  • زعفران دم نموده: 2 قاشق غذاخوری
  • وانیل: به میزان کم

مراحل طرز تهیه مارمالاد نارنگی

برای درست کردن مارمالاد نارنگی حتماً نباید به آن ژلاتین اضافه کنید. بدون استفاده از ژلاتین نیز می توانید به راحتی یک مارمالاد خوشمزه با بافتی لطیف و غلظت زیاد آماده کرد. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن مارمالاد نارنگی بدون ژلاتین آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن نارنگی ها

در اولین مرحله از روش تهیه مارمالاد نارنگی بدون ژلاتین باید نارنگی ها را بشویید و سپس پوست آن ها را جدا کنید. سپس نارنگی ها را به صورت حبه حبه کنید و برای تهیه مارمالاد کنار بگذارید. در این مرحله می توانید پوست نازک روی نارنگی را هم جدا کنید، اما می توانید این مارمالاد را با پوست آن نیز آماده کنید.

مرحله دوم؛ جوشاندن نارنگی با شکر

بعد از آماده کردن نارنگی، در این مرحله باید شکر را همراه با میزانی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به مرحله جوش برسد. سپس نارنگی ها را به آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید نارنگی ها در آب بپزند و نرم شوند. به میزان ای آب به قابلمه اضافه کنید که نارنگی ها در آب قرار بگیرند.

مرحله سوم؛ آماده شدن مارمالاد

در این مرحله باید صبر کنید تا آب به آرامی بجوشد و مارمالاد به غلظت مناسب برسد. زمانی که مارمالاد غلیظ شد؛ در 10 دقیقه نهایی پخت می توانید زعفران و وانیل را به آن اضافه کنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مارمالاد خنک گردد. بعد از این که مارمالاد کاملاً سرد شد، می توانید آن را در یک ظرف در بسته تمیز و خشک بریزید و در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مارمالاد زردآلو به 3 روش

نکات و فوت فن های طرز تهیه مارمالاد نارنگی

*در طرز تهیه مارمالاد نارنگی معمولاً از میزان شکر برابر با نارنگی استفاده می گردد.

برای تهیه مارمالاد نارنگی با ژلاتین می توانید از ژلاتین بدون طعم و یا پودر ژلاتین با طعم پرتقال و نارنگی بهره ببرید.

*اضافه کردن زعفران به مارمالاد نارنگی کاملاً اختیاری است، اما این کار موجب می گردد تا مارمالاد شما هم خوش رنگ تر گردد و هم طعم بهتری پیدا کند.

*در طرز تهیه مارمالاد نارنگی حتماً کف روی مارمالاد را بردارید تا رنگ مارمالاد شما شفاف و براق گردد.

*در طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون ژلاتین می توانید مارمالاد نارنگی را با نشاسته درست کنید. در واقع از نشاسته برای افزایش غلظت مارمالاد استفاده می کنید. برای این کار باید یک لیوان آب سرد بردارید و نشاسته را به آن اضافه کنید. ترکیب نشاسته و آب را هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید تا نشاسته در آب حل گردد. سپس آن را در مرحله پایانی پخت مارمالاد به آن اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید.

*برای تهیه مارمالاد نارنگی با ژلاتین می توانید به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین نیز بهره ببرید. در صورتی که از ورق ژلاتین استفاده می کنید، ابتدا آن را در میزانی آب جوش حل کنید و بعد از قوام آمدن مارمالاد به آن اضافه کنید.

*برای خوش عطر شدن مارمالاد نارنگی می توانید میزانی پوست رنده شده نارنگی یا پرتقال را نیز به آن اضافه کنید.

*اگر دوست دارید طعم مارمالاد نارنگی شما ملس یا کمی ترش باشد، می توانید از شکر کمتری برای تهیه این مارمالاد بهره ببرید.

*برای تست آماده شدن مارمالاد نارنگی می توانید یک قاشق از آن را بردارید و روی یک بشقاب بریزید و اجازه دهید سرد گردد. اگر مارمالاد سفت شد و بافت غلیظی پیدا کرد یعنی به قوام مورد نظر رسیده و آماده است. راه دیگر برای تست غلظت مارمالاد این است که یک بشقاب را در فریزر بگذارید و بعد یک قاشق مارمالاد در آن بریزید. سپس بشقاب را برای 2 دقیقه در یخچال قرار دهید. اگر یک لایه نازک روی مارمالاد ایجاد شد، یعنی آماده است، در غیر این صورت بهتر است کمی بیشتر آن را بجوشانید.

*در طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون پوست باید پوست نازک روی نارنگی را استفاده از یک چاقوی تیز جدا کنید و تنها از گوشت نارنگی برای تهیه مارمالاد استفاده نمایید.

*در طرز تهیه مارمالاد برای شیرینی مشهدی بهتر است از مارمالاد با ژلاتین بهره ببرید تا مارمالاد شما غلظت بیشتر و رنگ مجذوب کننده تری داشته باشد.

*توجه داشته باشید که برای تهیه مارمالاد نارنگی با پوست نازک آن نباید از میزان آب زیادی بهره ببرید، زیرا در این صورت باید مدت زمان زیادی نیز برای بخار شدن آب صبر کنید و این موضوع موجب می گردد طعم مارمالاد شما نیز تلخ گردد.

سوالات متداول

طرز تهیه مارمالاد نارنگی با نشاسته چگونه است؟

در طرز تهیه مارمالاد با نشاسته باید یک لیوان آب سرد بردارید و نشاسته را به آن اضافه کنید. ترکیب نشاسته و آب را هم بزنید و روی بخار کتری قرار دهید تا نشاسته در آب حل گردد. سپس آن را در مرحله پایانی پخت مارمالاد به آن اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید.

در طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون پوست چطور پوست نازک نارنگی جدا می گردد؟

در طرز تهیه مارمالاد نارنگی بدون پوست باید پوست نازک روی نارنگی را استفاده از یک چاقوی تیز جدا کنید و تنها از گوشت نارنگی برای تهیه مارمالاد استفاده نمایید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2084

به "طرز تهیه مارمالاد نارنگی به 2 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد نارنگی به 2 روش با ژلاتین و بدون ژلاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید