تور چین ارزان: موندئو 2022، یک آمریکایی برای چین

به گزارش مجله فوتبال دوستان، پس از انتشار تصاویری غیر رسمی، اما تقریباً واضح از نسخه بازار چین فورد موندئو 2022، پایان نسل تازه این خودرو برای نخستین بار به صورت رسمی در چین به نمایش عایدی.

تور چین ارزان: موندئو 2022، یک آمریکایی برای چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

موندئو اولین بار به عنوان یک سدان سایز میانه در اوایل دهه 90 میلادی به عنوان جانشین مدل سیرا و با هدف عرضه در بازار اروپا طراحی شده بود. اما حالا، ششمین نسل از موندئو مستقیماً در استودیوی نو فورد واقع در شانگهای چین طراحی شده و قرار است که صرفاً در این بازار فراوری و عرضه گردد.

طراحی موندئو 2022 برای فورد از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که این کمپانی در زمان رونمایی، بخش اعظمی از بیانیه خبری خود را به بیان ویژگی های ظاهری آن اختصاص داده است. نسل نو فورد موندئو بر پایه فلسفه یا بهتر بگوییم زبان طراحی Progressive Energy in Strength این خودروساز شکل گرفته است که طبق تعریف فورد بیانگر سه اصل قدرت، چابکی و انعطاف پذیری بوده که پیشتر در مدل های Evos و Equator که اخیراً برای عرضه در بازار چین معرفی شده اند نیز این سبک طراحی قابل مشاهده است.

در واقع، Mondeo مدل 2022 بر اساس فلسفه طراحی خود، از ظاهری کاملاً تهاجمی و پویا در قالب چهره ای جسورانه که اساساً برگرفته از نمای جلو Evos است، اما علی رغم تاکید فورد بر استفاده از زبان خاص و متفاوت طراحی در موندئو، شباهت های این مدل با بعضی خودروهای دیگر برندها نظیر هیوندای بسیار زیاد است؛ اتفاقی که تقریباً این روزها در اغلب محصولات شرکت های خودروسازی شاهد آن هستیم و بخشی از آن به علت همه گیری بعضی المان ها و فرم پردازی های مُد شده در طراحی بدنه خودروهاست.

نمای جلو فورد موندئو 2022

نمای جانبی فورد موندئو 2022

نمای جانبی فورد موندئو 2022

قبلی 1 از 3 بعدی

وجود یک نوار LED سراسری در بالای جلوپنجره در کنار گلگیرهای متورم و عضلانی، شخصیت موندئو را به خصوص در حالت پرسپکتیوی (از منظر سه نما)، بیش از پیش پویا و عضلانی تر نشان می دهد. در نمای جانبی نیز با وجود خط سقف کوپه مانند و شیب دار، اما شاهد استایلی تقریباً سنتی هستیم چرا که بر خلاف آنچه امروزه در طراحی نمای جانبی خودروهای سدان به عنوان یک Trend در این سگمنت شاهد آن هستیم، در این خودرو درب صندوق به شیشه عقب متصل نبوده و به نوعی با ستون سی ادغام نشده است و در یک سوم انتهایی خودرو در نمای جانبی، با فرمی فست بک مانند روبه رو نبوده یا به عبارت دیگر، این سبک از طراحی با شدت کمتری در موندئو اجرا شده است.

البته این نکته هیچ لطمه ای بر پیکره مدرن خودرو وارد ننموده و با وجود جزئیات ظریفی مانند دستگیره درهای مخفی (در اصطلاح pop-out) نمایی لوکس تر و به روزتر را در این نما باعث شده است. اما در نمای عقب، مهم ترین ویژگی چراغ های LED نواری یک تکه هستند که به نوعی الهام گرفته از موستانگ Mach E بوده که دارای سه نوار عمودی گرافیکی در هر طرف است. طراحی دیفیوزرهای یکپارچه با سپر نیز حس اسپرتی خوبی را به این نما اضافه نموده است، هر چند باید توجه داشت که این اگزوزهای کرومی، بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی.

به عنوان نکته پایانی پیرامون نمای ظاهری نسل نو موندئو بد نیست به ابعاد آن نیز اشاره کنیم که با طول 4/94 متری و فاصله محوری 2/95 متری حکایت از فضای نسبتاً جادار این خودرو دارد که البته این ویژگی به شدت مورد علاقه چینی هاست. به همین علت فرایند توسعه پروژه موندئو، دقیقاً بر اساس خواسته ها و نیازهای مشتریان چینی صورت گرفته است.

فورد هنوز جزئیاتی از کابین، فضای داخلی و بعلاوه پیشرانه نسل نو موندئو منتشر ننموده، هر چند برخلاف نمای کابین، که هیچگونه پیش فرضی در خصوص طراحی آن وجود ندارد، در خصوص پیشرانه می توان انتظار داشت که فورد از یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربو در موندئو نو استفاده کند.

خرید و فروش و قیمت خودرو فورد

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: footballgahan15.ir شناسه مطلب: 2044

به "تور چین ارزان: موندئو 2022، یک آمریکایی برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: موندئو 2022، یک آمریکایی برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید