معرفی ایمن ترین سدان های لوکس 2019

به گزارش مجله فوتبال دوستان، خبرنگاران: سدان های لوکس را باید ایمن ترین وسایل نقلیه موجود در جاده ها دانست. اتومبیل های یادشده از نظر ظاهری بسیار خوب بوده و به طور معمول مجهز به پیشرفته ترین سیستم های ایمنی و یاری راننده هستند. ولی مانند سایر کلاس بندی های خودرویی در کلاس اتومبیل های لوکس نیز بعضی از مدل ها از نظر ایمنی نسبت به سایر هم دسته های خود در شرایط بهتری به سر می برند.

معرفی ایمن ترین سدان های لوکس 2019

موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه ها (IIHS) در ایالات متحده آمریکا به تازگی 11 سدان لوکس و ایمن را در سال 2019 معرفی نموده است. هر کدام از اتومبیل های مزبور بهترین امتیاز و جوایز ایمنی مانند Top Safety Pick+ را به دست آورده و ما در لیست مذکور شاهد حضور یک وسیله نقلیه کاملاً برقی و پیشرو به نام تسلا مدل 3 (Tesla Model 3) هستیم.

مدل های یادشده در لیست موسسه IIHS دارای سیستم ترمز اتوماتیک پیشرفته بوده و می توانند در صورت لزوم و برای جلوگیری از تصادف با سرعت 5 مایل یا بیشتر به شکل اتوماتیک ترمز نموده و متوقف شوند. موسسه IIHS اتومبیل های لیست خود را دو مرتبه و با سرعت 12 و 25 مایل در ساعت آزمایش نموده و نتیجه خوبی حاصل نموده است.

گفتنی است که رعایت استاندارد هایی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک برای ورود به لیست اصلی ایمن ترین وسایل نقلیه از نگاه IIHS کافی نیست. برای به دست آوردن امتیاز Top Safety Pick+ باید عملکرد چراغ ها را مورد آنالیز قرار داد. اغلب وسایل نقلیه به چراغ های اتوماتیک مجهز هستند؛ اما شاید عملکرد چراغ های یادشده در تمام سطوح و شرایط یکسان نبوده و مشکل آفرین باشند.

از نظر IIHS تقریباً نیمی از تصادفات منجرب به فوت در ایالات متحده، در شب اتفاق افتاده و بیش از یک چهارم آن ها در جاده های خاکی و غیر مجاز به وقوع پیوسته است.

متاسفانه تنها 14 درصد از سیستم های چراغ های آزمایش شده برروی وسایل نقلیه گوناگون امتیاز خوبی کسب نموده اند. چراغ های مردود باعث دید نامناسب راننده شده و یا بیش از حدِ مجاز نور دارند؛ بنابراین بیشتر آن ها مردود شده و یا امتیاز ضعیفی از موسسه IIHS گرفته اند.

با این حال باید توجه داشت که IIHS تمام اتومبیل های لوکس بازار را آزمایش نمی نماید. سازمان مذکور بیشتر برروی وسایل نقلیه پرفروش متمرکز شده و به همین خاطر به اتومبیل هایی گران قیمت مانند: آئودی ای 8 (Audi A8)، مرسدس بنز کلاس اس (Mercedes-Benz S-Class) و بی ام و سری 7 (BMW 7 Series) نمی پردازد.

همچنین IIHS به سراغ برند هایی مانند بنتلی (Bentley) و رولزرویس (Rolls-Royce) نمی رود؛ زیرا حجم فراوری محصولات کمپانی های یادشده بسیار پایین بوده و قیمت گذاری آن ها نیز بسیار عجیب و غریب است.

علاوه بر این بعضی از وسایل نقلیه جدید یا آن هایی که به تازگی و کاملاً تغییر نموده اند؛ هنوز مورد ارزیابی IIHS قرار نگرفته اند. این در حالی است که مدل های پیشین اتومبیل های مذکور توسط موسسه IIHS آنالیز شده اند. موسسه IIHS با انجام آزمایش های دوره ای و تصادفی، جدول و رتبه بندی خود را در طول سال بروزسانی می نماید.

امتیاز Top Safety Pick+ معمولاً به سدان های لوکس متوسط و بزرگ اختصاص می یابد. باید متذکر شد که نتایج تست تصادف Frontal باید به طور دقیق و میان اتومبیل هایی با شرایط یکسان مقایسه گردد.

این یعنی یک سدان کوچک و سبک از نظر سطح حفاظتی سرنشینان، لزوماً مانند مدلی بزرگ تر و سنگین تر نبوده و این دو با یکدیگر متفاوت هستند و نتیجه نهایی یکسان نخواهد بود. همچنین در آزمایش ضربه های جانبی باید به اندازه و وزن وسایل نقلیه توجه داشت تا یک مقایسه حساب شده و صحیح را در رتبه بندی نهایی انجام داد.

آئودی ای 6 (Audi A6)

آئودی ای 6 مانند سایر اتومبیل های لیست ما پیروز به دریافت امتیاز Top Safety Pick+ از موسسه بیمه برای امنیت بزرگراه ها شده است. آئودی ای 6 به دلیل مجهز بودن به چراغ هایی کارآمد و با رتبه Good پیروز به کسب امتیاز مزبور شده است. در آئودی ای 6 از لامپ های LED استفاده شده و به شکل هوشمند و اتوماتیک شاهد تابش نور به بالا و پایین هستیم.

چراغ های مذکور در نسخه های Premium Plus و Prestige آئودی ای 6 به شکل استاندارد در دسترس هستند. اما سیستم مزبور در نسخه Premium وجود نداشته و به عنوان یک آپشن اضافی عرضه می گردد. سیستم ترمز اتوماتیک و استاندارد آئودی ای 6 Audi Pre Sense Front در سرعت های 12 و 25 مایل و برای جلوگیری از تصادفات آزمایش شده و امتیاز مناسبی گرفته است.

بی ام و سری 3 (BMW 3 Series)

اتومبیل خاص و بی نظیر بی ام و سری 3 به عنوان یک سدان ماجراجو و پر هیجان و به دلیل استفاده از چراغ های LED هوشمند پیروز به کسب امتیاز Top Safety Pick+ شده است.

تابش نور در اتومبیل مذکور مطابق با انحراف جاده و فرمان بوده و میزان تابش آن به شکل اتوماتیک تنظیم می گردد. این ویژگی خاص در نسخه های 330i و 330i xDrive اتومبیلِ مزبور ارائه شده است.

سری 3 بی ام و با دو سیستم گوناگون در چراغ های جلو عرضه می گردد. درباره سیستم نخست صحبت کردیم و حالا باید بدانید که سیستم دوم تنظیماتی استاندارد و از پیش تعریف شده داشته و عملکرد ضعیفی دارد. هر دو نسخه مذکور به شکل استاندارد از سیستم حفاظتیِ فعال بی ام و استفاده نموده و به ترمز های اتوماتیک مجهز هستند.

بی ام و سری 5 (BMW 5 Series)

بی ام و سری 5 عملکردی همانند برادر یا خواهر کوچک تر خود داشته و از نظر ایمنی تقریباً با سری 3 محصولات بی ام و برابری می نماید.

چراغ های LED اتوماتیک را باید در مدل های 530، 530xi و 540i جستجو کرد و به سادگی از امتیاز Top Safety Pick+ برخوردار شد. تابش نور چراغ های سری 5 مطابق با انحراف جاده و فرمان تغییر نموده و میزان تابش نور هم به شکل اتوماتیک تنظیم خواهد شد.

ولی سیستم خاص چراغ های LED بی ام و فقط یک حاشیه است؛ زیرا نمی توان به سادگی از کنار سیستم استاندارد ترمز اتوماتیک City Collision Mitigation (به عنوان بخشی از امکانات بسته Driver Assistance Plus II) و... گذشت!

جنسیس جی 70 (Genesis G70)

سدان جمع و جور جنسیس جی 70 رقیب سری 3 محصولات بی ام و است. در طراحی این اتومبیل از خطوط بسیار زیبایی استفاده شده و نتایج تست تصادف موسسه IIHS نشان می دهد که جنسیس جی 70 به خوبی از سرنشینان خود محافظت می نماید. عملکرد چراغ های LED جی 70 بسیار خوب بوده و پیروز به کسب امتیاز Top Safety Pick+ شده است.

چراغ های انطباقی و اتوماتیک جی 70 به عنوان بخشی از بسته های Prestige، Dynamic و Sport در مدل های 2 لیتری توربو و یا 3.3 لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود دارد.

سیستم غیر انطباقی چراغ های جی 70 در نسخه های 2 لیتری توربو دستی، 3.3 لیتری توربو و 2 لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود دارد؛ اما برای استفاده از نسخه انطباقی آن ها در مدل 2 لیتری توربو، باید به سراغ بسته سفارشی Elite رفت.

چراغ های استاندارد موجود برروی نسخه 2 لیتری توربو و مجهز به گیربکس اتوماتیک بسیار ضعیف هستند. با این حال نباید از سیستم Collision avoidance system جنسیس و سیستم شناسایی عابرین پیاده گذشت!

جنسیس جی 80 (Genesis G80)

جنسیس جی 80 سدانی لوکس و میان رده بوده و طراحی داخلی و خارجی آن جذاب است. این اتومبیل بسیار دل پذیر بوده و شما را خسته نخواهد نمود. جنسیس جی 80 به خوبی از سرنشینان خود محافظت نموده و بهترین امتیازات ایمنی را به خود اختصاص می دهد؛ اما برای کسب امتیاز برتر موسسه IIHS نیازمند استفاده از مجموعه ای از چراغ های خاص در جلو است.

چراغ های مذکور LED بوده و قابلیت انطباق پذیری با انحراف جاده، فرمان و همچنین افزایش اتوماتیکِ شعاع تابشی نور را دارند. این سیستم در نسخه 3.3 لیتری توربو و اسپرت جنسیس جی 80 وجود دارد.

اگر سیستم مزبور را در نسخه های 3.8 و 5 لیتری می خواهید؛ باید به سراغ بسته سفارشی Ultimate بروید. چراغ های جلوی نسخه های استاندارد 3.8 لیتری و Premium جی 80 شرایط قابل قبولی دارند. سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک جی 80 هم نباید از قلم انداخت.

جنسیس جی 90 (Genesis G90)

سومین مدل از زیر مجموعه لوکس سازِ هیوندای، سدانِ بزرگ و گران قیمت جی 90 است. محصول مذکور امتیاز Top Safety Pick+ را از موسسه IIHS گرفته و ایمنی آن تضمین شده است.

چراغ های جلو جی 90 هم از نوع LED بوده و شعاع تابش نور آن ها با انحراف جاده و فرمان تغییر خواهد نمود. همچنین چراغ های یادشده به طور اتوماتیک نور بالا و پایین را تنظیم نموده و به رانندگان در شرایط ترافیکی یاری می نمایند. علاوه بر این باید به یاد داشت که سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک و استاندارد جی 90 از صندلی مناسبی در رتبه بندی IIHS برخوردار است.

لکسوس ئی اس 350 (Lexus ES 350)

سدان لوکس و سایز متوسط لکسوس ئی اس 350 در مدل های 350، 300h و 350 F Sport به چراغ های LED از نوع Triple-Beam مجهز بوده و نمرات برتر موسسه IIHS را دریافت نموده است.

چراغ های مذکور قابلیت انطباق با انحراف جاده و چرخش فرمان را داشته و میزان تابش نور آن ها به شکل اتوماتیک تنظیم خواهد شد. چراغ های مذکور به شکل استاندارد برروی تمام مدل های لکسوس ئی اس حضور داشته و علاوه بر این نباید سیستم پیشگیری از برخورد با عابرپیاده لکسوس را در ئی اس 350 را نادیده گرفت.

لینکلن کانتیننتال (Lincoln Continental)

سدان بزرگ لینکلن کانتیننتال برای رقابت با رقبای اروپایی خود ساخته شده و از ایمنی خوبی برخوردار است. کانتیننتال نظر IIHS را جلب کرد؛ اما این اتومبیل لوکس تنها در شرایطی می تواند از امتیاز Top Safety Pick+ برخوردار گردد که به چراغ های LED هوشمند مجهز باشد.

بنابراین برای برخورداری از چراغ های LED مزبور باید به سراغ نسخه هایی مانند Black Label رفت. همچنین نسخه هایی از کانتیننتال به لامپ های HID مجهز شده و تمام نسخه های آن به سیستم ترمز اتوماتیک و حفاظت از عابرین پیاده مجهز شده اند.

مرسدس بنز کلاس سی سدان (Mercedes-Benz C-Class Sedan)

سدانِ مرسدس بنز کلاس سی بسیار ایمن و زیبا است. این اتومبیل در بسته سفارشی Adaptive HighBeam Assist از چراغ های انطباقی و اتوماتیک استفاده نموده و رتبه بسیار خوبی در لیست موسسه IIHS دارد. البته باید توجه داشت که فقط نسخه ای از کلاس سی سدان مورد پذیرش IIHS است که از چراغ های LED هوشمند استفاده می نماید.

همچنین باید اشاره نمود که کلاس سی به شکل استاندارد به سیستم ترمز یاریی فعال مجهز بوده و می توان دستیار ترمزِ فعال و مطابق با شرایط ترافیکی (موجود در بسته سفارشی Driver Assistance) را هم برای کلاس سی سفارش داد.

مرسدس بنز کلاس ئی سدان (Mercedes-Benz E-Class Sedan)

مرسدس بنز کلاس ئی سدان یکی اتومبیل های میان رده لوکس و ظریف است. اگر نسخه های Premium II یا Premium III اتومبیل مذکور را خریداری نموده و از چراغ های انطباقی LED بهره مند شوید؛ امتیاز Top Safety Pick+ را به خود اختصاص داده و خیال خود را راحت می کنید.

چراغ های جلوی اتومبیل مزبور استاندارد بوده و قابل قبول هستند. همچنین در مرسدس بنز کلاس ئی از ترمز هایی فعال و اتوماتیک با توانایی بالایی استفاده شده است.

تسلا مدل 3 (Tesla Model 3)

تسلا مدل 3 پس از آئودی eTron، دومین اتومبیل الکتریکی بود که توانست امتیاز Top Safety Pick+ را از موسسه IIHS دریافت کند. برخلاف اکثر مدل های موجود در لیست ما، مدل 3 به شکل استاندارد از بهترین چراغ های جلو استفاده نموده و از چراغ های LED بازتابنده و تابش نور اتوماتیک برخوردار است.

تسلا مدل 3 به شکل استاندارد از سیستم ترمز اضطراری با عملکردی بسیار معقول برخوردار است. همچنین سیستم Autopilot تسلا در مدل 3 وجود دارد. این سیستمِ پیشرفته اتومبیل شما را به شکل اتوماتیک راهنمایی نموده و تغییر سرعت در سطوح شیب دار و بدون شیب و همچنین تغییر خط حرکتی و... را انجام می دهد.

منبع: motor1

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 518

به "معرفی ایمن ترین سدان های لوکس 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایمن ترین سدان های لوکس 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید