محصولات نانوی 45 شرکت دانش بنیان به بازارهای جهانی رسید
به گزارش مجله فوتبال دوستان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ایجاد بازار جهانی برای محصولات ایران ساخت یکی از مهم ترین و درآمدزاترین اهدافی است که برای شرکت های دانش بنیان و خلاق مطرح است. کاری که با اخذ استانداردهای بین المللی میسر است.
بازار جهانی مجموعه ای است از بازارهای کالا، سهام، ارزی و اوراق قرضه که ذیل هر یک از این بازارها، انواع معاملات و داد و ستدهای مالی انجام می گردد. دسترسی به این بازار بین المللی که هر یک از کشورها سهمی هر چند کوچک در آن دارند، یکی از اهداف مهم و راهبردی برای بنگاه های مالی و خدماتی است.
چند سالی است که جنس این بازار جهانی تغییر نموده و محصولات فناورانه و دانشی مشتریان بیشتری پیدا نموده است و فناوران کوشش زیادی برای دسترسی به این بازار و ارائه محصولات دانشی خود دارند. اما ورود به این بازار سودمند نیازمند حمایت و دریافت خدمات و مشاوره هایی است که ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این نهادها برای ارائه این خدمات به شرکت های متقاضی توسعه بازار است.
به همین دلیل برای 45 شرکت این امکان فراهم شده تا بتوانند محصولات باکیفیت خود را به بازار جهانی برسانند. این کار تا پیش از آغاز تحریم ها فرایند خوی داشت و هر سال با سیری صعودی اندازه ورود به بازار محصولات نانوفناوری داخلی به بازار جهانی بیشتر می شد؛ اما در 3 سال اخیر به علت تشدید تحریم ها و مسائل مالی، کمی این فرایند کند شد و در حال حاضر تنها 6 درصد محصولات تولیدی به بازار جهانی عرضه می گردد.
بر اساس آمارهای موجود، بیشترین سهم صادرات محصولات نانوفناوری ایران به حوزه ساخت وساز با 48 درصد (بیش از 10 میلیون دلار فروش) مربوط می گردد.
منبع: خبرگزاری مهر