معابد هانوی؛جاذبه گردشگری جذاب ویتنام ، تصاویر

به گزارش مجله فوتبال دوستان، در واقع، معابد هانوی جزو لاینفک برنامه سفر اغلب گردشگران این شهر به شمار می فرایند. به همین دلیل، مطلب زیر را به شناخت تک تک Hanoi Temples و آشنایی اجمالی با آنها اختصاص دادیم تا شما در سفر به پایتخت زیبا و دوست داشتنی ویتنام بتوانید برنامه منظم و ویژه ای برای بازدید از این مکان های جالب و جذاب داشته باشید.

معابد هانوی؛جاذبه گردشگری جذاب ویتنام ، تصاویر

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید.

چرا بازدید از معابد هانوی پیشنهاد می شود؟

معابد هانوی نه نتها جزو جاهای گردشگری هانوی به شمار می فرایند، بلکه میراث فرهنگی این شهر نیز بوده و ارزش بسیار زیادی دارند.

بیشتر این معابد متعلق به قرن یازدهم میلادی و یا قرون قبل از آن هستند و به لحاظ تاریخی نیز جزو مولفه های ممتاز ویتنام هستند.

این معابد از لحاظ معماری و جاذبه های بصری نیز از صندلی خاصی در شهر هانوی برخوردار هستند.

در معابد هانوی می توان مهم ترین بخش دینی و اعتقادی مردم این شهر را به خوبی شناخت.

معبد ادبیات هانوی

معبد ادبیات و یا به عبارت دیگر، معبد لیترچر هانوی در سال 1070 میلادی و به افتخار کنفسیوس عظیم در پایتخت ویتنام ساخته شد. تنها 6 سال پس از ساخته شدن، معبد ادبیات هانوی به اولین دانشگاه ویتنام تبدیل شده و همیشه میزبان نوابغ و خانواده های آنها بود. این معبد که از جنس چوب و کاشی است، یکی از بهترین نمونه ها برای آشنایی با معماری سنتی کشور ویتنام به شمار می رود. معبد ادبیات هانوی دارای 5 حیاط مختلف است که در هر یک از آنها می توان درختانی به قدمت صدها سال را تماشا کرد. یکی از نکات جالب درباره معبد ادبیات هانوی، قرار دریافت ستون هایی به شکل لاکپشت در این معبد است. این ستون ها، نمادی از عظیمان علمی و ادبی ویتنام بوده و اطلاعاتی از این افراد را در خود گنجانده اند. اگر در زمان برگزاری امتحانات کشور ویتنام به این معبد بروید، شاهد دانش آموزان و دانشجویانی خواهید بود که در حال لمس لاکپشت های سنگی هستند. چراکه آنها باور دارند این کار باعث افزایش شانس آنها در کسب رتبه علمی خوب می شود.

معبد تران کوک هانوی

هر چند که درباره تاریخ ساخت معابد مختلف در هانوی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، اما تردیدی نیست که معبد تران کوک هانوی یکی از 3 معبد قدیمی این شهر است. این معبد در اواسط قرن ششم میلادی ساخته شد و از آن موقع تا به امروز به خاطر زیبایی خود معبد و محیط اطرافش همیشه مکان مورد علاقه شاهان و سلاطین برای برگزاری جشن های عظیم بوده است. بنای اصلی معبد تران کوک هانوی که در 11 طبقه ساخته شده است، 15 متر ارتفاع دارد. در اطراف این معبد می توان یک زیارتگاه بودایی، موزه ای پر از اشیاء قیمتی و خانه های سوخته را تماشا کرد. قبل از رفتن به این معبد فقط به یاد داشته باشید که با توجه به اهمیت و احترام خاصی که اهالی ویتنام به معبد تران کوک پاگودا قائل هستند شما باید لباس مناسبی را به تن داشته باشید و قیافه ای جدی به خود بگیرید.

معبد تک ستونی هانوی

به احتمال زیاد در سفر به هانوی شما بارها نام معبدی تحت عنوان وان پیلار را خواهید شنید. این همان معبدی است که ما آن را با نام معبد تک ستونی هانوی می شناسیم. این معبد مربعی شکل و حیرت انگیز که واقعا فقط بر روی یک ستون ساخته شده است، از دور شبیه یک عدد گل شکوفا شده به نظر می رسد. معبد تک ستونی هانوی در طول سالیان متمادی بارها بازسازی و نوسازی شده تا به خوبی پا بر جا بماند. آخرین بازسازی بر روی آن پس از حمله ارتش فرانسه و استعمار ویتنام به دست فرانسوی ها در سال 1954 میلادی انجام گرفت. بازدید از این معبد رایگان است و به همین دلیل بیشتر مسافران هانوی نام آن را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

معبد انگوک سون هانوی

یکی دیگر از معابد مشهور هانوی که حتما باید در سفر به این شهر آن را تماشا کرد معبد انگوک سون نام دارد. با توجه به موقعیت مکانی بسیار خوب این معبد که دسترسی به آن را در شهر هانوی آسان می نماید، عده زیادی باور دارند که معبد انگوک سون هانوی پربازدیدترین معبد این شهر است. قرار دریافت معبد انگوک سون در کنار یک دریاچه بسیار زیبا بر جذابیت های آن افزوده و محیطی ایده آل برای دریافت عکس های به یاد ماندنی فراهم نموده است. گفتنی است که قدمت معبد انگوک سون هانوی حدود 200 سال بوده و از معابد تقریبا مدرن پایتخت ویتنام به شمار می رود.

معبد کوآن تان هانوی

معبد کوآن تان هانوی که قبلا با نام معبد تران وو هانوی شناخته می شد، امروزه با شکل و شمایل زیبای خود نظر عده زیادی را جلب می نماید. معبد کوان تان نیز مثل بیشتر معابد شهر هانوی در قرن یازده میلادی ساخته شده و به یکی از اساتید فلسفه دائوئیسم به نام ژوآن وو اهدا شده است. کما اینکه خود معبد کوآن تان هانوی نیز امروزه به عنوان یکی از معابد دائوئیستی شناخته می شود. جایی که مطمئنا جزو بهترین مکان ها برای آشنایی با بنیان های این فلسفه شرق آسیایی خواهد بود. جالب است بدانید که نام معبد کوآن تان هانوی در زبان ویتنامی به معنای محل خدایان است.

معبد پرفیوم هانوی

ترکیب بی نظیری از معماری هنرمندانه و طبیعت بکر در منظره ای که مبعد پرفیوم هانوی را به تصویر می کشد، ناخودآگاه شما را به یاد رویایی ترین مکانی می اندازد که تا به امروز به آن فکر نموده اید. اسناد و مدارک مختلف خبر از ساخته شدن معبد پرفیوم هانوی در قرن پانزدهم میلادی می دهند اما طبق گفته های غیر رسمی محلی، اجزای این معبد از 2000 سال پیش در آنجا وجود داشته اند. معبد پرفیوم هانوی جزو معابد محبوب بودایی های به شمار می رود. دسترسی به این معبد با قایق نیز بخش جذاب دیگری است که حتما باید آن را تجربه کنید.

معبد چائو دونگ هانوی

معبد چائو دونگ هانوی از جمله معبدهای جذاب منطقه قدیم شهر هانوی است. این معبد که نامش بخ معبد درب شرقی ترجمه می شود، تقریبا 1000 سال پیش ساخته شده و جزو معابد بسیار قدیمی شهر به شمار می رود. مجسمه های داخل آن نیز قدمتی بالغ بر 400 سال دارند. با ایستادن در این معبد می توانید به خوبی آرامش آن را در شهر شلوغ هانوی درک کنید. اغلب کسانی که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی هانوی تجربه بازدید از معبد چائو دونگ را داشته اند، آن را بسیار جذاب و گیرا توصیف نموده اند و تقریبا همه آنها پیشنهاد می نمایند که هنگام بازدید از معبد چائو دونگ هانوی باید دوربین عکاسی به دست داشته باشید تا بتوانید عکس های زیبا و به یاد ماندنی از خودتان در این مکان ثبت کنید.

معبد باک ما هانوی

یکی دیگر از جاهای دیدنی هانوی که تماشای آن باید در برنامه سفر شما قرار گیردف معبد باک ما نام دارد. این معبد علی رغم ابعاد کوچکش، بسیار مشهور است. جالب است بدانید که در بعضی از اسناد از معبد باک ما هانوی به عنوان قدیمی ترین معبد این شهر نیز یاد شده است. اما این اسناد به قدری معتبر نیستند که بتوان به آنها اعتماد کرد. البته بسیاری از عناصر موجود در داخل معبد قدمت چندان زیادی نداشته و بیشترا متعلق به قرن هجدهم میلادی هستند. بدون تردید، چوب های قرمز رنگ این مبعد و مجسمه افسانه ای اسب سفید آن به شدت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

معبد لی تریو کوک سو هانوی

شهر هانوی یادگاری دیگری از قرن دوازدهم میلادی را در خود جای داده و آن هیچ نیست جز یک معبد زیبا و شگفت انگیز به نام معبد لی تریو کوک سو هانوی. در حقیقت، این معبد در سال 1135 میلادی ساخته و در سال های 1855 و 1954 دو بار بازسازی شده است. اگرچه این معبد بارها دچار آسیب فراوان شده و حتی در دوران استعمار فرانسوی ها تا مرز تخریب کامل رفته اما هنوز هم آثار ارزشمند بسیار زیادی را می توان در آن یافت. آثاری مثل مجسمه بودا و زنگ تو چانگ که به همراه معماری دقیق از الگوهای منحصر به فرد کنده کاری شده، شکوه و زیبایی خاصی به معبد لی تریو کوک سو هانوی بخشیده است.

معبد با دا هانوی

اگر در شهر هانوی از یک در کوچک که بر روی آن عبارت معبد با دا هانوی ثبت شده به داخل قدم بگذارید و چند قدمی به جلو بروید، به حیاطی می رسید که معمولا سطح آن پوشیده از برگ است. در کنار این حیاط، بنایی سنتی قرار گرفته که هنوز بعد از گذشت چندین سال از ساخته شدن آن، اهمیت خاصی برای بودایی ها دارد. گفته می شود که معبد با دا هانوی در قرن یازدهم میلادی بنا شده و البته در طی قرن های بعدی بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. در خصوص این معبد بد نیست بدانید که با دا در زبان ویتنامی به معنی زن سنگی است و در واقع، این نام از مجسمه زنی الهام گرفته شده که در معبد با دا قرار گرفته است.

معبد ووی فوک هانوی

معبد ووی فوک هانوی که با نام معبد تانگ لانگ تای تران هانوی نیز از آن یاد می شود. با محوطه بسیا عظیم و درختان زیبایی که دارد همیشه منظره چشم نوازی در مقابل چشم زائران و بازدیدنمایندگان خود قرار می دهد. این معبد که تاریخ ساختش به قرن یازدهم میلادی بر می شود به یک فیل سیاه اهدا شده است. به طوری که آثاری مربوط به این فیل را در جای جاجای معبد می توان مشاهده کرد. این معبد به خاطر قدمت و اهمیت خاصی که دارد همیشه میزبان فستیوال ها، جشن ها و سایر آیین های مذهبی می شود. فقط در بازدید از معبد ووی فوک هانوی باید به این نکته توجه داشته باشید که بازدید شما به آخر هفته ویتنام موکول نشود چرا که با سرازیر شدن بودایی ها به سمت معبد ووی فوک هانوی در این ایام، محیط آن بسیار شلوغ و پر رفت و آمد می شود.

معبد کیم دین نگان هانوی

معبد کیم دین نگان هانوی را می توان شکوه مندترین نمایش از هنر باستانی کشور ویتنام دانست. این معبد که آثار هنری بسیار متنوعی را در خود جای داده است، به عنوان یکی از گنجینه های تاریخی و فرهنگی هانوی نیز شناخته می شود. گفته می شود که معبد کیم دین نگان هانوی توسط یک فرد متخصص در ذوب کردن شمش های نقره ای ساخته شده است. در واقع، وی با هنرنمایی خود، پیچیده ترین و حرفه ای ترین اثر هنری با نقره را در زمان خود خلق کرد و حتی با گذشت چندین قرن، امروزه معبد کیم دین نگان با زیبایی اصیلی که دارد عده زیادی را مسحور تماشای خود می سازد.

معبد دن کوآن ده هانوی

آن دسته از گردشگرانی که علاقه خاصی به معابد تاریخی دارند، باید در سفر خود به شهر هانوی به تماشای معبد دن کوآن ده بفرایند. معبد دن کوآن ده هانوی یکی دیگر از معابد دائوئیستی پایتخت ویتنام محسوب می شود. در این معبد به خوبی می توان تاریخ مذهب در شهر هانوی را متوجه شد. این معبد بیش از اینکه بین اهالی ویتنام محبوب باشد، مورد استقبال چینی ها قرار می گیرد. یکی از نکات جالب آن، فضای آرامی است که در مقایسه با محیط شلوغ اطرافش دارد. بدین ترتیب شما می توانید در فضایی بسیار مناسب مشغول تماشای مصنوعات و دیگر آثار مهم آن شوید. کما اینکه خود بنای معبد ارزش تاریخی و زیبایی بسیار زیادی دارد. ناگفته نماند که معمولا محیط اطراف این معبد در روزهای آخر هفته ویتنامی ها میزبان هنرمندانی است که مشغول نواختن موسیقی محلی می شوند.

معبد دائو هانوی

معبد دائو هانوی با نام هایی مثل دین اونگ، فاپ وان و کو چائو در این شهر شناخته می شود. این معبد بودایی در 30 کیلومتری غرب هانوی واقع شده و با نشانه های تاریخی ارزشمندی که از دوران لوی لائو دارد، زمانی به عنوان یکی از پایگاه های اصلی مذهب بودا شناخته می شد. شاید باورش برای شما سخت باشد اما بهتر است بدانید که قدمت ساخت این معبد به قرن دوم میلادی باز می شود. در واقع، بر اساس اسناد متعددی، این مکان قدیمی ترین معبد بودایی در ویتنام به شمار می رود. البته بخش اعظم معماری منحصر به فرد معبد دائو هانوی که زیبایی خاصی به آن بخشیده، به قرن هجدهم میلادی مربوط می شود. گفتنی است که این معبد همه ساله بین ماه های تیر و مرداد میزبان مراسمات مذهبی خاصی هست و به همین خاطر تعداد زیادی از بوداییان در این ایام راهی معبد دائو هانوی می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 1076

به "معابد هانوی؛جاذبه گردشگری جذاب ویتنام ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معابد هانوی؛جاذبه گردشگری جذاب ویتنام ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید