فنلاند رسما درخواست عضویت در ناتو را ارائه می دهد

به گزارش مجله فوتبال دوستان، رییس جمهوری و نخست وزیر فنلاند امروز (یکشنبه) رسما اعلام کردند که این کشور درخواست عضویت خود در ناتو را ارسال خواهد نمود. این درحالی است که اعضای ناتو هنوز نظر مثبت ترکیه به عنوان تنها عضو این ائتلاف را که مخالف الحاق فنلاند و سوئد به ناتو است، جلب نکرده اند.

فنلاند رسما درخواست عضویت در ناتو را ارائه می دهد

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گرلیک رادمن وزیر خارجه کرواسی نیز امروز اظهار داشت که مذاکرات ترکیه با سوئد و فنلاند بر سر عضویت این دو کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در جهت خوبی قرار گرفته است.

رادمن روز یکشنبه در نشست وزیران خارجه ناتو در برلین به خبرنگاران گفت: مصاحبه ها در جهت خوبی قرار گرفته است و امیدواریم یک نتیجه خوب برای نشان دادن همبستگی و کلام واحد داشته باشیم.

بوگدان آئورسکو همتای رومانیایی او گفت که تسریع در پیشبرد فرایند عضویت کشور های شمال اروپا برای ارسال یک پیغام به روسیه مهم است.

پس از توصیه مجلس سوئد برای عضویت این کشور در ناتو، دولت فنلاند نیز در یک جلسه مشترک تصمیم به ارسال درخواست عضویت در این ائتلاف نظامی را گرفت.

این تحولات درشرایطی درحال رخ دادن است که ترکیه تا به امروز چراغ سبز به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو نشان نداده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز آدینه گفت که عضویت اسلو و هلسینکی در ناتو مثبت نیست و آن ها از ناتو علیه آنکارا استفاده می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2016

به "فنلاند رسما درخواست عضویت در ناتو را ارائه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند رسما درخواست عضویت در ناتو را ارائه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید